دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
گفتگوی نوروزی/
نوروز؛ مرور سنت‌های ارزشمند
نوروز سراسر شور و حال و ذوق است، خانواده ها را گرد هم می آورد و جمع صمیمی را می آفریند. همین دید و بازدیدها و دورهمی هاست که نوروز را زیبا می کند و این عید باستانی؛ مرور سنت های ارزشمند است.

فرزانه حسنی - آوای خزر: نازنین معصومی مدیر و موسس آموزشگاه زیبایی تی تی ناز، مدرس رسمی سازمان فنی حرفه ای و مدیر سایت نازگلد، اصالتا گیلانی و ساکن گرگان هستند.(یک گفتگوی نوروزی نیز با دکتر مسعود اکبری ناصری همسر ایشان در آدرس https://www.avayekhazar.ir/000Dcq داشتیم) 

خانم معصومی به عنوان سوال نخست، بفرمایید که نوروز شما را یاد چه چیزی می اندازد؟

چون خودم متولد فصل بهارم انرژی ام در این ماه بیشتر از فصل های دیگر است ولو اینکه به خاطر احترام به خودم که پانزدهم فروردین روز تولدمه احساس میکنم در نوروز دوباره متولد شدم و حس خوب و قشنگ را برایم تداعی می کند که مملو از خاطرات خوب می باشد.

چقدر به سنت هایی مانند نوروز و چهارشنبه سوری پایبند هستید؟

فلسفه زیبایی پشت این سنت های ارزشمند وجود دارد، جنب و جوش، شلوغی ها و حال خوش مردم را در این ایام دوست دارم و این یک رسم کهن می باشد که برایش احترام زیادی قائل هستم.

برنامه شما برای نوروز امسال چگونه بود؟

با نظر دکتر موافقم، بعد چند روز استراحت و ریکاوری جسم و همچنین احوال پرسی از بزرگترها مجددا با انرژی مضاعف در کلینیک آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز هستم.

یک نوروز و تعطیلات ایده آل برای شما چگونه می تواند باشد؟

بعد تعطیلات یک روزم را کامل برای نوشتن اهداف یکساله ام اختصاص می دهم تا بتوانم در طول سال اهداف منحصر به فردم را یکی پس از دیگری تیک بزنم ولو اینکه همیشه در صدد این هستم که یک ابتکار و خلاقیت از خودم بجای بگذارم تا عزیزان در سال جدید شاهد یک نوع آوری تازه در کیلینیک باشند.

بهترین عیدی که گرفتید چه بوده است؟

ازدواجم با آقای دکتر، چون هم تولدم در فصل بهاره و هم سالگرد ازدواجم، ناگفته نماند تولد آقای دکتر هم در خرداد ماه است به همین دلیل از درون احساس شادی و خوشبختی مطلق دارم.

از بین هفت سین یا سفره نوروزی کدام را بیشتر دوست دارید؟

ماهی، به خاطر اینکه زندگی همیشه در جریان است و مدام در حال تکاپوست و من با دیدنش حس آرامش می گیرم.

آخرین بار از چه کسی عیدی گرفتید؟ آیا اهل عیدی دادن هستید؟

در زمان کودکی پول عیدی هایم را با مادرم شریک میشدم با اینکه دست و دلباز هستم اما عاشق پول جمع کردن و مدیریت آن بودم.
به نظر بنده یک خانم باید استقلال مالی داشته باشد با اینکه در تمام این سالها آقای دکتر پشتوانه گرم و محکمی برایم بود اما الان از اینکه خودم استقلال مالی دارم حس خوب بودن و مفید بودن را برام به همراه دارد.

لطفا یه هفت سین نوروزی برایمان بچینید؟

سلامتی، صداقت، ثروت، صبحانه، سرسبزی، صله رحم و صورت زیبا

برای کلماتی که می گویم نخستین کلمه یا عبارتی که به ذهنتان میرسد را بفرمایید:

پدر: جای خالی اش به شدت احساس می شود.

مادر: خداروشکر میکنم که دارمش، شاید بگویند فرزندی اگر پدرش را از دست داد یتیم می شود اما من میگویم بچه ها از مادر یتیم می شوند، تکیه گاه هر دختری، مادرش هست، من بسیار افتخار میکنم تو روزهای سخت و لحظات نفس گیر مادرم با انگیزه فراوان و رویی گشاده کنارم و حضورش قوت قلبم بود.

دوست: از قدیم گفتند دوست گرفتن آسان است و نگه داشتنش سخت! انشالله لیاقت یکدیگر را داشته باشیم و محکم پشت هم باشیم. خدای مهربان را شاکرم دوستان خوبی را کنار خود دارم.

عید: تولدی دوباره دارای شور و شعف بسیار

حاجی فیروز: ای کاش همان طوری که بابانوئل هدیه می آورد و همه شخصیتش را دوست دارند حاجی فیروز را هم با چهره بهتری به مردم نشان می دادند، اما من حاجی فیروز را به این خاطر دوست دارم که با یک عشقی می خواهد به مردم شادی را القا کند و ما هم با کمک کردن می خواهیم خوشحالش کنیم و آرزو میکنم دنیای شادتری از درون برایشان باشد.

معلم: خانم اخوان معلم کلاس اولم که پایه ما را ساخت، به عقیده بنده مادر دوم ما بود.

مدیر: از مدیر خاطره خوبی ندارم با اینکه مدیر یک مجموعه هستم اما همیشه سعی داشتم مدیر مهربون و دلسوزی باشم و بقیه در کنارم احساس آرامش و امنیت داشته باشند. توصیه بنده به خانم ها اینه که سطح مطالعه شان را بالاتر ببرند و به جایگاهی برسند که برای خود مدیری خوبی «چه در منزل و یا در محل کار» باشند.

خبرنگار: خبرنگاران را خیلی دوست دارم شغل خیلی حساسی دارند و بعضا در شرایط های دشوار جامعه با حس مسئولیتی که دارند محکم در صحنه حاضر می شوند و از همینجا به همه زحمتکشان در این حرفه خداقوت میگم.

ورزش: متاسفانه تایمی برای ورزش کردن ندارم اما در سال جدید تدبیری اندیشیده شد تا در کلینیک قسمتی را جهت تندرستی، لاغری همراه با طب سنتی اختصاص دهیم و قطعا جزء اتفاق های خوب ما محسوب می شود و قطعا ورزش جسم مکمل ورزش روح است.
ناگفته نماند مراقبه شبانه با خداوند نوعی سوق دادن ذهن به سوی اتفاقات معنوی و مثبت فرد و دوری از افکار منفی است و این نوعی ورزش جسم و روح برای یک روز جدید است.

الگوی شما: همسرم، چون در سن پایین ازدواج کردم و چیزهای اساسی و مهم زندگی را در کنار همسرم تجربه کردم و برای همیشه ملکه ذهنم خواهد بود، بدین خاطر بهترین الگویم است و راهنمایی هایش حرف اول را برایم میزند.

علاقه مندی ها و تفریحات شما چیست؟

خرید کردن، به اتفاق اقای دکتر یا بعضا مادرم، بازارچه های سنتی را دوست دارم بارها پیش آمد با افتخار به بازارچه های سنتی مثل نعلبندان گرگان یا پاساژ امام رضا رفتیم و خرید کردیم.

آخرین فیلم و کتاب خوبی که خوانده و دیده اید را معرفی می کنید؟

فیلم: سریال های خانگی را به اتفاق خانواده نگاه میکنم.

کتاب: پوست و زیبایی مرتبط با کارم، از آنجایی که همیشه دنبال نوع آوری و خلاقیت هستم در سال جاری شاهد چاپ کتاب مشترک خودم و آقای دکتر که تلفیقی از طب سنتی و زیبایی است هستیم.

شهرت را دوست دارید؟

شهرت را دوست دارم چون با انگیزه فراوان تلاش می کنم به جایگاهی برسم که لیاقتش را دارم و خودنمایی نشود، اولین هدفم این است تا به خودم ثابت کنم که تواناییش داشتم تا به این درجه رسیدم و همیشه سعی کردم افرادی که نام «نازنین معصومی» می شنوند با همین روحیه خدمت به مردم مرا بشناسند و به این اعتبارم خرسندم.

هنری که دوست داشتید آن را انجام بدهید، اما نمی توانید؟

موسیقی (پیانو)، متاسفانه وقت ندارم اما خوشحالم شاهد موفقیت های فرزندانم هستم که با انگیزه بالا علاقمندی هایم را تیک میزنند.

بهترین تعریفی که از خودتان شنیده اید، چه بوده است؟

مهربانی، خوشرویی و خوش اخلاقی ام

اگر دوباره متولد شوید، دوست دارید این اتفاق کجا و با چه شغلی بیفتد؟

گیلان، چون اصالت شمالی بودنم را خیلی دوست دارم و افتخار میکنم، قطعا همین کار فعلی زیبایی که حالم باهاش خوبه.

چهار شماره در گوشی تان که وقتی به اسم آنها می رسید، حالتان خوب می شود؟

درسته آدم با دیدن شماره عزیزانش، دوستانش خوشحال می شود اما در تمام شرایط تنها کسی که شمارش را می بینم حال دلم عالی می شود، شماره همسرم هست.

زندگی را چه رنگی می بینید؟

تا چندین سال رنگ سبز را دوست داشتم به خاطر اینکه همسرم و خانواده همسرم هر هدیه ای که برای بنده خریداری می کردند مطابق رنگ چشمهام سبز بود، اما در حال حاضر رنگ سرخابی، صورتی و بنفش را خیلی دوست دارم و آرامش خاصی از این رنگ ها می گیرم و اصولا ست وسایلاتم در این طیف رنگهاست.

یک سوال از خودتان بپرسید و پاسخ بدهید؟

چند درصد خودتان را دوست دارید؟

جواب: آدم ها باید خودشان را بی نظیر دوست داشته باشند وقتی صبح از خواب بلند می شویم و جلوی آینه رفتیم خودمان را دیدیم به خودمان افتخار کنیم، از اینکه جسم سالم و ذهن پاک داریم خداوند را سپاسگزار باشیم، سعی کنیم برای خوشحال کردن خودمان چیزی کم نذاریم، همیشه این جمله را در طول روز با خودم تکرار میکنم و به اطرافیان هم انتقال می دهم که هر شخصی اول باید به خودش احترام بگذارد تا بقیه به او احترام بگذارند.

چیزی که از خودتان انتظار داشتید امروز باشید، هستید؟

بله هستم و قطعا در آینده بهتر خواهم شد.

یک اتفاق ایده آل همین الان برای شما چه می تواند باشد؟

با آقای دکتر هم نظر هستم(گسترش فعالیت ها)

بهترین اتفاق برای شما در سال ۱۴٠۱ چه بوده است؟

انشالله بزودی عزیزان شاهد یک رویداد بزرگ کاری وابسته به طب سنتی و زیبایی از سوی ما باشند.

خانم معصومی باشکوه ترین لحظه زندگی شما؟

سالگرد ازدواجم

نظرتان را راجع به مصاحبه کننده بفرمایید؟

دختری خالص و صادق، خوشحالم در کنارم هستی و به داشتنت افتخار میکنم، بی ریا و خاکی بودنت را خیلی دوست دارم، وقتی نمونه کارها و ارتباطاتت را میبینم خداروشکر میکنم دوست خوبی را سر راهم قرار داده و در آخر باید بگویم قلب پاک و مهربونی داری و این حجم از مهربانی قطعا برایم باارزش است.

صحبت پایانی شما:

همیشه از خودت به خوبی یاد کن و زندگی را آن طور که دلخواهت هست تصور کن.

انتهای پیام/۱۰۰۲/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار