دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
جهانیان، مدیرکل حمل و نقل:
جابجایی ۳ میلیون مسافر در مازندران
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اعلام کرد که در ۹ ماهه سالجاری بیش از ۶۳۰ هزار سفر اتفاق افتاد و ۳ میلیون مسافر جابجا شدند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: حسن جهانیان صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل و روز راهدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای آبان‌ماه امسال که تجهیز راهدارخانه‌ها به پایان رسید؛ ۳۵۰ پرسنل راهداری مازندران متشکل از ۳۳ اکیپ با ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات مجهز در راهدارخانه‌های زمستانی مستقر شدند.

او با اعلام اینکه نمک و ماسه نیز به میزان کافی در انبار‌ها موجود است تا به طور ویژه در مسیر‌های سخت‌گذر و برفگیر استان استفاده شود، افزود: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی تا آخر فروردین‌ماه هر سال در ۲۲ راهدارخانه استان حضور دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با توجه به اهمیت راه‌های روستایی در این استان، اعلام کرد که در ۹ ماهه سالجاری ۹۱ کیلومتر از راه‌های روستایی با هزینه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان زیرسازی و آسفالت و ۴۸ کیلومتر با هزینه بیش از ۷۲ میلیارد تومان روکش آسفالت انجام شده‌اند.

جهانیان اعتبارات مصوب در بخش روستایی مازندران در سال جاری را ۴۰۰ میلیارد تومان و برای سایر راه‌های استان حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که تا شهریورماه سال آینده باید جذب شوند.

او همچنین گفت: در استان مازندران ۱۱۰۰ کیلومتر راه روستایی بالای ۲۰ خانوار در ۲۵۰ روستا داریم که ساخت هر کیلومتر راه ۵ میلیارد تومان هزینه می‌خواهد لذا در این زمینه هفته آینده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرارداد خواهیم داشت که ۳۰ درصد هزینه از محل تهاتر نفت و ۷۰ درصد از محل مولدسازی تأمین شود و پس از اتمام عملیات، تکمیل راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در استان را جشن بگیریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر طول راه‌های استان، اظهار داشت: سازمان ایمنی کشور ۱۳ نقطه پرتصادف در استان را تعیین کرد و از این تعداد، امسال در ۴ نقطه مهم به طول ۲۴ کیلومتر با هزینه ۴۷ میلیارد تومان روشنایی انجام شد و در ۱۳ تقاطع پرخطر نیز با هزینه ۷ میلیارد تومان سیستم روشنایی نقطه‌ای به اجرا درآمده است.

او ادامه داد: امسال در نقاط رانشی استان، عملیات زهکشی به طول ۸۰۰ متر با هزینه ۶ میلیارد تومان انجام شد. در حوزه ابنیه فنی نیز برای ۳۳ پل با هزینه ۳۸ میلیارد تومان عملیات تعمیر، مرمت و رفع آب‌شستگی و در طول ۹۰۰ متر با هزینه ۲۲ میلیارد تومان احداث دیوار‌های سنگی، حائل و ... صورت گرفت.

به گزارش آوای خزر، جهانیان در بخش دیگری از سخنان خود از جابجایی ۱۴ میلیون تن کالا در جاده‌های استان مازندران از ابتدای سالجاری تا کنون گفت که به تبع آن رشد ۴۷ درصدی تناژ، افزایش ۶۱ درصد بارنامه و رشد درآمدی دولت را داشتیم.
 
جابجایی ۳ میلیون مسافر در مازندران
مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای مازندران اعلام کرد: در حوزه جابجایی مسافر نیز، در ۹ ماهه سالجاری بیش از ۶۳۰ هزار سفر اتفاق افتاد و ۳ میلیون مسافر جابجا شدند.

او از راه‌اندازی چهار سامانه هوشمند به مناسبت هفته حمل و نقل در مازندران گفت که برای نخستین‌بار و به صورت ابتکاری در این استان آغاز به کار می‌کنند.

جهانیان تصریح کرد: سامانه‌های مدیریت جامع روشنایی، سامانه مدیریت سوخت، سامانه مدیریت و کنترل پروژه و همچنین سامانه جامع آمار و اطلاعات، چهار سامانه‌ای هستند که به تحقق اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در حوزه مازندران کمک می‌کنند و سایر استان‌ها نیز می‌توانند از این سیستم‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای مازندران همچنین از آغاز به کار سامانه "نوبت‌دهی مکانیزه بار" در استان خبرداد که به شفافیت در حوزه بار می‌انجامد و با انجام درست، به نارضایتی ۱۷ هزار راننده کامیون نسبت به رعایت نشدن نوبت پایان می‌دهد.

او در پایان با خسته‌نباشید به همکاران خود در راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران و تبریک هفته‌ای که به پاس خدمات شبانه‌روزی آن‌ها در ایمنی راه‌ها و جابجایی کالا و مسافر نامگذاری شده است، عنوان کرد: بازدید از شرکت‌های حمل و نقلی، نشست با راهداران، نشست تخصصی در خصوص حمل و نقل کالا با حضور استاندار، شرکت در نماز جمعه، و دیدار با خانواده شهدای حمل و نقل استان از مهمترین برنامه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در هفته پیش رو است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها