دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۶
استاندار مازندران در کارگروه تحقق شعار سال/۲
مانع‌تراشان پیشرفت مازندران را به مردم معرفی می‌کنم
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: "برخی افراد که در مناسب مختلف هستند و فکر می‌کنند فقط خودشان می‌فهمند و مدافع زمین و منابع طبیعی هستند، اما سد راه پیشرفت شدند را آرام آرام به مردم معرفی خواهم کرد".
آوای خزر – سعید منصوری: نخستین نشست کارگروه تحقق شعار سال، روز شنبه پنجم فروردین‌ماه در سالن شماره یک استانداری به ریاست سید محمود حسینی‌پور تشکیل شد.

نماینده عالی دولت در مازندران در بخشی از سخنان خود به مسئله تهاجم ترکیبی دشمن اشاره و اظهار کرد: موضوع اقتصاد از مشکلات ده سال گذشته است که به دلیل مسائل مدیریتی ایجاد شده و فشار تحریم از سوی دشمن نیز این مشکلات را تشدید کرد.

وی با بیان اینکه هدف دشمن به زانو درآوردن تولید کشور بوده و به دنبال این است که تولید ایجاد نشود، گفت: نفت و گاز مهمترین منبع ارزی کشور محسوب می‌شود و با مبادلات تجاری و غیر نفتی یک توازن در درآمد‌های کشور ایجاد شده است.

استاندار مازندران ادامه داد: دشمن به دنبال این است که با مدیریت خود، تحریم نفتی کشور را به زانو درآورد، از سوی دیگر تجربه ثابت کرد که اعتماد به غربی‌ها جواب نمی‌دهد و ما حداکثر امتیازات را قبلا به غربی‌ها دادیم، اما آن‌ها خلف وعده کردند.

حسینی‌پور با بیان اینکه تولید داخلی کلید حل مشکلات کشور است، گفت: تمرکز مقام معظم رهبری نیز بر تولید است و موفقیت در این راه به عملکرد کارگزاران بستگی دارد.

وی اظهار داشت: برخی مواقع مطرح می‌شود که شعار‌های سال‌های قبل چرا خوب محقق نشد؛ برای اینکه کارگزاران نظام به درستی مأموریت خود را انجام ندادند چرا که کارگزاران نقش موثری در اجرای نقشه رهبری دارند.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه ما نیاز به توکل و اراده‌ای همچون دهه۶۰ داریم، افزود: امروز باید در کارزار اقتصادی با توکل و اخلاص وارد شویم؛ برای امنیت کشور و استان ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید دادیم و اکنون نوبت جهاد اقتصادی است.

حسینی‌پور گفت: باید تحول را از خودمان شروع کنیم، "تحول" کلیدواژه بیانات مقام معظم رهبری است و ما هنوز می‌بینیم عده‌ای در مقابل ایجاد تحول مقاومت می‌کنند.

وی تصریح کرد: "تحول" محور گفتمانی رهبر انقلاب در چند سال گذشته است و ایشان این واژه را به معنای دگرگونی مطرح می‌کنند؛ یعنی ما خیلی نسبت به مسائل روز عقب هستیم.

استاندار مازندران از مدیران خواست تا در خلوت با خودشان فکر کنند که آیا تحول در دستگاه زیرمجموعه اتفاق افتاده است یا خیر.

رییس شورای اداری مازندران با بیان اینکه در فضای استان مازندران چند نکته را باید مورد توجه قرار دهیم؛ یکی از آن‌ها را که در فرمایشات مقام معظم رهبری به کرات مطرح شده است استفاده از توانایی مردم در اقتصاد عنوان کرد.

حسینی‌پور اظهار کرد: در انقلاب تجربه کردیم که هر کجا مردم وارد شدند مشکلات حل شد اینجا مراد از مردم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و باید ببینیم چقدر در ورود بخش خصوصی به اقتصاد استان مانع ایجاد شده است؟!

وی ادامه داد:"یکسری افکار خمود در این استان شکل گرفت و یک عده افراد محدود و کوتاه‌بین که فکر می‌کنند فقط خودشان می‌فهمند و مدافع زمین و منابع طبیعی هستند و سد راه پیشرفت شدند را آرام آرام به مردم معرفی خواهم کرد".

استاندار مازندران به صراحت اعلام کرد: "اینکه کسانی بنشینند خارج از گود و مدیران را بترسانند، خط بدهند و تهدید کنند را نمی‌پذیریم، نمی‌توانیم کار مردم را بخوابانیم".

حسینی‌پور گفت: "نمی‌توانیم توسعه استان را متوقف کنیم، چون عده‌ای قدرت دارند و میخ لای چرخ توسعه استان می‌گذارند، آن‌ها باید پاسخگو باشند".

وی بیان کرد: مدار برنامه استان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است، این سازمان بسیار مهمی است و اگر نتوانیم برنامه‌ای تحول‌گرا داشته باشیم پیشرفت نخواهیم داشت.

استاندار مازندران در پایان اظهار داشت: در بخش کشاورزی از دنیا عقب هستیم برای اینکه برنامه تحولی نداریم و هر کسی بر اساس سلایق خودش حرکت می‌کند، بنابراین در همه حوزه‌ها مانند گردشگری، صنعت و کشاورزی باید متناسب با نیاز‌های روز برنامه داشته باشیم.


انتهای پیام/۱۰۰۰/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار