دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
حسینی‌پور:
سهمیه نیروی انسانی در هلال‌احمر مازندران افزایش یابد/افزایش ۱۵ درصدی سفرها در مازندران/ مصرف روزانه ۶ میلیون لیتر بنزین در مازندران
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به ارائه خدمات سطح ملی در استان توسط هلال احمر، خواستار افزایش سهمیه نیروی انسانی در این سازمان شد و اعلام کرد که تا امروز، سفر به مازندران افزایش ۱۵ درصدی داشته‌است.

آوای خزر - آزاده بابانژاد: نشست وبیناری مدیران کل جمعیت هلال احمر استان‌های کشور با دکتر کولیوند دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور بعد از ظهر امروز در ساختمان این سازمان برگزار شد.

در همین راستا، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز با همراهی فخاریان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر، محمدی شیرکلایی مدیرکل مدیریت بحران مازندران و هیات همراه، برای شرکت در وبینار، در اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر مازندران و مرکز کنترل و عملیات این جمعیت واقع در فرح‌آباد - جاده پلاژ حاضر شد.

او جمعیت هلال احمر را تنها سازمانی دانست که مرز و گروه و حزب نمی‌شناسد و تنها جان انسان ها برای او مهم است.

استاندار مازندران گفت: تمام شئونات هلال‌احمر از لباس گرفته تا روحیه کارکنان آن برای همگان آرام‌بخش است.

حسینی‌پور بیان کرد: استانی که مقصد گردشگری است باید هلال احمر توانمند و آموزش دیده باشد گرچه هلال احمر استان مازندران دارای نیروهای ماهر و مجرب است.

او از مدیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور خواست تا سهمیه نیروهای هلال احمر مازندران را افزایش دهد به این دلیل که آنها در طول سال یاری‌رسان مردم در حوادث مختلف هستند.

استاندار مازندران گفت: نیروهای هلال احمر پس از ارائه خدمات نوروزی، بلافاصله در طرح دریا حضور خواهند داشت.

حسینی‌پور با بیان اینکه نیروهای هلال‌احمر نخستین ناجیان حوادث و فرشتگان نجات هستند، افزود: حتی در زلزله ترکیه و سوریه دیدیم که چگونه با مدیریت دکتر کولیوند و همکارانشان، آرامش برای مردم حادثه‌دیده در این کشورها فراهم شد و آنها مایه عزت و افتخار برای ملت ایران شدند.

او اظهار کرد: هلال احمر و جهان اسلام دو روی یک سکه هستند و این نام تنها در تقویم نیست.

استاندار مازندران سرعت عمل و تخصص را دو مولفه اصلی کادر قهرمان هلال احمر عنوان کرد.

افزایش ۱۵ درصدی سفر در مازندران

حسینی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مازندران پرخطرترین استان در سال‌های اخیر بوده و امسال تاکنون حدود ۱۵ درصد افزایش سفر در این استان داشتیم.

او بیان کرد: در سال‌های اخیر به ویژه پس از کرونا، مازندران بیشترین سفر را در کل کشور به خود اختصاص داد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه امسال رمضان و نوروز در یک تاریخ قرار گرفتند، افزود: استان ما توانست به خوبی به استقبال مردم استان و گردشگران خارجی به ویژه کشورهای عربی برود.

حسینی‌پور اعلام کرد: تا امروز، روزانه ۶ میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شد و ظرفیت تمام اماکن اقامتی به طور صد در صد پر شده است.

او ادامه داد: مردم میهمان‌نواز مازندران در روستاها نیز پذیرای مسافران و گردشگران هستند و نگذاشتند مسافران بدون سرپناه بمانند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه برای رسیدن به کشورهای هم‌طراز در حوزه امداد و نجات نیاز به زیرساخت‌های بیشتری داریم، گفت: گرچه در هلال احمر جوانان با انگیزه، متدین و انقلابی با روحیه مردمی در حال خدمت هستند اما خدمات ارائه شده در حد ملی و امکانات در حد استانی است.

حسینی‌پور اعلام کرد: سال گذشته ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر وارد مازندران شدند و امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۲۲ میلیون نفر افزایش یابد.

او با بیان اینکه هلال احمر مازندران مربوط به کل کشور است، ادامه داد: در برخی شهرستان‌های مازندران هنوز آمبولانس امداد و نجات نداریم و باید به ارائه امکانات سازمانی در این مناطق توجه شود.

استاندار مازندران گفت: در ایام تعطیلات کار نیروهای خدمات‌رسانی در جاده‌ها بیشتر می‌شود، در غرب استان ریل نداریم اگر این مهم محقق شود بخشی از جمعیتی که با اتومبیل وارد استان می‌شوند می‌توانند از طریق خطوط ریلی وارد شوند.

حسینی‌پور در پایان اظهار داشت: هلال احمر مازندران با حداکثر توان، خدمات ارزشمندی را در سطح ملی ارائه می‌دهد و این نشان از تعهد، مهارت و انسان‌دوستی این سازمان دارد.

افزایش ۳۰ درصدی  جمعیت هلال‌احمر مازندران در حوزه لجستیک

به گزارش آوای خزر، غلامعلی فخاریان مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز در این نشست عنوان کرد: بیشترین عملیات امداد و نجات با ۱۳ درصد از کل عملیات‌های این جمعیت در کشور، در مازندران انجام شد.

او ادامه داد: این استان از موقعیت ویژه و حساسی برخوردار است و لذا ۳۰ درصد افزایش لجستیک داشته و از سوی دیگر نیز آمادگی در دستگاه‌های همکار، امسال افزایش چشمگیری یافته است.

فخاریان گفت: در دولت سیزدهم و با حضور استاندار مازندران، حدود ۴۰ میلیارد تومان برای طرح‌های هلال احمر جذب اعتبار داشتیم.

استاندار مازندران و هیات همراه در این رویداد از بخش‌های مختلف مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، آشیانه بالگرد امداد و نجات، همچنین انبارهای لوازم اضطراری برای امداد به حادثه‌دیدگان، ادوات و تجهیزات لجستیکی جمعیت هلال احمر مازندران بازدید کرد. 

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار