دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران:
۱۲۰ رزمنده مازندرانی در «هفت‌تپه» به شهادت رسیدند
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه هفت تپه قدم‌گاه شهداست، افزود: ۱۲۰ رزمنده مازندرانی در هفت تپه به شهادت رسیدند.

زهرا شریفی - آوای خزر: عسگر مجیدی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه نخستین کاروان راهیان نور چهارم بهمن ماه در قالب کاروان دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند شمار این دانش‌آموزان را ۱۷۰۰ نفر اعلام کرد.

وی شمار دانش‌آموزان پسر و دختر مازندرانی به راهیان نور را ۳ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در همین مدت ۳۵۰۰ دانشجویان مازندرانی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران گفت: از ۱۵ اسفند پارسال ۱۰ هزار و ۸۰ نفر از بسیجیان مساجد و محلات به راهیان نور اعزام شدند.

وی راهیان نور را یک رزمایش بزرگ فرهنگی دانست و در رویش‌های انقلاب اسلامی بسیار موثر بوده است،افزود: تلاش داریم اعزام‌ها به صورت خانوادگی و داوطلب باشد،امسال ۹۴۰ نفر اعزام خانوادگی داشتیم و تلاش می‌شود این میزان سال آینده افزون‌تر شود.

مجیدی افزود: دانش‌آموزان علاوه بر مناطق عملیاتی در منطقه دفاع مقدس در تهران حضور پیدا می‌کردند و از سد کرخه نیز به عنوان راهیان پیشرفت بازدید به عمل می‌آورند.

وی حضور راویان و طلاب برای روایت هشت سال دفاع مقدس از جمله برنامه‌های راهیان نور اعلام کرد و افزود: برنامه تحویل سال نو در اردوگاه‌های جنوب و هفت تپه از دیگر برنامه‌ها بوده است.

مجیدی به منطقه عملیاتی «هفت تپه» و نقش آفرینی لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس و هفت تپه اشاره کرد و گفت: رزمندگان در این مکان آموزش و به خطوط مقدم اعزام می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه این منطقه عملیاتی باید به عنوان قدم‌گاه شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه لشکر ۲۵ کربلا مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: گام‌های موثری برای احیا هفت تپه برداشته و محل شهدای گمنام احداث شد.

مجیدی ادامه داد: مقرر شد این مکان به اردوگاه «شهید شیرشوار» یکی از رزمندگان مازندرانی که در فت تپه به شهادت رسید، تبدیل شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران گفت: این منطقه چندین بار توسط رژیم بعث عراق مورد بمباران قرار گرفت و بیش از ۱۲۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد.

 

۱۲۰ رزمنده مازندرانی در «هفت‌تپه» به شهادت رسیدند

مجیدی از عملیات والفجر هشت به عنوان پرافتخارترین عملیات در رودخانه اروند نام برد و گفت: عمده رزمندگان دفاع مقدس بسیاری از تمرین‌ها را در رودخانه دز که در مجاورت هفت تپه قرار دارد انجام می‌دادند که جزء نقاط عطف و پرافتخار دفاع مقدس برای مازندرانی‌ها است.

وی افزود: انتظارم داریم رزمندگانی که در هفت تپه حضور داشتند روایت‌گری این منطقه را برای جوانان داشته باشند.

مجیدی ادامه داد: ۱۷ هزار و ۱۲۰ نفر از مازندرانی‌ها به راهیان نور اعزام شدند که ۱۲۰ نفر از این افراد خادمان راهیان نور بودند.

وی حضور جوانان را یکی از نکات برجسته راهیان نور امسال عنوان کرد و گفت: جهاد تبیین، جهاد روایت‌ها و امیدآفرینی با حضور روحانیون و راویان در راهیان نور انجام می‌شود.

مجیدی به حضور ۲۳۰ راوی و ۲۳۰ روحانی در راهیان نور اشاره کرد و نقش رسانه‌ها را در روایت‌گری راهیان نور مهم دانست از تلاش‌های آن‌ها قدردانی کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران گفت: طی این مدت ۱۸ مستند در راهیان نور تهیه و در شبکه استانی مازندران پخش شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار