دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
نماینده، ولی فقیه در مازندران:
پیام مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به معنای زنده بودن انقلاب است
نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: ملت ایران با حضور خود در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن این پیام را دادند که فرهنگ دین و دینداری و انقلاب اسلامی زنده و پویا است.
زهرا شریفی- آوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری درآستانه بعثت خاتم حضرت محمد (ص) نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: در پرتو تقوا بتوانیم دیندار خوبی بوده و قدر بعثت را بدانیم.

وی هدف بعثت را رسیدن به رحمت الهی دانست و افزود: اهل نجات شدن و مورد لطف الهی قرار گرفتن انسان‌ها از دیگر اهداف بعثت است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران، به ۱ اسفند سالروز شهادت آیت‌الله محلاتی؛ روز روحانیت و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس از نقش هر صنفی پررنگ‌تر است؛ روحانیت در جبهه دفاع مقدس هم وظیفه سازمانی حرفه‌ای خود را انجام داد و هم نقش جهادی در میدان را داشت.

وی شمار شهدای روحانیت را بیش از ۴ هزار شهید عنوان کرد و افزود: مازندران نیز در دفاع مقدس ۴۰۰ شهید روحانی تقدیم کرده است.

آیت‌الله لائینی به کمیسیون‌های بنیاد شهید و جانبازان توصیه کرد که در حق و حقوق جانبازان کوتاهی نکنند و خیلی این موضوع را سخت نگیرند، البته ممکن است برخی‌ها سوء استفاده هم بکنند به این موضوع هم باید توجه ویژه داشت.

خطیب نماز جمعه ساری گفت: آقای زارعی و همسر وی از روستای کیاپی حدود هفت خویز از زمین‌های خود را برای اجرای فتوای امام (ره) در خصوص کشتن سلمان رشدی اهدا کردند و این اقدام در کل کشور نظیر ندارد از این خانواده قدردانی می‌کنم.

آیت‌الله لائینی به حماسه پرشور مردم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن اشاره کرد و ادامه داد: مردم با حضور گسترده خود در این روز دنیا را مبهوت کردند و مستکبران را به خشم درآورده و امام زمان (عج) را خشنود کردند.

امام جمعه ساری گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در پی این حماسه فرمودند: لازم می‌دانم ملت ایران را تعظیم کنم به دلیل اینکه این راهپیمایی بسیار مهم بوده است.

وی افزود: ملت ایران با حضور خود در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن این پیام را دادند که فرهنگ دین و دینداری و انقلاب اسلامی در این ملت زنده و پویا است.

آیت‌الله لائینی گفت: این فرهنگ که مولود بعثت است با صدور آن شاهد فروپاشی نظام سلطه استکباری جهانی خواهیم بود.
 
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار