دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
سردار ملکی اعلام کرد
مهمترین برنامه‌های مازندران در بزرگداشت سوم خرداد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اعلام ویژه برنامه‌های حماسه سوم خرداد، بر ضرورت همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها جهت اجرای این برنامه‌ها تأکید کرد.

زهرا شریفی - آوای خزر: سردار عبدالله ملکی عصر امروز شنبه در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد به حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر از مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: حماسه غرور آفرین سوم خرداد باید به نسل‌های آینده انتقال یابد.

وی به برنامه‌های پیش روی این حماسه غرورآفرین اشاره و اظهار کرد: انتظار می رود همه دستگاه‌ها و نهادها در برگزاری برنامه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و فداکاری‌های ایثارگران و رزمندگان این عملیات، برنامه‌های متنوعی به مناسبت این روز ارزشمند در استان اجرا و برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران همچنین از برگزاری ویژه برنامه استانی گرامیداشت سوم خرداد خبر داد و افزود: این برنامه در ساری همراه با نورافشانی در مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس در جوار گلزار هشت شهید گمنام برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری صبحگاه، روایت‌گری رشادت‌های دفاع مقدس، نواختن بوق قطار و کشتی‌ها، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، آذین بندی فضای محیطی و برنامه‌های متنوع دیگر نیز برای نکوداشت سوم خرداد برگزار می‌شود.

سردار ملکی تاکید کرد: انتظار است که برای باشکوه‌تر کردن گرامیداشت این حماسه بزرگ تشکل‌های مردمی و اصناف نیز پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه خرمشهر برای بار چهارم در سال ۱۳۵۹ توسط سپاه سوم عراق به اشغال درآمد، ادامه داد:  رزمندگان اسلام در سپاه، ارتش، کمیته، ژاندارمری، عشایر عرب و نیرو‌های مردمی به مدت ۳۴ روز جنگیدند و علی‌رغم مقاومت رزمندگان به دلیل کمبود تجهیزات نظامی، این شهر به اشغال دشمن درآمد.

سردار ملکی افزود: با اشاره به اینکه خرمشهر ۵۷۵ روز در اشغال رژیم بعث عراق بود، بیان کرد: برای آزادسازی این شهر عملیات بیت المقدس طرح ریزی شد و از ۱۰ اردیبهشت ۶۱ در چهار مرحله به اجرا درآمد که پس از ۲۳ روز حماسه‌آفرینی رزمندگان و مردم، در سوم خرداد آزاد شد.

وی به نقش‌آفرینی مازندرانی‌ها در دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: آزادسازی ۵ هزار و ۳۸۰ کیلومتر از خاک منطقه جنوب، هویزه و خرمشهر، ۱۶ هزار کشته و ۱۹ هزار اسیر رژیم بعثی بخشی از دستاورد بزرگ این عملیات بود.

مهمترین برنامه‌های مازندران در بزرگداشت سوم خرداد

تبیین ارزش‌های دفاع مقدس «نه» به قهرمانان پوشالی فضای مجازی

روح‌الله سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با گرامیداشت یاد و ‌خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: سیره و رفتار شهدا باید در جامعه تبیین شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس منجر به استقلال کشور شد، افزود: رشادت‌های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید به نسل جوان انتقال داده شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران به‌روز رسانی ادبیات دفاع مقدس را از رسالت‌های مهم دانست و گفت: دفاع مقدس را باید به یک الگو و ارزش برای همه انسان‌های ملی‌گرا تبدیل کنیم.

سلگی تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان باید تلاش افزون‌تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مسیر تکاملی بوده و حاصل همه مجاهدت‌های جریان‌های شیعی است از سردار سلیمانی به عنوان نماد آزادیخواهی و استقلال‌طلبی یاد کرد که توانست در منطقه بسیار پر خطر خاورمیانه حضور اساسی پیدا کند.

سلگی با بیان اینکه سوم خرداد تجلی حماسه و غرور‌آفرینی ملت ایران است که باید به نسل‌های آینده انتقال یابد، گفت: روایتگری ارزش‌های دفاع مقدس از ضروریاتی است که مدیران دستگاه‌های مختلف باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی به افتخارات لشکر صف شکن ۲۵ کربلا اشاره کرد و افزود: حماسه آفرینی ۳۰ شهید خلبان در هشت سال مجاهدت و ایثار، از دیگر افتخارات این استان علوی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت: نسل جوان امروز باید رشادت‌های سوم خرداد را بداند و تحقق این مهم «نه» به قهرمانان پوشالی فضای مجازی است؛ آنهایی که حتی یک سیلی هم برای آزادی ایران نخوردند؛ قهرمانان واقعی ما شهیدانی بودند که برای ایران اسلامی به دل دشمن زدند و از جان خود گذشتند.

سلگی در پایان به نقش آموزش و پرورش در جهت مقابله با جنگ نرم اشاره کرد و افزود: سوم خرداد بهترین فرصت برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و روایت‌گری رشادت‌های شهدای دانش آموز است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار