دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
فرماندار بهشهر خبرداد
همایش آیت‌الله کوهستانی ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود
نماینده عالی دولت در شهرستان بهشهر با اشاره به برگزاری نشست‌های هماهنگی جهت برگزاری باشکوه همایش آیت‌الله کوهستانی، اعلام کرد که زمان این رویداد فرهنگی، ۱۴ اردیبهشت‌ماه است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: پنجاه و یکمین یادبود آیت‌الله محمد کوهستانی از علما و فق‌های بنام و شاخص دیار علویان که خدمات ارزشمندی را در حفظ دین و ارزش‌های انسانی و اسلامی به جامعه تقدیم کرده است، به زودی برگزار می‌شود.

به همین منظور، نشست هماهنگی اعضای شورای سیاستگذاری جهت اجرای باشکوه این رویداد مهم، امروز در دفتر حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری امام جمعه بهشهر تشکیل شد.

به گفته علی اصغر میرزایی فرماندار بهشهر، یادبود آیت‌الله کوهستانی، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه علم و فناوری مازندران برگزار می‌شود.

او در سخنانی با بیان اینکه آیت‌الله کوهستانی عالمی کم‌نظیر در علم و عمل و اخلاق بود، اظهار داشت که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت شخصیت‌های بزرگی، چون این فقیه و عالم عامل است.

میزرایی بر بکارگیری ظرفیت‌های شهرستانی جهت برگزاری هر چه باشکوهتر پنجاه و یکمین یادبود آیت‌الله کوهستانی تاکید کرد.
 
فرماندار بهشهر درباره زمان دقیق و سخنران این همایش اعلام کرد که هنوز تصمیم درباره ساعت برگزاری و سخنران این برنامه، نهایی نشده است ضمن آنکه همانند سال‌های گذشته، برنامه‌ای در مشهد نیز برگزار می‌شود.

آیت‌الله کوهستانی در سال ۱۲۶۷ هجری شمسی در روستای کوهستان از توابع شهرستان بهشهر و شهر رستمکلا دیده به جهان گشود. او پس از طی مراحل تحصیل در بابل، مشهد و نجف اشرف، و سرانجام پس از ۲۰ سال مجاهدت علمی به زادگاهش کوهستان بازگشت و ملجأ، راهنما و پدر معنوی دیارش شد. حوزه علمیه را بنا نهاد و هزاران شاگرد در محضر او علم و اخلاق آموختند.

این اندیشمند فرزانه، همچون نوری پرفروغ چراغ راه مردم زمان خود شد و در مردمداری او همین بس که «آقاجان» صدایش می‌زدند چرا که دریایی از محبت، انسانیت و سروری بود.

آیت‌الله کوهستانی، سرانجام آنطور که از خدا خواسته بود، در شب جمعه به مرادش رسید. هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۱ هجری شمسی چشم از جهان فروبست و کاروان بزرگی از مردم شهر‌ها و روستا‌های مختلف مازندران و مریدان و ارادتمندان آن عالم ربانی از سراسر کشور، تشییع شایسته‌ای از او به عمل آوردند. این فقیه عالی مقام، سرانجام طبق وصیتش در «دارالسیاده» و در جوار امام هشتم شیعیان در مشهد مقدس، به خاک سپرده شد.
 
نمایی از حوزه علمیه کوهستان و چهره آیت‌الله کوهستانی
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار