دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
نماینده، ولی فقیه در مازندران:
معلمان هویت ایرانی اسلامی را در دانش‌آموزان تقویت کنند
نماینده، ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری، اظهار داشت: زنده کردن و تقویت احساس هویت ایرانی اسلامی و شخصیت ملی در بین جوانان وظیفه اساسی معلمان است.
زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: سعادت و تعالی انسان در پاکی، پاکدامنی، تقوا و پرهیزکاری است.

وی افزود: برای اینکه با تقوا باشیم باید ظرفیت و صبر خود را افزایش دهیم، زیرا سعادت، رستگاری و تقوا در این مسئله است.

آیت‌الله لائینی به شهادت شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی اشاره کرد و افزود: او انسانی وارسته، عالم و فداکار و در سنگر‌های گوناگون دارای تاثیرات بسیار ارزنده است.

وی افزود: این شخصیت عظیم یکی از طلاب وارسته حوزه علمیه کوهستان هم‌بوده است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با اشاره به روزشمار هفته پیش رو،  یاد حضرت عبدالعظیم حسنی را گرامی داشت و گفت: باید از این حضرت و حمزه سیدالشهدا درس دینداری و اعتقادات دینی را بیاموزیم.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطر شیخ صدوق و شیخ کلینی افزود:  این دو شخصیت مهم در حفظ آثار اهل بیت نقش موثری و مفیدی داشتند.

آیت‌الله لائینی به اهمیت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: این ورزش آمیخته با ارزش است که باید تقویت شود.

خطیب نماز جمعه ساری به روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج اشاره کرد و افزود: این بیمار‌ها باید مورد توجه قرار گرفته و به جامعه هدف آن‌ها کمک شود.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با اشاره به آغاز فصل کشاورزی در استان از مسئولان به ویژه جهاد کشاورزی خواست تا از کشاورزان حمایت ویژه‌ای داشته باشند و در زمینه تأمین بذر، کود، سم و رفع مشکل آب کشاورزی به کشاورزان کمک کنند.

آیت‌الله لائینی با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی افزود: صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز ضرورت دارد.

وی افزود: باید از کسان و نهاد‌هایی که از حجاب و عفاف دفاع می‌کنند، نظیر نیروی انتظامی حمایت کنیم و همه باید با وحدت و انسجام پشت‌سر این نیرو‌ها باشیم.

آیت‌الله لائینی ادامه داد: کشف حجاب توطئه و هجمه جدید است و این هجمه‌ها مقدسات اسلامی را نشانه گرفته است و باید حساس و هوشیار باشیم.
 
معلمان هویت ایرانی اسلامی را در دانش‌آموزان تقویت کنند
 
امام جمعه ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید الداغی، از وی به عنوان شهید راه حفظ ناموس و عفاف و حجاب یاد کرد و افزود: از دستگاه قضایی انتظار برخورد قاطع با هنجارشکنان را داریم؛ دستگاه قضایی باید مجازات را جدی بگیرد و هم‌پای مردم حرکت کند تا این افراد به سزای عمل خود برسند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران به روز و کار و کارگر و معلم اشاره کرد و افزود: این دو قشر از سرمایه‌های مهم مملکت محسوب می‌شوند.

وی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری معلمان باید دانش‌آموزان را به حضور در مراکز برکت آفرین تشویق کنند و آموزش و پرورش باید بچه‌ها را به مسجد ارجاع دهد.

آیت‌الله لائینی زنده کردن احساس هویت ایرانی اسلامی و شخصیت ملی را بین جوانان وظیفه اساسی معلمان عنوان کرد و افزود: معلمان هویت ایرانی اسلامی را بین نسل‌های جوان و جامعه تقویت کنند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری و رئیس جمهور عراق و تاکید ایشان مبنی بر این که نباید هیچ آمریکایی در عراق باشد، گفت: ما نیز خواستار آن هستیم که حتی یک آمریکایی در عراق و خاورمیانه نباشد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار