دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
گزارشی از بازدید معاون اقتصادی استاندار مازندران از شهرک صنعتی میاندورود/
شهرک صنعتی جایی برای فعالیت تولیدی‌صنعتی است؛ نه واگذاری زمین!
مدیر ارشد حوزه اقتصادی استان مازندران در بازدید از شهرک صنعتی شهدای میاندورود، با اشاره به واگذاری‌های انجام‌شده، تاکید کرد: افرادی که زمین دریافت کردند، اما اقدام عملیاتی انجام ندادند منتظر تذکر کتبی و در نهایت فسخ قرارداد باشند چرا که این زمین‌ها جایی برای تبدیل‌شدن به واحد‌های صنعتی تولیدی است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: امروز چهارشنبه سوم خردادماه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران و هیات همراه بازدیدی از چند واحد تولیدی صنعتی بخش کشاورزی در شهرک صنعتی میاندورود داشتند.

این شهرک ۳۸ هزار هکتاری که از موقعیت جغرافیای خوبی برخوردار بوده و از مزیت‌های آن نزدیکی به خط آهن و جاده سراسری و همچنین فرودگاه دشت ناز است، اکنون ۳۷ قطعه زمین شهرک را به متقاضیان طرح‌های تکمیلی بخش کشاورزی واگذار کرده است.

امروز شاهد فعالیت ۶ واحد صنعتی بودیم که از بین آن‌ها واحد‌های بازدید شده از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار بودند.

گرچه برق اولیه شهرک صنعتی تامین شده است، اما اگر وضع به همین صورت باشد، زمانی که واحد‌ها تکمیل و در مدار تولید قرار می‌گیرند با مشکل مواجه خواهند شد به طوریکه تنها شرکت «کیمیا دانه دشت ناز» نیاز به ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلووات برق دارد.
 
شهرک صنعتی جایی برای فعالیت تولیدی‌صنعتی است؛ نه برای واگذاری زمین!
سرمایه در گردش؛ خواسته سرمایه‌گذاران بود و گلایه داشتند از بانک‌های عامل که در جلسات قول می‌دهند و بعد از آن شرایط جدیدی می‌گذارند.

شرکت «تبلور اعتماد پارسیان» یکی از شرکت‌های بزرگ شهرک صنعتی میاندورود است که پیشرفت فیزیکی بالایی دارد و با افتتاح آن، ۷۰۰ شغل مستقیم ایجاد می‌شود. مدیرعامل این شرکت، درخواست سرمایه در گردش داشت.

شرکت بسته‌بندی برنج یکی دیگر از واحد‌های تولیدی در شهرک صنعتی میاندورود است که مورد بازدید مسوولان قرار گرفت. این مجموعه نیز در حال ساخت و ساز است و درخواست تسهیلات دارد.

نکته مهم در این بازدیدها، گریزی بود که حسن خیریانپور معاون اقتصادی استانداری مازندران به یکی از شرکت‌هایی زد که سال گذشته کلنگ‌زنی شد و قرار بود امسال فاز نخست آن را افتتاح کند، اما در حالی که پنج ماه دیگر به تعهداتش مانده، تنها اقدامش تسطیح زمین بوده است.
 
شهرک صنعتی جایی برای فعالیت تولیدی‌صنعتی است؛ نه برای واگذاری زمین!
او ضمن اخطار شفاهی (تلفنی) به مدیر این شرکت، به رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران دستور داد که اخطار کتبی برای او صادر کند و اگر به زودی نسبت به آغاز عملیات اجرایی اقدام نکرد؛ زمین از او پس گرفته شود.

از شهرک صنعتی به روستای "سیاه چنار" از بخش گهرباران میاندورود رفتیم. یک گلخانه ۲ هزار و ۳۵۰ متری لیمو ترش از گونه "لایم کوات". این مجموعه قبلا زمین شالیزاری بوده و مالک آن تصمیم گرفت به گلخانه لیموترش تبدیل کند و تا کنون موفق بوده است.

سرمایه‌گذار میانسال، برای این محصول طرح توسعه‌ای دارد. می‌گوید: سالی سه بار از گلخانه‌اش لیموترش برداشت می‌کند و به طور کلی در تمام فصول سال شاهد باردهی درختچه‌هاست و مهمتر اینکه چند فعال اقتصادی از "خرماکلا" قائمشهر به بازدید از گلخانه آمدند و گفتند؛ تاکنون در مازندران از واریته لایم کوات محصولاتی به این خوبی ندیدند.

این سرمایه‌گذار گفته؛ حتی لیموترش ۸۰ گرمی از واریته لایم کوات را نیز از گلخانه‌اش برداشت کرده است.
 
شهرک صنعتی جایی برای فعالیت تولیدی‌صنعتی است؛ نه برای واگذاری زمین!
گلخانه لیموترش را با تمام شیرینی‌هایی که کشاورز میانسال از علاقه‌اش به این کار می‌گفت؛ به سمت مجتمع کارخانجات روغن نباتی کشت و صنعت شمال (غنچه) ترک کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران علاوه بر بازدید از این مجتمع نمونه استان، در جلسه‌ای به منظور تصمیم‌گیری در خصوص مسائل و مشکلات واحد‌های بازدید شده، با شرکت صاحبان صنایع، مدیران کل مربوطه و بانک‌های عامل استان، شرکت کرد.

حسن خیریانپور اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی با همان نگاه جهادی در زمینه اقتصاد مقاومتی، مهار تورم و رشد تولید از همه ظرفیت‌هایی که موجود است برای آبادانی استان و کشورمان حداکثر استفاده را باید برد.

او به ظرفیت‌های مهم این شهرستان به‌ویژه در بخش کشاورزی و کشت گیاهان گلخانه‌ای اشاره کرد که در رشد تولید استان مازندران سهم بسزایی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر ۵۰۹ هکتار کشت گلخانه‌ای مسقف اعم از گل و گیاه، سبزی و صیفی و لیموترش در استان داریم که امسال باید به یک هزار هکتار برسد، افزود: آنچه امروز در یکی از گلخانه‌های لیموترش میاندورود دیدیم، اقدام بسیار مؤثری بود که می‌تواند فرهنگ کشت گلخانه‌ای را در روستای «سیاه چنار» نظیر آنچه در «خرماکلا» قائمشهر شاهدیم؛ تعمیم بدهد.
 
شهرک صنعتی جایی برای فعالیت تولیدی‌صنعتی است؛ نه برای واگذاری زمین!
او از فرمانداران و بخشداران خواست تا در خصوص کشت گلخانه‌ای و همچنین تاسیس دامداری‌های ۱۰۰ رأسی با توجه به نیاز مبرم استان و تامین امنیت غذایی، حمایت خود را از سرمایه‌گذاران دریغ نکنند و تمام تلاش و وقت خود را در جهت رفع موانع صرف کنند.  

خیریانپور با اشاره به بازدیدی که از شهرک صنعتی میاندورود داشت، اعلام کرد: واحد‌های مهمی در این مجموعه با پیشرفت فیزیکی بالا در حال ساخت هستند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند بخش مهمی از نیازمندی‌های استان را در بخش کشاورزی تامین کنند.

معاون اقتصادی استاندار مازندران با توجه به توضیحاتی که مدیران عامل واحد‌های تولیدی در خصوص مشکلات موجود ارائه دادند، به بررسی همه این موارد با تشریح مسائل از سوی مدیران کل یا بانک‌های عامل پرداخت و در قالب مصوبه‌ای به آن‌ها تکلیف کرد که مشکلات سرمایه‌گذاران را حل و روند فعالیت آن‌ها را در موعدی که تعهد دادند، تسهیل کنند.

وی با اشاره به بدعهدی یکی از سرمایه گذارانی که مهرماه سال گذشته قول داده بود تا ظرف یک سال فاز نخست طرح خود را در حوزه صنایع تبدیلی تکمیل کند، تاکید کرد: به صورت شفاهی به ایشان تذکر دادیم و شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز به قید فوریت تذکر کتبی خواهد داد که اگر به زودی نسبت به ادامه عملیات اجرایی اقدام نکند، زمین واگذار شده فسخ قرارداد شود.

خیریانپور ادامه داد: یک و نیم هکتار از اراضی شهرک صنعتی میاندورود را به این سرمایه‌گذار واگذار کردیم، اما اقدام خاصی انجام نداده و به تعهد خود عمل نکرد که با این نوع سرمایه‌گذاران هیچ تعارفی نداریم و هیچ فشاری را نمی‌پذیریم.
 
شهرک صنعتی جایی برای فعالیت تولیدی‌صنعتی است؛ نه برای واگذاری زمین!
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران تصریح کرد: بازپس گیری زمین از تمامی سرمایه‌گذاران، در تمامی بخش‌های سرمایه‌گذاری و تمامی شهرستان‌ها در صورت بدعهدی اعمال خواهد شد و این یکی از سیاست‌های کلی در استان است.

وی بیان کرد: در مازندران با کمبود زمین مواجهیم و فعالان اقتصادی زیادی داریم که به سرمایه‌گذاری در استان رغبت دارند، لذا زمین‌های واگذار شده باید منتهی به ساخت و ساز و واحد‌های تولیدی صنعتی شوند.

خیریانپور یادآور شد: یکی از کمیته‌هایی که سال گذشته تشکیل دادیم، برای فسخ قرارداد زمین‌هایی بوده که به سرمایه‌گذار تحویل دادیم، اما کاری انجام ندادند.

معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: این زمین‌ها که برخی از صاحبان سرمایه آن‌ها را خرید و فروش کردند به مساحت ۵۰ هکتار بوده که پس از آزادسازی و فسخ قرارداد، به متقاضیان واگذار شد.

گفتنی است؛ در این جلسه مشکلات شرکت‌های بسته بندی برنج، لبنیات لاله، تبلور اعتماد پارسیان (تولیدکننده دارو‌های گیاه پایه)، کیمیا دانه دشت ناز (تولیدکننده نهاده‌های دامی و شیلاتی) و همچنین درخواست طرح توسعه کشت لیموترش در میاندورود مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار