دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران:
ضرورت جهاد تبیین نسبت به جایگاه زن و نهاد خانواده
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران: دشمن به سمت القای یاس و نومیدی در بین جوانان، دختران و بانوان کشورمان رفته است و می‌خواهد نهاد خانواده را از بین ببرد، در چنین شرایطی وظیفه بانوان نیز جهاد تبیین است.
زهرا شریفیآوای خزر: فرشته پازوکی روز یک‌شنبه در جلسه کمیته بانوان ستاد گرامیداشت دهه فجر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا سه محور تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، انتخابات و جمعیت را مهم‌ترین سرفصل این نشست عنوان کرد و گفت: امام راحل فرمودند «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست؛ انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی اسلام به پرچم‌داری حضرت حجت (عج) است».

وی افزود: بیانات امام راحل به ما یادآور می‌شود ما در هر جا که هستیم؛ مسئولیم.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به جنگ «ترکیبی و شناختی» دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن با این روش عملیات و اهداف بسیار بزرگی را در پیش دارد و برای تحقق آن «رسانه و جایگاه بانوان» را با شیوه‌های مختلف و معکوس قرار دادن حقایق مورد هدف قرار داد.

پازوکی این اقدام دشمن را القای یاس و نومیدی در بین جوانان، دختران و بانوان و از بین بردن نهاد خانواده عنوان کرد که امروز یکی از مهم‌ترین مسائل محسوب می‌شود و ادامه داد: وظیفه بانوان نیز در چنین شرایطی جهاد تبیین است، مسئله‌ای که مقام‌معظم رهبری به‌طور مستمر بر آن تاکید دارند.

وی بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی را از موضوعات مهم عنوان کرد و گفت: نقش زنان در تحقق جهاد تبیین باید به طور ویژه دیده شود.

وی هویت‌بخشی به زنان را از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با هویت بخشی به زنان بستر فعالیت را برای این قشر از جامعه فراهم کرده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به نقش زنان و حضور چشمگیر آنان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بانوان جامعه ما توان و انرژی مضاعف برای فعالیت در جامعه را دارند. اینگونه است که مورد توجه دشمنان و غربی‌ها قرار گرفته‌اند.

وی همچنین گفت: امام راحل فرمودند ما انقلابمان را مدیون بانوان هستیم و یا مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اگر می‌خواهید حرکتی به سمت جلو داشته باشید، نقش بانوان را جدی بگیرید.

پازوکی به موضوع انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و خواستار مشارکت حداکثری بانوان در این حوزه شد و افزود: امروز دشمن میزان رضایتمندی نظام‌مقدس جمهوری اسلامی را از طریق انتخابات می‌سنجد بنابراین باید حضورمان را در انتخابات پررنگ‌تر از گذشته کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنانش به موضوع «جمعیت» پرداخت و با ذکر این نکته که قدرت یک جامعه به سرمایه انسانی آن بستگی دارد از بانوان مازندرانی خواست تا برای زنده ماندن نسل مازنی پای کار جمعیت بیایند.

پازوکی از مازندران به عنوان سومین استان سالمند یاد کرد و از بانوان خواست تا با روحیه تحولی، انقلابی، جهادی و با برنامه‌ریزی جامع و کامل تدابیر درستی اتخاذ کنند.

این مسئول اظهار داشت: نباید در تله جمعیتی بیفتیم و خانواده‌هایی که امکان بهره‌مندی از نعمت فرزند دوم و سوم را دارند، ولی توجهی ندارند خوب است که به آن توجه داشته باشند ضمن اینکه باید به زوج‌هایی اشاره کنیم که پس از چند سال زندگی هنوز رغبتی به فرزندآوری ندارند و این یکی دیگر از چالش‌های جمعیتی است.

وی ادامه داد: موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که مهم‌ترین چالش فعلی کشور و حتی استان است همواره مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب بوده و در جهاد تبیین به عنوان جهاد فرزندآوری یاد کردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به واگذاری قرارگاه جوانی جمعیت به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه موضوعاتی، چون جمعیت، خانواده، اشتغال پایدار و کارآفرینی برای بانوان هدف‌گذاری شده است.

پازوکی از بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی خواست تا با تشکیل هیات اندیشه‌ورز و بهره‌مندی از نخبگان دستگاه خود در تحقق موضوعات فوق اثرگذار باشند.

وی در پایان با اشاره به ویژه برنامه‌هایی که از سوی دستگاه‌های اجرایی در حوزه زنان برای دهه فجر در نظر گرفته شده است اشاره و اظهار داشت: حضور در گلزار شهدا،   سرکشی از چند خانواده شهید و ایثارگر، پیاده‌روی، اهدای خون، ایستگاه نقاشی کودکان، ایستگاه سلامت، ایستگاه عفاف و حجاب و نمایشگاه عکس ازجمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها