دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
فرماندار ساری:
مانور خدمت نداریم؛ فقط خدمت بی‌منت!
نماینده عالی دولت در مرکز مازندران با بیان اینکه سیاست ما در شهرستان ساری و فرمانداری مانور خدمت نیست، افزود: هدف و تلاش بر این است تا با خدمت بی‌منت گره از مشکلات مردم باز کنیم.
زهرا شریفی - آوای خزر: محمدعلی نوبخت بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساری خدمت به مردم را مهم‌ترین وظیفه دانست و گفت: افرادی که در خدمت به مردم ناخالصی دارند ماندگار نیستند.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای تحول آفرینی و امیدآفرینی و اقدام علیه فساد تلاش کنند، افزود: تکریم ارباب رجوع مهم‌ترین اصل است و نباید با مردم تصنعی و تشریفاتی برخورد شود.

فرماندار ساری شعار‌های هیجانی جریان سازان منفعت طلب و برخی از عدالت‌خواهان صندلی دوست را مانع پیشرفت مرکز استان دانست و گفت: "نباید اجازه دهیم این تفکرات برای مردم و مسئولان تصمیم بگیرند؛ جریان انقلاب الک و غربال ندارد".

وی افزود: تمامی گروه‌ها و احزاب که دل در گرو انقلاب دارند جزء جریان انقلاب هستند؛ سیاست ما در شهرستان ساری و فرمانداری مانور خدمت نیست بلکه تلاش داریم تا گره از مشکلات مردم با خدمت بی‌منت باز کنیم.

نوبخت به برگزاری جشنواره گل محمدی در دودانگه و جشن نشا در روستای سقندیکلا در بخش کلیجانرستاق اشاره و بر تدوام اینگونه جشن‌ها تاکید کرد و گفت: برپایی این جشن‌های علاوه بر درآمدزایی، توسعه اشتغال امید و نشاط را برای مردم به همراه دارد.
 
مانور خدمت نداریم؛ فقط خدمت بی‌منت!
وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه ساری باید گام‌های بزرگ‌تر برداریم، افزود: اشتغال روستایی از دیگر رویکرد‌های توسعه است که باید به آن توجه ویژه شود.

فرماندار شهرستان ساری اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره را از برنامه‌های سال ۱۴۰۲ اعلام کرد و افزود: ملاک ارزیابی مدیران میزان عملکرد در تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری و اجرای به موقع پروژه‌های کمیته برنامه‌ریزی است.

وی افزود: در راستای تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری در مجموع  برای ۱۳۹ پروژه اعتباری بالغ بر دو هزار ۲۹۲ میلیارد تومان مصوب شد که تا امروز برای ۴۶ پروژه اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص کامل یافته است.

فرماندار ساری ادامه داد: عملیات اجرایی ۱۰ پروژه شاخص از جمله تالار مرکزی ساری، مجتمع ۲۴ کلاس حیات طیبه شهید سلیمانی، مدرسه ۱۲ کلاسه شهید قائمی با اعتبار تخصیصی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
 
وی افزود: سه هزار و ۶۷۷ واحد مسکن خودمالکی در شهرستان ساری در قالب ۳۱۱ پروژه با بانک‌های عامل به منظور برخورداری از تسهیلات بانکی انعقاد قرارداد شده است.
 
مانور خدمت نداریم؛ فقط خدمت بی‌منت!
نوبخت گفت: در حوزه مسکن روستایی نیز تخصیص سهمیه ۸۱۲ واحد، منجر به انعقاد قرارداد با متقاضیان به تعداد ۶۳۵ واحد شده است و کلنگ زنی آزادراه قائمشهر ساری و پروژه ۴۸۶  جهش مسکن انجام خواهد شد.

فرماندار ساری در بخش دیگر از سخنانش به مناسبت‌های پیش رو از جمله سوم خرداد و ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان ساری خواست تا در برگزاری این رویداد‌های مهم از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

در این جلسه از "هانیه رستمیان" اولین بانوی  مدال‌آور جهانی  در رشته ورزشی تپانچه بادی از ساری و "امیرحسین میانرودیان" قاری نوجوان و برجسته ساروی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار