دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰
استاندار مازندران در کارگروه تحقق شعار سال/۱
تعامل دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی مستمر باشد/ رسانه‌ها مازندران قوی را به تصویر بکشند
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه برای رسیدن به مازندران قوی باید تعامل بین دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی مستمر باشد، از رسانه‌ها نیز درخواست کرد که مازندران قوی را به تصویر بکشند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نخستین نشست کارگروه تحقق شعار سال، روز شنبه پنجم فروردین‌ماه در سالن شماره یک استانداری به ریاست سید محمود حسینی‌پور تشکیل شد.

از نظر نماینده عالی دولت در مازندران، قطار توسعه و تعالی استان در سال گذشته به حرکت درآمده است و اگر ما بخواهیم فضای اجرایی استان را در یک نگاه آسیب شناسانه نقد کنیم شاید خیلی کار‌ها باید انجام می‌شد و نشد و شاید بعضی کار‌ها نباید انجام می‌شد و شد.

حسینی‌پور معتقد است؛ در سال گذشته همه مسوولان به این موضوع توجه پیدا کردند که مسائل کشور را باید حل کرد و نگاه دولت سیزدهم نیز تلاش در جهت شناسایی و حل مسئله است تا گشایش اقتصادی صورت بگیرد.

او با بیان اینکه اعتماد به نفس مردم و فعالان اقتصادی مازندران ستودنی‌ست، اظهار داشت: باید برای معرفی نقاط قوت خودمان هم تلاش کنیم و نباید مدام به سرمان بزنیم و از ناامیدی بگوییم.

استاندار مازندران می‌گوید: باید به جوانان امید بدهیم، نباید فقط مطالب منفی بگوییم چرا که جوانان بی‌انگیزه می‌شوند. ما باید تلاش کنیم نقاط قوت خودمان را برجسته کنیم.

حسینی‌پور از نقش رسانه‌ها در پیشرفت استان گفت و اظهار داشت: هر رسانه‌ای با ابتکار عمل و روش خودش در این زمینه تلاش کند. نقش رسانه‌ها در ایجاد رقابت سالم بین شهر‌ها و بین اصحاب اقتصادی مازندران بسیار موثر است و باید مازندران قوی را به تصویر بکشیم.

او با بیان اینکه تعاملات بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان اتفاق افتاد، آن را یک شروع خوب دانست، اما رضایت‌بخش ندانست چرا که از نظر او هنوز دانشگاه‌های ما نتوانستند اثرگذاری منطقه‌ای خودشان را ایجاد کنند.

استاندار مازندران ادامه داد: دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید در عرصه‌های علمی به صورت مستمر کنار هم قرار بگیرند و بر اساس ظرفیت تولید و بهره‌وری استان، مشخص کنند که در چه زمینه‌هایی باید کار انجام شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه مازندران در حوزه تعاملات بین کشور‌های حوزه خزر و کشور‌های همسایه کار‌های زیادی دارد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید بررسی کنند که موانع صادراتی در استان چیست و نشست‌های مستمر بین بخش خصوصی و دانشگاه‌ها نیز تشکیل شود.

او به عنوان نمونه گریزی به بحث مرکبات و برنج مازندران زد و گفت: در این حوزه‌ها مشکلات اساسی وجود دارد و از هم اکنون باید به دنبال راهکار باشیم تا نشود که به زمان جمع‌آوری مرکبات و برنج برسیم و به "چه کنم چه کنم" بیفتیم.

رییس شورای اداری مازندران با اشاره به مردمی شدن اقتصاد، بیان کرد: مردم باید بپذیرند وقتی که اقتصاد به خودشان واگذار شود، باید به طور جدی وارد میدان شوند، راه چاره‌ای بیایند و فقط به دنبال حل مشکلات توسط دولت نباشند.

استاندار مازندران با اشاره به شعار سال، ادامه داد: وجود تورم و گرانی و تنگی معیشت، اصلاح فرهنگ عمومی با پرداختن به اصلاح ساختار و رفع عادات غلط فرهنگی از مسائلی بود که رهبر انقلاب در سخنان نوروزی خود عنوان کردند.

او همچنین به پاکسازی استان برای ورود میهمانان نوروزی و انجام آن در طول سال اشاره و اظهار کرد: متاسفانه ماشین چند میلیاردی زیر پای کسانی قرار گرفت که در استان مازندران می‌آیند و زباله‌ها را از شیشه ماشین پرت می‌کنند.

حسینی‌پور ادامه داد: هر چند مطرح کردیم که در این استان سرسبز نباید زباله به این شکل رها شود و یک ماه است که با تشکیل قرارگاه به دنبال پاکسازی بودیم، اما متاسفانه صبح که بیدار می‌شویم، می‌بینیم زباله استان را فرا گرفته است!

استاندار مازندران در پایان از تلاش ستاد خدمات سفر در شهرستان‌ها و ارائه خدمات به مسافران نوروزی قدردانی کرد و گفت: با توجه به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، باید شانیت ماه مبارک رمضان حفظ شود.


انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار