دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
آیت الله لائینی:
نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: بزرگداشت روز کار و کارگر خوب است، اما بهتر است این توجه هم به صورت عملی و هم در طول سال انجام شود.
زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز دوشنبه در دیدار جامعه کارگری استان مازندران ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، به نقش این قشر زحمتکش پرداخت و گفت: اگر به نیروی کار به عنوان یک سرمایه مهم در اقتصاد و بازار کشور توجه شود، قطعاً بخشی از مشکلات هموار می‌شود.

وی با بیان اینکه بزرگداشت کار و مقام کارگر نباید تنها به یک هفته اختصاص پیدا کند بلکه باید در طول سال نیز تسری یابد، افزود: برنامه‌هایی که به صورت نمادین در این هفته اجرا می‌شود؛ بسیار خوب است، اما بهتر است در طول سال هم انجام شود.

نماینده، ولی فقیه در مازندران کار و کارگر را لازمه هم دانست و گفت: به کار و کارگر در عمل باید بها داده شود؛ وقتی کار کم و کارگر زیاد باشد از موقعیت کارگران سوء استفاده می‌شود.

آیت‌الله محمدی لائینی ادامه‌داد: باید بستر و زمینه افزایش کار را فراهم کرد تا صاحبان کار برای تامین کارگر دغدغه نداشته باشند. در آنصورت می‌توان دستمزد را به درستی مشخص کرد.

وی اظهار داشت: باید کار از انحصار خارج و گاهی خود کارگران صاحبان کار باشند تا تعادل بین کار و کارگر برقرار شود؛ اینگونه نباشد یک عده‌ای همواره در تولید کار کنند و عده‌ای دیگر همواره کارگر باشند.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه کارگران نقش مهمی در فرآیند توسعه کشور ایفا می‌کنند به اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه روند اجرای اصل ۴۴ مناسب نیست، اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی تصدی‌گری را از دولت می‌گیرد و نظارت را به دولت واگذار می‌کند و همچنین تقویت معیشت و اقتصاد قشر کارگری و آسیب پذیر جامعه را به دنبال دارد.

وی به نقش صادرات در توسعه اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: مسئله صادرات ارزآور به ۱۵ کشور همسایه باید مورد توجه قرار بگیرد. افزایش صادرات محصولات باغی و کشاورزی استان موجب رشد تولید خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران به نمایندگان جامعه کارگری توصیه کرد تا تغذیه فرهنگی، بصیرتی، اعتقادی و اخلاقی را در جامعه کارگران مورد توجه قرار دهند.
 
۱۱ اردیبهشت ماه روز کارگر است؛ و یک هفته پیش از آن نیز آغاز برنامه‌های هفته کار و کارگر است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار