دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
امام جمعه موقت ساری:
توزیع ناعادلانه ثروت، مهمترین بیماری اقتصاد کشور است
امام جمعه موقت ساری، بر توزیع عادلانه ثروت در جامعه تاکید کرد و افزود: مهم‌ترین بیماری اقتصاد کشور این است که ثروت کشور در دست عده‌ای خاص باشد؛ این موضوع برای جامعه سم است.

زهرا شریفی - آوای خزر: حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری امروز نوزدهم اسفندماه، در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: چه خوب است که انسان بتواند در زمان غیبت امام زمان (عج) اخلاق خود را منطبق با ولی و حجت خدا قرار دهد.

وی انتظار فرج حجت‌بن الحسن(عج) را نوعی جهاد دانست و افزود: پرهیز از دنیا گرایی از صفات ارزنده انسان‌هاست؛ اینکه بتوانیم در بستر دنیا خود را در مسیر توحید محوری فرار دهیم.

امام جمعه موقت ساری به بیانات مقام معظم رهبری در روز درختکاری در خصوص برخورد با مسببان حادثه مسمومیت دانش‌آموزان اشاره و این جریان را تحقیرآمیز عنوان کرد که از سوی عده‌ای سودجو در حال انجام است.

وی افزود: این افراد سودجو باید شناسایی شوند و در برابر اشد مجازات قرار بگیرند.

خطیب نماز جمعه ساری به نقشه جامع دشمن علیه ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: محاسبه دشمن در اجرای نقشه غلط و نادرست بوده است و استفاده دشمن از زمینه مشکلات اقتصادی مردم، استفاده از عامل امنیتی نفوذ و جاسوسی و ایران هراسی از جمله ترفندهای دشمن است.

وی یادآور شد: دشمن در دنیا به شدت فضای ایران هراسی و مهدی هراسی را راه اندازی کرده است و در این جامعه ایران اسلامی پرچمدار بستر سازی فرج امام زمان (عج)، عدالت و معنویت است و این مسئله برای دشمنان سخت است.

حجت‌الاسلام نصوری با بیان اینکه ایران هراسی جزء برنامه‌ها و راهبردهای دشمن است، افزود: تبلیغات فراگیر رسانه‌ای از دیگر شگردهای دشمن است و تلاش دارد اندیشه‌ها را تغییر دهد.

وی همراه کردن برخی عناصر داخلی را از دیگر راهبردهای دشمن عنوان کرد و افزود: اما ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن تو دهنی محکمی به آمریکا زدند.

حجت‌الاسلام نصوری گفت: سیاه نمایی و ناامید کردن مردم از دیگر راهبردهای دشمن است؛ اینجاست که باید معروفات را پررنگ‌تر کرده و خودمان را در همه ابعاد قوی کنیم.

خطیب نماز جمعه ساری، حفظ وحدت و امید در جامعه را مهم‌ترین ابزار مقابله با دشمن دانست و گفت: وحدت اگر در جامعه از بین برود ناامنی ایجاد می‌شود.

وی بر لزوم بستر سازی فرج امام زمان تاکید کرد و افزود: احیای کتاب و سنت، گسترش معرفت و اخلاق و نهضت علمی از جمله اهداف و برنامه جامعه مهدوی است.

حجت‌الاسلام نصوری گفت: شاخصه جامعه سالم اقتصاد سالم است؛ اینکه مدل استفاده از منابع طبیعی و محیط زیست براساس معیارهای امام زمان (عج) باشد.

وی بر توزیع عادلانه ثروت در جامعه تاکید کرد و افزود: مهم‌ترین بیماری اقتصاد کشور این است که ثروت کشور در دست عده‌ای خاص باشد؛ این موضوع برای جامعه سم است.

خطیب نماز جمعه ساری بر احیا و گسترش بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و ادامه داد: رویکرد مهدویت را باید در جامعه جدی بگیریم.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها