دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۱

سخنان وزیر کشور در آخرین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری

وزیر کشور در پایان روند ثبت نام داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی با آنان سخن گفت.

سخنان وزیر کشور در آخرین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری

به گزارش آوای خزر به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور ، احمد وحیدی، عصر دوشنبه و در پایان مرحله ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، ابتدا سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت و در یادکردی از وقایع ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ افزود: یوم الله ۱۵ خرداد از ایام بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی است که منشا تحولات عظیمی در ایران عزیز و سطح منطقه و جهان شد.

وی اضافه کرد: امروز همه صحبت های رهبر عزیزمان را شنیدیم، به ویژه در بحث انتخابات که همواره راهگشای همه ما و داوطلبان عزیز که برای حضور در این صحنه بزرگ خود را آماده کرده اند، بوده و هست.

وزیر کشور با اشاره به روند ۵ روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، از همه دست اندرکاران این مرحله و نیز از اصحاب رسانه تقدیر و تشکر کرد و گفت در این ۵ روز با حضور گرمتان و با انعکاس خبرها گرمی بخش این دوره از انتخابات تا این مرحله بودید و انشالله تا به انتها نیز همینطور خواهد بود. وی همچنین از پوشش زنده این ۵ روز از صدا و سیما نیز تقدیر کرد.

وحیدی با اشاره به نظم و انضباط جاری در این مرحله از انتخابات ریاست جمهوری گفت این مرحله از سوی دست اندرکاران ثبت نام نامزدها به خوبی پشت سر گذاشته شد و کار در نهایت نظم و انضباط پیش رفت.

وی با اشاره به شکل و رویه این مرحله از ثبت نام گفت: با تلاش دست اندرکاران این دوره، شاهد یک روند جدید از ثبت نام بودیم که جای تشکر و قدردانی دارد. 

وزیر کشور همچنین ضمن تشکر از شورای نگهبان و هیات نظارت در خصوص فرصت هایی که برای داوطلبان در این مرحله ایجاد کرد، گفت: داوطلبان با فرصت مختصری که تدارک دیده شده بود ، برنامه هایشان را ارائه کردند و دیدگاه هایشان به خوبی انعکاس یافت و

به حمد الله این مرحله از کار به خوبی و با انضباط و با نظم ارزشمندی صورت گرفت. داوطلبان عزیز فرصت پیدا کردند به شکل مختصر حرف ها و برنامه هایشان را بگویند و به حمدالله به خوبی هم منعکس شد.

وحیدی بر ادامه مراحل بعدی این دوره از انتخابات ، به شکلی خردمندانه و اخلاق مدارانه، گفت: انشاء الله شاهد حضور داوطلبان با توجه به وضعیت کنونی، پس از شهادت آیت الله رئیسی، باشیم که این انتظار ملت ایران است.

وزیر کشور گفت: در فقدان شهید بزرگوار آیت الله رئیسی مسئولیت بزرگی بر عهده همه ما و بویژه داوطلبان عزیز قرار گرفته تا بتوانند راه این شهید را ادامه دهند و لبیکی به این خیزش بزرگ ملت ایران باشد.

وی افزود: انشالله با تاکیداتی که امروز هم رهبر عزیزمان راجع به اخلاق مداری در حوزه انتخابات فرمودند، تداوم این فضای پاک و منزه حاصل شده از شهادت این شهیدان را حفظ کنیم و بتوانیم یک انتخابات تراز را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها