دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
نماینده، ولی فقیه در مازندران:
حمایت از نیروی انتظامی در اجرای طرح حجاب و عفاف
نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: از نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی در جهت ساماندهی مسائل فرهنگی و حجاب و عفاف حمایت می‌کنیم.
زهرا شریفی - آوای خزر: آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری، ابتدا نمازگزاران را به تقوای الهی و پرهیزکاری توصیه کرد و با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت گفت.

نماینده، ولی فقیه در مازندران به بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اشاره و اظهار کرد: "فارسی" زبان دوم اسلام است و ضمن پاسداشت این زبان باید از به‌کار بردن بردن الفاظ خارجی پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه در نامگذاری موسسات، اصناف و مغازه‌ها باید از واژه‌های فارسی استفاده کرد، افزود: عربی نیز زبان خداست و خداوند کتابش را با زبان عربی نازل کرد؛ چه خوب است که در نامگذاری فرزندان از نام‌های عربی و اهل بیت استفاده کرد.

آیت‌الله لائینی گفت: برخی از غربزدگان هدفشان مبارزه با زبان دین خداست این در حالی است که آن‌ها از واژگان بیگانه‌ها و غربی استفاده می‌کنند.

وی همچنین به بزرگداشت حکیم عمر خیام اشاره کرد و ادامه داد:  باید نسبت به معرفی بزرگان و مفاخر بین نسل جوان برنامه ریزی کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر (۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت)، از فعالیت‌های این سازمان در کمک به مردم در حوادث مختلف قدردانی کرد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران به مسئله فساد اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری از فساد به عنوان اژد‌های هفت سر یاد کرد. قوای سه‌گانه باید فرمایشات رهبری در این زمینه را جدی بگیرد.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و مجلس با تدوین قوانین درست به فسادستیزی و فسادزایی کمک کند.

آیت‌الله لایینی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: شاهد به کار گرفتن برخی از مدیرانی هستیم که استعلام آن‌ها منفی است، اما باز هم به‌کارگیری می‌شوند؛ با به کار گماردن این افراد نمی‌توان فساد زدایی و فساد ستیزی کرد.
 
حمایت از نیروی انتظامی در اجرای طرح حجاب و عفاف
نماینده، ولی فقیه در مازندران با تقدیر از نیروی انتظامی در رابطه با طرح حجاب و عفاف تاکید کرد: از نیروی انتظامی و دستگاه‌های فرهنگی در اجرای این طرح‌ها حمایت می‌کنیم ضمن اینکه نیروی انتظامی نیز در کارش باید دقت عمل بیشتری داشته باشد.

آیت‌الله لائینی با اشاره به برنامه ریزی‌های دولت برای تقویت توان اقتصادی مردم، گفت: ارائه کالابرگ نیز راهکار خوبی برای بهبود معیشت در کشور است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: لغو کاپیتولاسیون و امتیاز تنباکو از اقدامات برجسته جمهوری اسلامی ایران است.

 وی در پایان سخنان خود با اشاره به ادامه تحریم‌ها و کارشکنی‌های آمریکا علیه کشورمان، اظهار کرد: ملت ایران سابقه درخشانی در ذلت ستیزی و مبارزه با اجانب دارد؛ لذا به آمریکا و نظام سلطه می‌گوییم که این ملت آزاد شده و رها شده اجازه سلطه مجدد را نخواهند داد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها