دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
آوای خزر گزارش می‌دهد
«چشم در چشم شدن» یک جوان با پلنگ در جنگل کوهسارکنده نکا و پاسخ به یک نگرانی
یک جوان طلبه در منطقه جنگلی "کوهسارکنده" نکا با یک قلاده پلنگ نر چشم در چشم می‌شود و ماجرا ختم به خیر می‌شود، اما گردشگران می‌پرسند آیا می‌توانند بدون نگرانی به جنگل بروند در حالیکه می‌دانند یک یا چند قلاده پلنگ در این منطقه زیست می‌کند؟
آوای خزر - آزاده بابانژاد: ۱۶ اردیبهشت ماه، یک طلبه جوان فیلمی از مشاهده یک قلاده پلنگ در جنگل کوهسارکنده شهرستان نکا را در صفحات مجازی منتشر کرد.(فیلم را در انتهای خبر مشاهده کنید)

امروز با این فرد به نام اسماعیل حسنی که پایه ششم سطح یک حوزه علمیه مهدیه شهرستان نکا است تماس گرفتم و جزئیات را پرسیدم.

او می‌گوید: عصر روز شنبه هفته جاری برای چیدن قارچ جنگلی به منطقه آببندان کوهسارکنده رفته است و حدود پنج کیلومتر بالاتر از جنگل‌بانی نشسته بوده که متوجه صدایی می‌شود و با کمال تعجب یک پلنگ را در فاصله کمی از خود مشاهده می‌کند.

این جوان اظهار داشت: برای نخستین‌بار است که پلنگ را در چنین فاصله‌ای دیده است، حیوان تا ۵ یا ۶ متری او آمد، ایستاد و با هم چشم در چشم شدند.

او ادامه داد: "شاید به مدت ۱۵ و شاید هم ۳۰ ثانیه به یکدیگر خیره شدیم، ترس همه وجودم را گرفت و پس از آن، حیوان برگشت و به مسیر خود ادامه داد که در آن زمان گوشی را برداشتم و از فاصله ۱۰ متری یا بیشتر فیلم گرفتم".

«اسماعیل» می‌گوید: قبلاً نیز در همین مناطق جنگلی از فاصله دور پلنگ دیده است و از اینکه در یک فاصله نزدیک با این حیوان وحشی روبرو شده باشد؛ نخستین تجربه‌اش بود.

او همچنین گفت: این حیوان تنها بوده و با توجه به جثه‌ای که داشت، یک پلنگ نر به نظر می‌رسید و اینکه ظاهرا به دنبال غذا بوده است.

به گزارش آوای خزر، با به اشتراک گذاشتن این فیلم در حجم گسترده، برخی شهروندان با پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر، تماس گرفتند که در این منطقه معمولا با دوستان خود به گردش می‌روند و از سوی دیگر قرار است در همین منطقه پارک جنگلی ساخته شود.

آن‌ها به نوعی اظهار نگرانی داشتند که ممکن است با حمله پلنگ مواجه شوند و آیا باتوجه به فیلمی که منتشر شد، محیط زیست باید این حیوان را به جای دیگر منتقل کند تا خطری متوجه مردم نباشد؟

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران در تماسی که با او داشتم اعلام کرد: به طور معمول هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد و طبیعتاً پلنگ یا هر حیوان دیگری از انسان‌ها گریزان هستند، و حمله آن‌ها در صورتی است که احساس خطر کنند.

کورس ربیعی با بیان اینکه بر اساس برآوردها، ۱۲۰ قلاده پلنگ در استان مازندران زیست‌مند هستند و البته این آمار ممکن است به تعداد ۲۰ تا ۳۰ قلاده کمتر یا بیشتر هم باشد، موضوع مهم را حفاظت از این گونه ارزشمند از تنوع جانوری در استان عنوان کرد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

او در خصوص اینکه قرار است پارکی در کوهسارکنده نکا احداث شود، اظهار کرد: این مسئله جای هیچ نگرانی نیست، زمانی که در آن محدوده ساخت و ساز آغاز شود، حیوان هم به جای دورتری می‌رود و طبیعی است که برای بقا، خود را از دسترس انسان، دور می‌سازد.

او ادامه داد: در هر صورت نباید به این حیوان وحشی نزدیک شد مخصوصا به توله‌پلنگ به این دلیل که ماده پلنگ برای دفاع از توله‌هایش حالت تدافعی سختی خواهد داشت و معمولا در این شرایط، حمله می‌کند.

شهردار نکا درباره آخرین وضعیت پارک جنگلی کوهسارکنده نکا گفته است که شهرداری مجوزات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی را دریافت کرده است و طرح فاز یک آن در حال تهیه است.

مهندس موسی خلیلی اظهار داشت: منطقه‌ای که قرار است به این پارک اختصاص داده شود، ۳۰ هکتار است.

به گزارش خبرنگار ما، براساس تفاهمنامه‌ای با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، مقرر شد که پارک جنگلى در استخر پشت، کوهسارکنده و قرمرض نکا ساخته شود که تاکنون پارک جنگلی قرمرض افتتاح شده است.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
0
0
باز هم برای بهانه ی احداث پارک ،جنگل دزدی و چوب دزدی رو استارت بزنن
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار