دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۲
پیگیری یک رویداد مهم در دیار علویان/
از مصوبات سفر آیت‌الله رییسی به مازندران چه خبر؟
۱۷۶ مصوبه و بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغی حاصل سفر رییس جمهور مردمی به مازندران بود، اینک که در آستانه دومین سفر هیات دولت به دیار علویان هستیم، بد نیست به این سوال پاسخ داده شود که از مصوبات نخستین سفر رییس دولت سیزدهم چه خبر؟
آوای خزرسعید منصوری: ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰، آیت الله رئیسی در هفدهمین سفر استانی هیات دولت، به مازندران سفر کرد و این رویداد ۱۷۶ مصوبه و بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به همراه داشت. اکنون باید به افکار عمومی پاسخ داده شود که نتیجه مصوبات چه شد.

یکی از مهمترین چالش‌هایی که در موضوع مصوبات سفر ریاست جمهوری به مازندران وجود دارد کندی در تخصیص اعتبارات سفر است، اما واقعیت این است که طرح‌ها با جدیت در ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهور به استان مازندران دنبال می‌شود.

مضافاً اینکه سرعت تخصیص اعتبارات نیز رو به افزایش است چرا که به لحاظ زیرساختی و فنی همه پروژه‌های مصوب آمادگی اجرای کامل را دارند؛ برخی از مصوبات در حوزه وزارتخانه‌های مختلف به صورت کلی مطرح شده بود که در ستاد ویژه مصوبات سفر پیگیری شد.

مسوولان پیگیری مصوبات سفر در مازندران مترصد این هستند که پروژه‌ها را در حوزه‌های مختلف و با همکاری معاونت‌های تخصصی، دستگاه‌های تخصصی و سازمان مدیریت و  برنامه ریزی با عنایت به میزان پروژه‌های بر زمین مانده مشخص کنند و تبادل موافقت نامه انجام دهند که اعتبارات تخصیص یابد.

با عنایت به ابلاغ اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهور، کل اعتبار مصوبات سفر بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که از این مقدار حدود ۸۸ هزار و ۸۶۵ میلیون ریال معادل ۵۰ درصد از محل منابع بودجه عمومی دولت تامین شده و مابقی آن یعنی ۸۹ هزار و ۳۳ میلیارد ریال معادل ۵۰ درصد از ناحیه فروش املاک و منابع داخلی وزارتخانه‌ها و کمک نهاد‌ها تامین شده است.

مجموع اعتبار اختصاص یافته در خصوص مصوبات رئیس جمهور در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۴۸ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال یعنی معادل ۲۷.۵ (بیست و هفت و نیم) درصد از کل اعتبارات سفر بوده که از این مقدار ۳۹ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال معادل ۴۴ درصد منابع از بودجه عمومی دولت و ۹ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت‌ها و تسهیلات پرداختی از محل تبصره ۱۶ کمیته امداد امام خمینی بوده است.

همچنین از کل اعتبار مصوب سفر برای اجرای طرح‌ها مبلغ ۴۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل فروش املاک در وزارتخانه‌های مربوطه بوده که استانداری مازندران پیگیر اجرای آن است.
 
از مصوبات سفر آیت‌الله رییسی به مازندران چه خبر؟
یادآوری می‌شود که از ۱۷۶ مصوبه سفر ریاست جمهوری به مازندران ۹ مصوبه چه در زمره مصوبات اعتباری و چه عملیاتی محقق شده است؛ در ۱۴۵ مصوبه بخشی از اعتبار جذب شده و محقق شده و عملیات نیز صورت گرفته و ۲۲ مصوبه در حال پیگیری است بنابراین همه ۱۷۶ مصوبه سفر آیت الله رئیسی به مازندران وضعیت کاملا مشخص و روشنی دارند.

لازم به ذکر است که از ۱۷هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تخصیصی استان تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص و ۱۰۰۰میلیارد تومان جذب شده و بقیه هم تخصیص پیدا کرده که در شرف جذب آن هستیم.

بر این اساس، بیشترین مصوبات سفر به لحاظ ریالی برای وزارتخانه‌های راه و شهرسازی در حوزه مسکن ملی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام راه و راهداری و همچنین برای وزارت جهاد کشاورزی در مدیریت منابع آبی و آبخیزداری بود که تاکنون۱۶ درصد از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۹.۱ (نه و یک دهم) درصد از اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی تخصیص پیدا کرده است.

تخصیص اعتبارات به تجهیز ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، تسریع در روند ساخت نیروگاه زباله سوز ساری، و تکمیل تالار مرکزی ساری از جمله مهمترین دستاورد‌های نخستین دوره از سفر رییس دولت سیزدهم به مازندران است.

همچنین یادآور می‌شود: در ۲۹ اردیبهشت ماه نیز نخستین پایگاه امداد و نجات دریایی شمال کشور که ازجمله پروژه‌های کوچک مقیاس سفر رییس جمهور به استان مازندران بود در فریدونکنار استقرار یافت.

انتهای پیام/۱۰۰۰/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار