دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
فرماندار گلوگاه:
سفر‌های استاندار مازندران به گلوگاه منشأ اثر و برکت بود/ سفر ۲۵۴ مسوول استانی به گلوگاه در سال ۱۴۰۱
فرماندار گلوگاه می‌گوید: علاوه بر حضور هیات‌های خارجی و مسوولان ملی، ۲۵۴ مسوول استانی در سال ۱۴۰۱ به گلوگاه سفر داشتند و در همین مدت، استاندار مازندران نیز ۶ بار به گلوگاه سفر کرد و منشأ اثر و برکت بوده است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: یک روز مانده به تحویل سال ۱۴۰۲، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران به دعوت غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، در چند برنامه عمرانی و اقتصادی شهرستان‌های نکا و گلوگاه شرکت کرد.

استاندار مازندران در شهرستان گلوگاه ابتدا در مراسم افتتاح واحد مرغ گوشتی زنجیره تولیدی ساوانا به مدیریت عبدالعلی طهماسبی شرکت کرد و نشست کوتاهی را نیز در همین مجموعه در خصوص وضعیت تولید مرغ و صنعت مرغداری استان با مدیرکل جهاد کشاورزی و مدیران حوزه اقتصادی استان داشت و فعالیت‌های مجموعه ساوانا نیز مرور شد.

مجموعه تولیدی "عظیم گستر" از ظرفیت‌های در حال شکل‌گیری استان است که مورد بازدید حسینی‌پور قرار گرفت؛ مهدی داودی فرماندار گلوگاه با خیر مقدم به استاندار و هیات همراه، به ارائه گزارشی از سفر‌های مسوولان به این شهرستان در سال ۱۴۰۱ پرداخت و همچنین اشاره‌ای به درخواست مدیر شرکت عظیم گستر داشت.

او با اعلام اینکه در این مدت شاهد حضور هیات‌های خارجی و مسوولان ملی و از سوی دیگر نیز شاهد حضور ۲۵۴ مسوول استانی بودیم، گریزی هم به ۶ بار حضور استاندار مازندران در گلوگاه زد که منشأ اثر، و خیر و برکت فراوان بوده است.

داودی، یکی از این طرح‌ها را آغاز عملیات اجرایی اگو گذاری - فاضلاب شهری گلوگاه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان برای شهر گلوگاه و دو روستای آن عنوان کرد که از محل تهاتر نفت صورت می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در گلوگاه همچنین به آغاز فاز دوم بیمارستان ثامن الائمه علیه السلام این شهرستان اشاره کرد که با مناقصه ۱.۵ میلیارد تومانی در حال انجام است.

او ادامه داد: انتقال آب شرب مورد نیاز از سد گلورد نکا به گلوگاه موضوع فوق‌العاده‌ای بود که شهرداری گلوگاه توان انجام آن را نداشت و با توجه به اینکه گلوگاه در اراضی دشت ممنوعه آب قرار دارد، لذا با پیگیری استاندار مازندران، عملیات حفاری و لوله‌گذاری جهت انتقال و تامین آب مورد نیاز آغاز شد.

روکش آسفالت کمربندی غربی گلوگاه با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان، تحویل ست کامل آتش‌نشانی به شهرداری با اعتبار حدود یک میلیارد تومان، و راه‌اندازی دو دکل مخابرات و اینترت ۴G در روستا‌های کوهستانی بخش مرکزی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان از دیگر اقداماتی بود که به گفته فرماندار گلوگاه طی یکسال از حضورش در این شهرستان  انجام شده است.

او ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان شهرک صنعتی با هزینه ۷.۵ میلیارد تومان، اجرای عملیات ساخت پل حوادثی روستای تیله‌نو با هزینه ۴ میلیارد تومان، آغاز عملیات آبرسانی به روستا‌های کلکت، دهی و ویوا با اعتبار ۱۸.۵ میلیارد تومان نیز در همین مدت و در پی سفر استاندار به گلوگاه صورت گرفته است.

(فرماندار گلوگاه اول اسفندماه ۱۴۰۰ در حکمی از سوی استاندار مازندران به نمایندگی عالی دولت در این شهرستان منصوب شده بود)
 
سفر‌های استاندار مازندران به گلوگاه منشأ اثر و برکت بود/ سفر ۲۵۴ مسوول استانی به گلوگاه در سال ۱۴۰۱
 
داودی در بخش دیگری از سخنان خود به انجام مذاکرات با چند سرمایه‌گذار در بخش تولید، ترانزیت ریلی - جاده‌ای - دریایی کالا و ایجاد شهرک گلخانه خبر داد که تاکنون ارتباط خوبی شکل گرفته است.

فرماندار گلوگاه با اشاره به بازدید استاندار مازندران از شرکت عظیم گستر گلوگاه که در شهرک صنعتی واقع شده است، اظهار داشت که ظرفیت این شرکت هنوز به فعلیت نرسیده و مدیرعامل آن خواستار همکاری دستگاه‌های دولتی استانی و ملی برای رفع موانع شد تا به رونق اشتغال در گلوگاه که بیشترین آمار بیکاری در استان را دارد، کمک کند.
 
داودی ادامه داد: این شرکت با توجه به سرمایه‌گذاری بالایی که انجام داده، نیاز به تسهیلات بانکی دارد و با تزریق این اعتبار، یکی از مجموعه‌های اثربخش در کشور خواهد بود.

فرماندار گلوگاه همچنین اشاره‌ای به زنجیره تولیدی ساوانا اعم از تامین دان و پلت مرغ، مرغداری و کشتارگاه صنعتی مرغ در این شهرستان زد که از بزرگترین و به‌روزترین تجهیزات صنعتی و دانش‌بنیانی بهره‌مند بوده و یکی از افتخارات کشور در صنعت مرغداری است.

به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در آخرین روز کاری رسمی در تقویم ۱۴۰۱، علاوه بر شرکت در مراسم آغاز به کار طرح اضطرار آبرسانی به شرق مازندران - که در نکا انجام شد - به گلوگاه رفت و در مراسم افتتاحیه واحد مرغ گوشتی زنجیره تولید ساوانا حضور یافت و بازدید میدانی از این شرکت داشت.

او همچنین از مجتمع بزرگ تولید لوازم خانگی عظیم گستر بازدید و در جلسه‌ای جهت رفع مشکلات این واحد تولیدی شرکت کرد.

شرکت عظیم گستر گلوگاه که به اذعان استاندار مازندران "تاکنون چنین مجموعه‌ای را در استان مازندران ندیده است" همانند نامی که دارد، عظیم و بزرگ است و به همین دلیل نیز، نماینده عالی دولت در مازندران پای صحبت‌های مدیرعامل آن نشست تا جویای مشکلاتش شود.

استاندار مازندران قول داد که درخواست این شرکت را با رایزنی به نتیجه برساند و در سفر‌های بعدی خود به گلوگاه شاهد رونق تولید و اشتغال در این واحد تولیدی مُعظم باشد.

پایان بخش سفر استاندار مازندران به گلوگاه، بازدید میدانی از کارخانه زرین دانه سویا در شهرک صنعتی بود. آنطور که "عموازد مهدیرجی" مدیر این مجموعه به خبرنگار ما گفته است؛ ظرفیت سالانه‌ی این کارخانه تولید ۵۰ هزار تن پروتئین سویا بود، اما به دلیل نبود مواد اولیه که ۹۵ درصد آن وارداتی است، اکنون با تامین مواد اولیه در داخل کشور، سالانه حدود ۳ هزار تن تولید دارد.
 
گلوگاه؛ شرقی‌ترین شهرستان استان مازندران و جمعیت آن ۴۲ هزار نفر است، این شهرستان به گفته غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، ۱۰ هزار بیکار و بالاترین نرخ بیکاری را در استان دارد. از اینرو تلاش برای رونق تولید و اشتغال در گلوگاه که به دیار دکل‌بندان و گردان امام حسین (ع) معروف است، با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار