دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
نگاهی به مصوبات راه‌های روستایی/
نکا و راه‌های در راه مانده!
نماینده عالی دولت در شهرستان نکا، آخرین وضعیت مصوبات مربوط به راه‌های روستایی مناطق مختلف نکا را طی گفتگویی تشریح کرد.
سعید منصوریآوای خزر: دکتر عبدالرضا بابایی در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص آخرین اقداماتی که در حوزه راه‌های شهرستان نکا به ویژه در مناطق روستایی صورت گرفت، توضیحاتی ارائه داد.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته ۱۰۸ میلیارد تومان در حوزه راه شهرستان با همکاری سه دستگاه اجرایی شامل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بسیج سازندگی به اجرا درآمده است، عنوان کرد: اهم این پروژه‌ها ۵۲ میلیارد تومان در حوزه آسفالت راه‌های اصلی و فرعی روستایی به طول ۴۱ کیلومتر بوده است.

فرماندار نکا با اشاره به اجرای زیرگذر و رمپ‌های ورودی و خروجی روستای گل‌خیل - که سال گذشته در دهه کرامت مهمان مردم این روستا بودیم و قول دادیم که پروژه اجرایی شود – اظهار داشت: اکنون این پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر به اتمام رسیده و در هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

بابایی ادامه داد: احداث پل روستای درویشان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به مبلغ حدود ۹ میلیارد تومان در حال اجراست.

وی اعلام کرد: زیرسازی و آسفالت محور حسین آباد - طوسکلا با اعتبار ۶ میلیارد تومان، زیرسازی محور نکا - نیروگاه با اعتبار ۵.۵ میلیارد تومان، و نصب و اجرای نیوجرسی در محور نکا به نیروگاه از روستای خورشید تا تازه آباد با اعتبار ۷ میلیارد تومان به عنوان مهترین پروژه‌های شهرستان بود که در سال گذشته و فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲ انجام شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا با اشاره به دیدار فرمانداران بهشهر، نکا و گلوگاه به اتفاق نماینده این حوزه‌های انتخابیه با وزیر راه و شهرسازی، بیان کرد: در این جلسه تصمیمات خوبی اتخاذ و عنایت وزیر راه و شهرسازی شامل حال شهرستان شد.

بابایی اظهار داشت: اعتبار و مصوبه تقاطع غیر همسطح ورودی شرقی نکا نیز با اعتبار اولیه ۵ میلیارد تومان دریافت شده و به زودی کلنگ زنی می‌شود.

وی اعلام کرد: طرح میدان و حذف تلاقی‌های حادثه خیز ورودی‌های شمالی شهر نکا آماده شده و در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم؛ مصوب شد که با همکاری سازمان بنادر و همچنین شهرداری نکا این طرح به انجام برسد.

رییس شورای اداری نکا گفت: طرح ورودی‌های شمالی این شهرستان در حال طی کردن مراحل اداری است و با اتمام آن، عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

فرماندار نکا "ساماندهی مبادی ورودی غربی" را نیز از پروژه‌های بسیار خوب شهرستان عنوان کرد که در حوزه شهری در حال انجام است که ۱۰ روز از آغاز آن می‌گذرد و شامل لاین کندرو و همچنین اسکان، نمازخانه و سرویس بهداشتی است.

بابایی با اشاره به آزادسازی حریم رودخانه نکا به طول ۱.۵ کیلومتر در ضلع جنوبی شهر، آن را کار بسیار ارزشمندی توصیف کرد که در سال گذشته با همت همه مسوولان شهر انجام و اکنون جدول کشی و زیرسازی انجام شده و به زودی آسفالت خواهد شد.  

وی ادامه داد: در کنار این پروژه، پل چمازی نیز در مرحله نصب سازه قرار دارد و امیدواریم که تا پایان سال این پروژه بزرگ نیز به بهره برداری برسد.

رییس شورای اداری نکا گفت: در کنار پل چمازی، فاز ۲ و ۳ آزادسازی حریم رودخانه در قسمت شمالی شهر آغاز شده و انتظار می‌رود که این طرح در پایان سال ۱۴۰۲ به سرانجام برسد.

فرماندار نکا با اشاره به جلسه روز دوشنبه کمیته برنامه ریزی، گفت: با توجه به اعتباری که از محل تعهدات شرکت گاز و اعتبارات محرومیت زدایی برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی مجموعاً به میزان ۳۷ میلیارد تومان اختصاص یافته است، تصمیماتی گرفتیم که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی شامل بسیج سازندگی و اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای بتوانند این اقدامات را که انقلاب بسیار بزرگی در حوزه راه می‌تواند رقم بزند را در ۶ ماهه اول سال جاری انجام بدهیم.
 
آخرین وضعیت پروژه‌های راه شهرستان نکا
بابایی به تشریح پروژه‌هایی که با اعتبارات تعهدات شرکت گاز و محرومیت زدایی قرار است به سرانجام برسد پرداخت و اعلام کرد: این پروژه‌ها عبارتند از بهسازی و آسفالت مسیر لائی به محسن آباد، بهسازی و آسفالت مسیر سوچلما به ارم، بهسازی و آسفالت مسیر زنگت به تجرخیل، بهسازی و آسفالت طوسکلا به حلمسر، بهسازی و آسفالت مسیر ندافخیل به اطرب و همچنین زیرگذر چاله پل به میانگاله.

وی ادامه داد: بهسازی جاده پدافندی پجت به سوچلما (از مصوبات سفر روز اول فروردین استاندار مازندران به هزارجریب بود که کار مطالعاتی آن انجام شد)، بهسازی و آسفالت مسیر سیکا به مرس، تعریض و آسفالت کنار جاده اصلی زرندین سفلی، بهسازی و آسفالت روستای سیدخیل، بهسازی و آسفالت مسیر روستایی ولامده (از مصوبات سفر استاندار به هزارجریب که بخشی از آن انجام و مابقی در هفته‌های آتی انجام خواهد شد) و بهسازی و آسفالت مسیر روستای برما از دیگر پروژه‌های مصوب نکا هستند که با همکاری شرکت گاز و حوزه محرومیت زدایی انجام خواهد شد.

همچنین بهسازی و آسفالت مسیر روستای رمدانخیل،  بهسازی و آسفالت مسیر راه روستایی لایی به شیرکلا و پاسند، بهسازی و آسفالت مسیر روستایی للرد، و بهسازی و آسفالت مسیر روستای یعقوب محله، از دیگر مصوباتی بودند که به گفته فرماندار نکا با همکاری جهادگران محرومیت زدایی و شرکت گاز استان به سرانجام خواهد رسید.

بابایی با بیان اینکه مشکلات راه روستایی در نکا بسیار زیاد است، اظهار داشت: برای سایر پروژه‌ها نیز تعیین تکلیف شده که در کمیته برنامه ریزی شهرستان نکا اعتبار لازم برای آن‌ها اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به بازه زمانی که برای پروژه‌های عنوان شده، در نظر گرفته شده است، افزود با توجه به قول مساعدی که دستگاه‌های مجری دادند؛ انتظار می‌رود که از فصل گرما استفاده کنیم و تا پایان تابستان این کار‌های بسیار مهم و خوب را در حوزه راه عملیاتی کنیم.

فرماندار نکا در پایان اظهار داشت: آنچه گفته شد بخشی از اقدامات در حوزه راه شهرستان نکا بوده و رویکرد دولت سیزدهم نیز توجه به زیرساخت و مسائل عمرانی شهر‌ها و روستاهاست که با این رویکرد اتفاقات خوبی را در سال ۱۴۰۲ شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/۱۰۰۰/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قدرت باقری قلعه سری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
0
0
خدا قوت. جناب فرماندارمحترم نکا از اینکه تلاش وهمت ومدیریت شماشهرم را گامی رو به جلو برده شکی نیست وقدرانیم .دوسوال همیشه در فکرم درگیره و امیدوارم پاسخی از شما دریافت کنم .
۱. ازادسازی میدان امام حسین را چه ارگانی بایدسرانجام برساند.
۲.سال گذشته در جمع مردم قلعه سر ازجلسات ارزشمندو ابادانی رو به اهالی داده بودی ،درصورتی که انقلابی در حوزه راهسازی از هزارجریب تا دریا در برنامه دارید .اما قلعه سرفراموش شده درانقلاب حوزه راه روستایی شما قراردارد .از توجه وعنایت شما ونماینده محترم دکتر شریعتی سپاسگزارم.وتوفیق شما بزرگواران را مسئلت زخدای منان ارزومندیم
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار