دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
محمدباقر قالیباف:

تفکر انقلابی شهید حاج قاسم و شهید رییسی همچنان راهگشاست

تفکر انقلابی شهید حاج قاسم و شهید رییسی همچنان راهگشاست
محمدباقر قالیباف با بیان اینکه تفکر انقلابی شهید حاج قاسم و شهید رییسی همچنان راهگشاست، خاطرنشان کرد: کشور ما امروز به همان تفکر انقلابی نیاز دارد که ۸٠ میلیون ایرانی را سیاه و سفید نمی‌بیند و از هر ظرفیتی، ایرانی پیشرفته می‌سازد که در آن همه مردم ایران فرصت رشد برابر داشته باشند.
فرزانه حسنی- آوای خزر: محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل بعد از ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، در ابتدا ضمن درود به روح پاک شهدا، امام شهدا و گرامیداشت یاد رئیس جمهور پرتلاش شهید دکتر رئیسی و سایر شهدای پرواز اردیبهشت، خطاب به مردم عزیز ایران، اظهار کرد: در آغاز درباره دو نگرانی با شما سخن می‌گویم، نگرانی اول مربوط به کشورمان ایران و نگرانی دوم مربوط به صحنه دوم امروز انتخابات است. فلذا نگرانی اول مربوط به همه ماست.

ما امروز نگران پیشرفت و آینده کشورمان و زندگی فرزندانمان هستیم، همه ما با دقت به شرایط پیچیده کشور نگاه می‌کنیم و از خود می‌پرسیم کدام رویکرد‌ها باید تداوم پیدا کند، کدام باید تکمیل و کدام باید تغییر کند و از همه مهمتر اینکه چه کسی می‌تواند، در این شرایط پیچیده مسئولیت به سرانجام رساندن کار‌ها را بپذیرد.

وی افزود: نگرانی دوم مربوط به صحنه انتخابات است، نگرانی از اینکه جدال‌های سیاسی باعث به حاشیه رفتن دغدغه‌های اصلی مردم و مسئله اقتصاد و معیشت شود، در این عرصه نسبت دشواری کار‌های زمین مانده با توانایی‌ها به درستی محاسبه نشده است و نگاه‌های غیر واقعی به راهکار‌های عملی برای حل مشکلات وجود دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نگرانی‌ها دلیلی شد تا جمعی از نخبگان، کارآفرینان، دانشجویان انقلابی و سایر دلسوزان با شناختی که از کارنامه بنده داشتند، من را برای حضور در انتخابات دعوت کنند و با توجه به اعتماد نمایندگان در سپردن کرسی ریاست مجلس به بنده، وظیفه اصلی خود را خدمت در مجلس می‌دانستم و این موضوع را با دلسوزان کشور نیز در میان گذاشتم، اما مشاهده صحنه انتخابات و کمرنگ شدن کارآمدی و راهکار‌های حل مشکلات و همچنین دعوت اکثریت نمایندگان و تکلیف کردن جمعی از فرزندان و خانواده‌های شهدا که آن‌ها را امین و یاور خود و کشور می‌دانم و همچنین دعوت گسترده چهره‌های سیاسی برجسته جبهه انقلاب بنده را به جمع بندی جدیدی رساند که اگر داوطلب این انتخابات نشوم کاری که در چند سال گذشته برای حل مسائل اقتصادی مردم در دولت مردمی و مجلس انقلابی شروع کرده ایم و به زمان ثمردهی رسیده است ناتمام می‌ماند.

وی تصریح کرد: با توکل به خداوند متعال و امید به اعتماد شما و تکیه بر سوابق سیاسی و اجرایی خود پا به عرصه انتخابات گذاشتم تا برای حل مسائل و مشکلات شما با تمام وجود تلاش کنم تا با کمک شما، دوره دیگری از رکود و سوء مدیریت همانند وضعیت دهه ۹٠ در کشور حاکم نشود و همچنین در عرصه مدیریت کشور این رییس جمهور است که باید بی عذر و بهانه، در نهایت، کار را تمام کند و تلاش‌های بقیه را با مسئولیت پذیری و راهبری درست به ثمر برساند فلذا فتح قله، علاوه بر انگیزه و احساس وظیفه، تجربه و مهارت هم می‌خواهد.

این کاندید انتخابات ریاست جمهوری در ادامه اظهار کرد: اگر معتقد نبودم که مشکلات امروز مانند معیشت، کاهش قدرت خرید، محرومیت، فقر و تبعیض و نابرابری، هزینه‌های کمرشکن مسکن، گرانی‌ها و بازار نا به سامان خودرو، یا وضعیت اینترنت و عبور از تحریم‌ها قابل حل است، هرگز پا به عرصه رقابت نمی‌گذاشتم، من هم مانند همه بدون اشکال نیستم، تنها دیکته نانوشته است که غلط ندارد، ولی با درس گرفتن از گذشته و شناختی که از امکانات کشور و توانایی‌های موجود دارم می‌دانم که می‌توانیم به کمک هم با یک مدیریت مسئولیت پذیر و انقلابی دولتی کارآمد را ایجاد کنیم تا شما در دنیا احساس سربلندی کنید و برای این امر با برنامه‌ای مشخص مبتنی بر برنامه هفتم پیشرفت کشور وارد کارزار انتخابات شده ام.

قالیباف با بیان اینکه تفکر انقلابی شهید حاج قاسم و شهید رییسی همچنان راهگشاست، خاطرنشان کرد: تفکری که برای تأمین امنیت و آرامش مردم خطر‌ها می‌کند، کشور ما امروز به همان تفکر انقلابی نیاز دارد که ۸٠ میلیون ایرانی را سیاه و سفید نمی‌بیند و از هر ظرفیتی، ایرانی پیشرفته می‌سازد که در آن همه مردم ایران فرصت رشد برابر داشته باشند.

وی افزود: خواهران، برادران، ملت شریف ایران، باید کاری کرد تا همان گونه که مردم دیگر کشور‌ها حسرت اقتدار ایران را می‌خورند، از پیشرفت این کشور نیز دچار شگفتی شوند. می‌شود، می‌توانیم.

انتهای پیام/
خبرنگار: سعید منصوری
مطالب مرتبط
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها