دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:
مسوولان برای رفع مشکلات به شعار سال توجه کنند
نماینده ولی فقیه در مازندران شعار امسال را کاربردی‌ترین شعار عنوان کرد افزود: اگر مردم و مسئولان به بیانات فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام و شعار سال توجه کنند، بسیاری از مسائل حل می‌شود.

زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۲ با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: با روزه واجب می‌توان به تقوای الهی رسید.

وی به تقارن سال نو و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: صله رحم‌، توجه به نیازمندان، و احترام به بزرگان از ویژگی‌های مشترک سال نو و ماه مبارک رمضان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: البته نباید به بهانه سال نو گناه را مباح و به بهانه بیماری روزه خواری را علنی کنیم؛ باید حرمت ماه رمضان به خوبی حفظ شود.

آیت‌الله لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ورودی طلاب به حوزه‌های علمیه باید افزایش یابد، گفت: خانواده‌ها باید فرزندان خود را برای تحصیل در حوزه‌های علمیه ترغیب و تشویق کنند.

وی به شعار سال مقام‌معظم رهبری و نکات کاربردی ایشان اشاره کرد و افزود: اگر مردم و مسئولان به بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام و شعار سال توجه کنند، بسیاری از مسائل حل می‌شود.

خطیب نماز جمعه ساری افزود: همچنین مقام‌معظم رهبری در روز نخست ماه مبارک رمضان در محفل قاریان قرآن نکات قرآنی خوبی را فرمودند؛ اینکه قرائت قرآن باید به قصد تأثیرگذاری باید باشد

وی شعار امسال را کاربردی ترین شعار عنوان کرد افزود: برای «مهار تورم و‌ رشد تولید» باید به شعار سال توجه ویژه شود و اگر موانع رشد تولید احصا شود به مهار تورم و رشد تولید منتهی می‌شود.

آیت‌الله لائینی از مسئولان خواست تا نظام‌موانع و مسائل گذشته را برای حرکت تولید و اقتصاد به دست آوردند و آنها را از طریق تریبون‌های رسمی به مردم اعلام کنند.

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد مردم را مأیوس و ناامید کند، افزود: برای مقابله با دشمن باید امیدآفرینی کنیم بنابراین وظیفه ما امیددادن به مردم است و از یاس افکنی پرهیز کنیم.

آیت‌الله لائینی گفت: ما به دنیا اعلام می‌کنیم «ما امیدواریم» و ظالمان و مستکبران سرنوشت آنها قطعا هلاکت و ناامیدی است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها