دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
مدیرکل محیط زیست مازندران:
باج نمی‌دهیم/ محیط زیست ایران مترقی است
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اقدام ناشایست دو فرد متخلف که به سمت یک قلاده خرس مصدوم سنگ پرتاب کردند و پیرو آن برخی رسانه‌ها به دنبال جوسازی هستند، گفت: ما به کسی باج نمی‌دهیم. ایران کشوری مترقی در محیط زیست است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش آوای خزر از شهرستان سوادکوه، از عصر شنبه 25 خردادماه تاکنون فیلم سنگ‌باران به یک قلاده توله‌خرس بی‌پناه در منطقه دراسله سوادکوه، در فضای مجازی دست به دست می‌شود، این فیلم حتی از آن سوی مرزها و رسانه‌های آنها نیز سر بر آورد تا جایی که همچون کشتار پرندگان در فریدونکنار به یک مسئله مهم زیست‌محیطی تبدیل شد.

از سازمان حفاظت محیط زیست تا وزارت کشور درگیر این خبر شدند. اما این فیلم که شاید نباید منتشر می‌شد، دارای یک پارادوکس بسیار معنادار در حوزه زیست‌محیطی است؛ جایی که دو مرد قامت خم کرده و سنگ برداشتند و بنا به هر دلیلی به سمت حیوانی مصدوم پرتاب کردند. زن خطاب به سنگ‌پران‌ها می‌گوید: «به حیوان سنگ نزنید، گناه دارد ....». این صدا، صدای بانویی است 54 ساله اهل سوادکوه که در همان نزدیکی منزل دارد و آن روز به طور اتفاقی با میهمانان خود در حال قدم زدن بودند و ناگهان آن ماجرا که فیلمش را دیده‌اید، رخ می‌دهد و بقیه ماجرا.

عصر امروز مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به نیابت از عیسی کلانتری رئیس سازمان متبوع به سوادکوه سفری داشت تا به اتفاق هیات همراه و نماینده استاندار مازندران، تقدیری از این بانوی دوستدار طبیعت و همراهانش داشته باشد.

باج نمی‌دهیم/ محیط زیست ایران مترقی است

آقای مدیرکل معتقد است که در کشور 80 میلیون محیطبان داریم و یکی از آنها خانم «شبنم فتاحی» است و جامعه نیاز به چنین افرادی دارد تا احترام به محیط زیست همگانی شود.

او کشور زیبای ایران را جامعه‌ای مترقی در زمینه حفاظت از محیط زیست توصیف کرد که در این رابطه نیز قوانین خوبی دارد.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی از اینکه برخی‌ها اتفاق رخ‌داده در سوادکوه را به تمامی شهروندان نسبت داده‌اند، این رفتار را مبین عملکرد مردم منطقه «دراسله» و سوادکوه ندانست و گفت: «برخی‌ها می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و حاکمیت را ناکارآمد نشان بدهند».

«...در برخی از رسانه‌ها شاهد آن بودیم اما ما به آنها باج نمی‌دهیم و روی آرمان‌های خود ایستاده‌ایم».

«عصر روز شنبه 25 خرداد، انتشار تصاویری از پرتاب سنگ به توله‌خرس مصدوم احساسات مردم را جریحه‌دار کرد، تماس‌های زیادی از سراسر کشور داشتیم. البته با این رویداد خیلی از متخلفان درس گرفتند و فهمیدند که مردم بیدارند».

باج نمی‌دهیم/ محیط زیست ایران مترقی است

باج نمی‌دهیم/ محیط زیست ایران مترقی است

به گزارش آوای خزر، در این برنامه از خانم شبنم فتاحی – که صدای ایشان را در فیلم مربوط به سنگ‌پرانی توله‌خرس دیده‌اید – و همچنین از افرادی که نسبت به این موضوع حساس بوده و بلافاصله محیطبانان را در جریان گذاشتند، با تقدیم هدایایی قدردانی شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار