دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران:

توزیع ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب سطحی در کشتزار‌های دشت هراز

توزیع ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب سطحی در کشتزار‌های دشت هراز
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: از آغاز فعالیت کشاورزان دشت هراز تا کنون به منظور کمک به تامین آب مورد نیاز کشتزار‌ها و افزایش بهره‌وری آب در این دشت، نوبت‌بندی برای تقسیم و توزیع آب از منابع سطحی در دستور کار قرار گرفت و تا کنون نزدیک به ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب با این نوبت‌بندی‌ها در کشتزار‌های دشت هراز رهاسازی شد.
آوای خزر- اشکان جهان آرای: جواد دادویه امروز -شنبه ۵ خرداد- در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تقسیم و توزیع آب از منابع سطحی در دشت هراز از ۱۵ اسفند پارسال آغاز شد و تا پایان فصل کشت نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به کاهش آورد رودخانه هراز نسبت به دوره درازمدت و سال گذشته افزود: آورد رودخانه هراز امسال نسبت به سال گذشته و دوره درازمدت کاهش چشمگیری داشت که این وضعیت اهمیت نوبت‌بندی توزیع آب در این دشت را بیشتر می‌کند.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: آورد رودخانه هراز از ابتدای سال آبی جاری –یکم مهر ۱۴۰۲- تا کنون ۲۸۲ میلیون متر مکعب بود که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال و ۴۵ درصد نسبت به دوره درازمدت کمتر است.

این رودخانه در مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۴۱ میلیون متر مکعب و در مدت مشابه دوره درازمدت ۵۱۳ میلیون متر مکعب آورد داشت. دادویه گفت: تا کنون بیش از ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب در کشتزار‌های این دشت رهاسازی شده که با توجه به کاهش آورد رودخانه هراز در ماه‌های گذشته، حدود هشت درصد کمتر از آب توزیع شده برای دشت هراز نسبت به سال قبل است.

وی به بارش‌های مناسب اردیبهشت نیز اشاره کرد و افزود: بارش‌های خوب ماه گذشته سبب شد بخشی از نگرانی‌های کشاورزان دشت هراز کاسته شود. ضمن این‌که آورد رودخانه هراز نیز طی روز‌های اخیر افزایش یافت و امروز –یکشنبه- به ۳۲ متر مکعب بر ثانیه رسید.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که حدود نیمی از برنج تولیدی مازندران در دشت ۱۰۰ هزار هکتاری هراز کشت می‌شود، اظهار کرد: نیاز آب کشاورزی دشت هراز که محدوده حد فاصل بابلرود تا آلش‌رود را در بر می‌گیرد سالانه یک میلیارد و ۲۶ میلیون متر مکعب است که ۳۵۶ میلیون متر مکعب از این میزان نیاز آبی کشتزار‌های دشت هراز از چاه‌ها و مابقی از منابع آب‌های سطحی تأمین می‌شود.
 
انتهای پیام/
خبرنگار: سعید منصوری
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها