دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
معاون امور توانبخشی بهزیستی مازندران:
ارائه خدمات به کودکان اوتیسم در ۵ مرکز توانبخشی مازندران
معاون امور توانبخشی بهزیستی مازندران گفت: در حال حاضر ۵ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اوتیسم تحت نظارت بهزیستی فعال است و به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌کند.

زهرا شریفی - آوای خزر: دکتر علی خامه‌ور معاون امور توانبخشی بهزیستی مازندران امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اوتیسم در ساری به فعالیت مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی مبتلایان به اختلال طیف اوتیسم اشاره و اظهار کرد: این مراکز در شهرهای ساری، آمل، چالوس و بابل به افراد دارای این اختلال، خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود: بهزیستی استان در حال بررسی پرونده‌های متقاضیان برای صدور مجوز این مراکز در شهرستان‌های شرق و غرب استان است تا این مراکز را در این مناطق استان تسری دهد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی مازندران زمان فعالیت این مراکز را از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ بعدازظهر اعلام کرد و گفت: افرادی در این مراکز خدمات دریافت می‌کنند که در کمسیون پزشکی تشخیص معلولیت بهزیستی مورد تایید قرار گرفته باشند.

وی با بیان اینکه کارکنان تخصصی این مراکز در دوره‌های آموزشی سازمان بهزیستی کشور شرکت و گواهی دریافت کردند، افزود: صاحب امتیاز این مراکز فردی است که رشته‌های مرتبط با توانبخشی نظیر روانپزشک، گفتار درمانی، کاردرمانی، پرشک و روانشاس را دارد.

خامه ور ادامه داد: در این مراکز علاوه بر ارائه خدمات توانبخشی به افراد دارای اختلال طیف اوتیسم، مشاوره روانشناختی به خانواده‌ها نیز ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مراکز افراد ۲ تا ۱۵ سال پذیرش می‌شوند، گفت: بنا داریم مراکز حرفه‌ای در استان راه‌اندازی کنیم تا فرآیند خدمات توانبخشی بعد ارائه خدمات در این مراکز در مراکز حرفه‌ای ادامه پیدا کند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه در استان مازندران ۲۵۰ کودک مبتلا به اوتیسم از خدمات مراکز روزانه آموزشی توانبخشی بهره‌مند هستند، افزود: سن طلایی تشخیص اختلال طیف اوتیسم ۱۸ تا ۲۴ ماه است.

 

ارائه خدمات به کودکان اوتیسم در ۵ مرکز توانبخشی مازندران

خامه ور با بیان اینکه خانواده‌ها باید نسبت به اختلال اوتیسم آگاه باشند، گفت: خانواده ها به سامانه غربالگری بهزیستی به آدرس autism.behzisti.net مراجعه کنند و با ارائه پاسخ به سوالات مطروحه نسبت به شرایط کودکانشان مطلع شوند.

اوتیسم نوعی اختلال عصبی و رشدی است که در آنها، رشد و تحول صحیح مغز یا دستگاه عصبی مرکزی مختل می‌شود. این اختلال در دو زمینه رفتاری از جمله نقص در ارتباط اجتماعی و رفتارها، علایق یا فعالیت‌های تکراری و محدود بروز می‌کند.

ارتباط برقرار نکردن با دیگران و دنیای خارج، ناتوانی در گفتار، نداشتن ارتباط چشمی، حرکات تکراری، پریدن، خنده و گریه، نگرانی و ترس بی دلیل، دادن پاسخ‌های غیر معمول به افراد، دلبستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر و حساسیت‌های غیر معمول در حواس پنجگانه برخی از نشانه‌های اوتیسم است که در همه افراد نیز یکسان نیست.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار