دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
درباره سمعک بیشتر بدانید/
مزایا و معایب سمعک نامرئی
احساس اطمینان از زیبایی و کارآمدی سمعک تاثیر مثبتی بر سطح رضایت‌مندی و استمرار استفاده از سمعک دارد. به همین خاطر بسیاری از افراد کم‌شنوا به دنبال اطلاع از مزایا و معایب سمعک نامرئی هستند.

آوای خزر: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی که افراد کم‌شنوا در اولین گام جهت استفاده از سمعک دارند قابل رویت بودن آن است. با ظهور تکنولوژی‌های جدید و پیشرفت رشته ادیولوژی انواع مختلفی از سمعک با اهداف و عملکردهای خاص روانه بازار شده‌اند. مطالعات نشان داده‌اند که نامرئی بودن سمعک می‌تواند 30 تا 40 درصد احتمال خرید آن را افزایش دهد. همچنین، 48 درصد افراد دارای مشکل کم‌شنوایی بیان می‌کنند که احساس خجالت از سمعک زدن باعث عدم تمایل آن‌ها نسبت به استفاده از این وسیله شده است.

قطعا، جنبه‌ی زیبایی نقش مهمی در انتخاب سمعک ایفا می‌کند. احساس اطمینان از زیبایی و کارآمدی سمعک تاثیر مثبتی بر سطح رضایت‌مندی و استمرار استفاده از سمعک دارد. به همین خاطر بسیاری از افراد کم‌شنوا به دنبال اطلاع از مزایا و معایب سمعک نامرئی هستند.

در این مطلب مروری بر عمده‌ترین مزایا و معایب سمعک نامرئی خواهیم داشت تا بتوانید انتخابی آگاهانه جهت خرید سمعک داشته باشید.

مزایا و معایب سمعک نامرئی

مزایای سمعک نامرئی

این سمعک‌ها غیر قابل رویت هستند

این نوع سمعک بسیار محبوب هستند زیرا عملا غیر قابل رویت هستند. اگرچه انواع مختلفی از سمعک‌های پشت گوشی وجود دارد اما سمعک‌ نامرئی کوچک‌ترین نوع هستند. به دلیل آن‌که سمعک‌ نامرئی در عمق کانال گوش قرار می‌گیرد کاملا نامرئی هستند و کسی متوجه آن نمی‌شود. اگر از ظاهر سمعک‌های پشت گوشی خوشتان نمی‌آید و به دنبال خرید سمعک زیبا و مدرن‌تری هستید، سمعک نامرئی بهترین گزینه پیش روی شما است.

سمعک نامرئی کیفیت صدای طبیعی دارند

به علت آن که سمعک نامرئی در عمق کانال گوش قرار می‌گیرد، شکل طبیعی صداها در هنگام رسیدن به گوش حفظ می‌شود. هیچ سیم یا لوله‌های در سر راه صداها قرار ندارد، بنابراین صدا بدون هیچ تغییری به گوش ارسال می‌شود. نصب این نوع سمعک در عمق کانال گوش ممکن است باعث افزایش توانایی جهت موقعیت‌یابی صداهای محیطی شود. برای بسیاری از کاربرها، سمعک نامرئی صدای طبیعی‌تری را منتقل می‌کند که این مسئله باعث عادت‌پذیری سریع‌تر و بهتر به آن می‌شود.

همچنین، این نوع سمعک به افراد کم‌شنوا جهت طبیعی‌تر شنیدن صدای خودشان نیز کمک می‌کند. اغلب، در شرایطی که کانال گوش به وسیله سمعک بسته می‌شود، افراد کم‌شنوا صدای خود را بلندتر از حالت طبیعی می‌‌شنوند و صدای آن‌ها مانند حرف زدن در غار خواهد بود. به این پدیده "اثر انسداد" گفته می‌شود. سمعک نامرئی اثر انسداد را کاهش می‌‎دهد و باعث می‌شود بیماران صدای خودشان را طبیعی‌تر بشنوند. این نوع سمعک را باید بعد از انجام تست‌های مربوط به ادیولوژی و توسط متخصص شنوایی‌سنجی در گوش قرار داد.

سمعک‌های نامرئی کارآمد هستند

سمعک نامرئی به نسبت دیگر انواع سمعک نزدیک‌تر به پرده گوش قرار دارد. در نتیجه، به قدرت کمتری برای تقویت صدا نیاز است. این قدرت کمتر باعث می‌شود تا باقی مانده انرژی صدای کمتری در گوش وجود داشته باشد. این موضوع کمک می‌کند تا افراد کم‌‍شنوا در گوش خود کمتر احساس پژواک را تجربه کنند.

مزایا و معایب سمعک نامرئی

معایب سمعک نامرئی

سمعک نامرئی برای کم‌شنوایی شدید مناسب نیست

سمعک نامرئی برای آن دسته از افرادی مناسب است که دارای کم‌شنوایی مخفیف تا متوسط هستند. به دلیل کوچک بودن این نوع سمعک، فضای اندکی برای سوار کردن فن آوری‌هایی از قبیل بلندگو یا پردازنده قوی وجود دارد. بدین جهت، این نوع سمعک برای افراد دارای کم‌شنوایی شدید توصیه نمی‌شود.

عمر باتری کوتاه مدتی دارند

یک اثر مستقیم دیگر کوچک بودن اندازه سمعک نامرئی کوتاه شدن عمر باتری آن است. به علت آن که این نوع سمعک بسیار کوچک است، باتری‌ آن‌ نیز می‌بایست کوچک باشد و همین مسئله باعث شده است تا به نسبت باتری دیگر انواع سمعک طول عمر کمتری داشته باشند. تعویض مرتب باتری این سمعک به معنی صرف هزینه بیشتر است.

برای همه نوع مدل گوشی مناسب نیست

شکل گوش انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است. گوش بعضی‌ها کوتاه‌تر یا باریک‌تر از بقیه است. اگر کانال گوش شما بیش از حد کوچک باشد یا شکل آن طوری باشد که دستگاه سمعک نتواند در جای مناسب قرار گیرد، سمعک نامرئی گزینه مناسب برای شما نخواهد بود.

سمعک‌های نامرئی گزینه مناسبی برای آن دسته افرادی است که دغدغه زیبایی دارند. با این حال، این نوع سمعک برای همه کاربران و همه سبک‌های زندگی مناسب نیست. با انجام آزمایشات ادیولوژی و کسب مشاوره از متخصصین شنوایی‌سنجی می‌توانید بهترین نوع سمعک متناسب با عملکرد و سبک زندگی‌تان را انتخاب کنید. 

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار