دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷
سعید عزیزیان بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس می گوید سپاهان بعد از پیروزی برابر زنیت مغرور شده بود.

به گزارش آوای خزر، سعید عزیزیان  درباره پیروزی چهار بر دوی پرسپولیس مقابل سپاهان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی اظهار کرد: بازی خوب و جانداری بود. در ابتدای بازی از سوی هر دو تیم بازی پرفشار بود. پرسپولیس روبه‌جلوتر بازی کرد و در همان ابتدای بازی پنالتی گرفت و گلزنی کرد. بعد از گل بازی متعادل پیش رفت. سپاهان بعد از دریافت گل فشار بیشتری روی حریف گذاشت و به گل رسید. سپاهان تیمی است که در ارسال از دو جناح و ضربه‌های ایستگاهی بسیار خوب است. امیری خطای بی‌موردی را مرتکب شد که روی همان، نورافکن باعث گل تساوی سپاهانی‌ها شد.

او ادامه داد: در نیمه دوم هر دو تیم واقعا خوب کار کردند. مورایس بعد از دریافت گل دوم محمد علی‌نژاد و یاسین سلمانی را به زمین فرستاد که بسیار کمک حال تیمشان شدند و بازی به تساوی کشیده شد. سپاهان در حمله تیم خوبی بود اما در دفاع مشکلات زیادی داشت. مدافعانشان هماهنگ نبودند و جنگندگی پرسپولیس باعث شد به گل برسند. در وقت اضافه پرسپولیس خیلی خوب شروع کرد و روی کار خوب وحید امیری به گل رسید. امیری در کل بازی محو بود اما در یک صحنه به‌راحتی مدافعان سپاهان را دریبل کرد و در نهایت سیامک نعمتی گل سوم را زد.

این پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: بعد از آن بود که سپاهان خیلی جلو بازی کرد و باعث شد پرسپولیس بتواند موقعیت خلق کند. سیاوش یزدانی هم خیلی عجول بازی می‌کند و پنالتی دوم را داد. من با او در پیکان و استقلال کار کردم. او از بالا بازیکنان حریف را نگاه می‌کند و خودش را سرتر می‌داند. همین باعث شد روی عمری خطا کند. او فکر می‌کرد از عمری و پریرا بهتر است و می‌تواند آنها را مهار کند اما همین طرز تفکر باعث شد پنالتی دهد. در ادامه پرسپولیسی‌ها بازی را اداره کرده و در نهایت بازی را بردند.

او همچنین عنوان کرد: سپاهان بعد از برد زنیت مغرور شده بود و باعث شده بود از بالا به پرسپولیس نگاه کند. در مقابل پرسپولیس واقعا جنگنده ظاهر شد و خوب کار کرد. پرسپولیس فرصت خوبی در جام حذفی دارد چون می‌تواند زودتر به قهرمانی برسد. پرسپولیس یا هر تیم دیگر می‌خواهد این کار را انجام دهد. این پیروزی به آینده و روحیه آنها بسیار کمک می‌کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار