دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
امام جمعه زاغمرز:
هدف از اقدامات کور، ایجاد ناامنی است
امام جمعه دهستان ساحلی زاغمرز گفت: اگر به برخی از افراد مشهور حمله می‌شود و یا مورد ترور قرار می‌گیرند، این اقدامات کور اما هدفمند است تا مردم را نسبت به امنیت موجود بترسانند.

هدف از اقدامات کور، ایجاد ناامنی است

به گزارش آوای خزر، سید جلال موسوی‌تبار عصر امروز در سومین نشست شورای اداری شهرستان بهشهر به اهمیت امنیت و وجود امنیت مطلوب در ایران پرداخت که توسط نیروهای مسلح، اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی حتی بالاتر از سطح جهانی ظاهر شده است، و از اینرو امروز دشمن همین نقطه را نشانه گرفته است.

وی با اشاره به برخی حوادث در شهرستان بهشهر تصریح کرد: اگر به برخی از افراد مشهور حمله می‌شود و یا مورد ترور قرار گرفته و به شهادت می‌رسند، این اقدامات کور اما هدفمند است تا مردم را نسبت به امنیت بترسانند.

«اگر پدر و مادر شهید را به قتل می‌رسانند و یا به افرادی مانند مسئول ستاد نماز جمعه حمله می‌شود؛ قصد آنها شخص نیست بلکه امنیت را نشانه گرفته‌اند».

امام جمعه زاغمرز از نیروهای امنیتی، بسیج، انتظامی، سپاه و دستگاه قضایی و همچنین فرماندار بسیجی و جانباز بهشهر به عنوان رئیس شورای تامین خواست تا این موضوعات را با عنایت بیشتر مورد توجه قرار بدهد که مبادا دشمنان از این مسائل سوءاستفاده کنند.

موسوی‌تبار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز نظام مقدس اسلامی مانند نگینی در دنیا می‌درخشد، از ستایش تحلیل‌گران عربی و غربی نسبت به روش ایران در مقاومت و ایستادگی برابر نظام سلطه سخن گفت.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در ایران وجود دارد اما پیشرفت‌های قابل تقدیری داشتیم؛ رفع مسائل و مشکلات کشور را تنها در واگذاری و انتظار از مسئولان ندانست و عنوان کرد: خدمات حکومت باید طوری باشد که مردم را به صحنه بیاورد و آنها به دولتمردان و مسئولان در انجام وظایف، کمک کنند.

امام جمعه منطقه ساحلی زاغمرز در پایان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی قطعا روزی حل خواهد شد و حتی ما بی‌نیاز هم خواهیم شد؛ گریزی به دوران جنگ زد که حتی از سیم خاردار و گلوله آر.پی.جی هم محروم بودیم اما امروز میدان و جبهه مقاومت را مقتدرانه اداره می‌کنیم.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها