دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران:
بومی‌سازی ابلاغیه مراسمات روز دختر در مازندران/همزمانی دهه کرامت و اردیبهشت مقاومت
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه برگزاری مراسمات روز دختر، در این شیوه‌نامه که بومی‌سازی شده است، به موضوعات دیگری، چون اردیبهشت مقاومت (شهدای خان‌طومان) پرداخته می‌شود.
زهرا شریفی - آوای خزر، روح‌الله سلگی بعدازظهر یک‌شنبه در جلسه برگزاری سراسری مراسم «روز دختر» گفت: میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر و دهه کرامت فرصت مناسبی است تا در مقابل جریان رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران ایستاد و با نقش کنش‌گرانه توطئه‌های دشمنان را باطل کنیم.

وی افزود: جشن‌های روز دختر امسال با شعار «حضرت معصومه (س) بهترین دختر دنیا» با هدف ایجاد و شور و نشاط اجتماعی باید برخلاف سال‌های گذشته با شکوه و با حضور حداکثری دختران برگزار شود.

معاون سیاسی استاندار مازندران به ابلاغ شیوه‌نامه برگزاری برنامه روز دختر اشاره و بر ضرورت اجرای این شیوه‌نامه تاکید کرد و افزود: در شیوه‌نامه بومی سازی شده، موضوعات دیگری، چون اردیبهشت مقاومت و رشادت‌های شهدای خان‌طومان نیز دیده شده است.

معاون سیاسی استاندار مازندران از فرمانداران شهر‌های استان خواست تا بند‌های این شیوه‌نامه را به خوبی اجرا کنند.

وی با بیان اینکه میدان‌داری باید با دختران محجبه و قشر متدین باشد، گفت: طی سال‌های گذشته شاهد بودیم که عده‌ای با رسانه‌ها و شیپور‌های تبلیغاتی از روز زن به معنای میلاد حضرت زهرا (س) عبور کردند.

سلگی ادامه داد:  قرار نیست در این برنامه‌ها مخاطبان ما صرفا بچه‌های حزب اللهی باشند بلکه در این‌جشن‌ها باید همه دختران جامعه ما حضور پیدا کنند.

وی افزود: در روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علی‌ها باید مفاهیم دینی که پیوست با تکریم زن و دختر است را در جامعه شکوفا کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: طی ماه‌های گذشته دمل چرکین زن، زندگی، آزادی به دنبال این بوده که از دختر ایرانی تصویری مخدوش و پر از ابهام بکشد.

سلگی تاکید کرد: فرمانداران، تمامی شهرداران را مکلف کنند که برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و دینی پای کار بیایند و برگزاری این جشن‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها با محوریت شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها برگزار شود.

در این نشست، سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: ایجاد نشاط و امید در جامعه به‌ویژه دختران نوجوان، گرامیداشت مقام حضرت فاطمه معصومه (س)، ایجاد و ارتقای حس ارزشمندی در دختران، انعکاس نگرش صمیمی حاکمیت به دختران، تکریم مقام دختر در خانواده و جامعه، حفظ و ارتقای هویت ایرانی اسلامی در دختران، از اهداف بزرگداشت روز ملی دختر است.

وی برگزاری ایستگاه‌های نشاط آفرین در سطح شهرها، ایجاد فضا سازی مناسب برگزاری جشن سراسری و منسجم برای دختران نوجوان را از مهم‌ترین اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای گرامیداشت روز دختر نام برد.

طوسی با اشاره به همزمانی دهه کرامت با مناسبت‌های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، گفت: جشن مقاومت و پیروزی به همراه این جشن‌ها می‌تواند غرور ملی را در حول محور محبت اهل بیت (ع) رقم بزند و منجر به وحدت اجتماعی بیشتر در جامعه شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در پایان سخنان خود اظهار داشت: با توجه به هجمه‌های دشمنان و رسانه‌های معاند در حوزه زنان و دختران کشور، برگزاری مراسم جشن روز دختر باید با شکوه‌تر و با ایجاد شور و نشاط بیشتری در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شود.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار