دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: اولین مرحله پرداخت کمک های بلاعوض به خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از سیلاب استان از فردا در سیمرغ آغاز می شود.

به گزارش آوای خزر به نقل از مهر؛عزیزاله شهیدی فر بعدازظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری سیمرغ از پرداخت اولین مرحله کمک بلاعوض خسارت دیدگان سیل از روز سه شنبه به خسارت دیدگان بخش کشاورزی سیمرغ خبر داد و اظهار داشت: روزانه پرداخت کمک های لاعض به خسارت دیدگان بخش کشاورزی انجام می شود.

عزیزاله شهیدی فربا اشاره به افتتاح پروژه دامداری و کارخانه شالیکوبی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن باعث شد کشاورزی کشور بویژه مازندران به خوبی بدرخشد گفت: با قد علم کردن کشاورزی نشان داده شد دشمن نتوانست به بخش کشاورزی ضربه وارد کند بلکه توانستیم مسیر خود را بهتر پیدا کنیم.

وی ادامه داد: سال های گذشته قیمت برنج در استان هر کیلوگرم هشت هزار تومان بود اما از شهریورماه سال گذشته هر کیلوگرم برنج در مازندران با خرید توافقی ۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد و این امر سبب شد شاهد افزایش قیمت شد و توانستیم قیمت برنج را در بازار بیشتری از قیمت خرید توافقی شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: سال گذشته برنج طارم مازندران با قیمت سه دلار به اروپا و کانادا صادر شد که نشان از قیمت ۶ برابری نسبت به برنج خارجی دارد.

شهیدی فر بیان کرد: متاسفانه در یک دهه اخیر بحث آلودگی برنج ایرانی و فلزات سنگین زیاد مطرح می شد و جهاد کشاورزی به شدت با این شایعات مخالف بود چراکه برنج مازندران توانست با موفقیت از سخت ترین استانداردهای اروپا عبور کند و به قلب اروپا صادر شود.

شهیدی فر تصریح کرد: بر این باور هستیم برنج ایرانی قابل قیاس با برنج خارجی نیست و توانستیم ذائقه مردم را با برنج ایرانی سازگار کنیم ودر حال حاضر یک تاجر پیگیر صادرات پنج هزار تنی برنج مازندران به خارج کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در افتتاح دامداری ۲۰۰ راسی گاو شیری در شهرستان سیمرغ گفت: این پروژه با اعتبار ۳.۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که ۷۰۰ میلیارد تومان با استفاده از تسهیلات بخش کشاورزی بوده است.

انتهای پیام/۱۰۰۰

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار