دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران:
کشت مکانیزه تمشک را ترویج دهیم/ تمشک فرآوری‌شده قابلیت صادرات دارد
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران پیشنهاد داد که کشت مکانیزه تمشک را ترویج دهیم و از قابلیت صادرات این میوه خوش‌خوراک در صورت فرآوری‌شدن، استفاده کنیم.

حسن خیریانپور شامگاه روز چهارشنبه 29 خردادماه در حاشیه جشنواره تمشک جنگلی نکا، در گفتگو با خبرنگار آوای خزر، اقدام شهردار نکا در برگزاری دومین‌بار جشنواره تمشک را ستود و به دست‌اندکاران این رویداد فرهنگی – اجتماعی که قطعاً اقتصادمحور نیز هست، خداقوت گفت.

وی، تولید بیش از 75 نوع محصول کشاورزی و بیش از 25 گونه گیاه دارویی در این استان را از ظرفیت‌های متنوع و متعددی برشمرد که هر کدام از آنها یک فرصت اقتصادی مهم هستند.   

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با اشاره به برداشت تمشک جنگلی در نکا گفت: این میوه که با ذائقه مردم سراسر کشور همراه است، هم در بحث تازه‌خوری و هم استفاده صنفی و صنعتی حائز اهمیت است و حتی با فرآوری آن می‌توانیم صادرات خوبی را برای کشورهای دیگر داشته باشیم.

کشت مکانیزه تمشک را ترویج دهیم/ تمشک فرآوری‌شده قابلیت صادرات دارد

خیریان‌پور پیشنهاد داد که کشت مکانیزه تمشک را  در استان ترویج دهیم تا از نظر مرغوبیت و کیفیت  بتواند حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد.

عضو شورای اداری مازندران گفت: جشنواره تمشک و نمایشگاه‌های آن از یک طرف ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل است و از طرفی ابعاد گردشگری را ترویج می‌دهد که شامل بوم‌گردی، طبیعت‌گردی، گردشگری سلامت و موارد متعدد دیگر است.

وی با بیان اینکه تمشک یک میوه لذیذ و دوست‌داشتنی است، افزود: برای کسانی که می‌خواهند فرآوری این میوه را داشته باشند تسهیلات ارزان‌قیمت از محل تسهیلات روستایی با اعتبار 540 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که سهیمه مازندران است و اکنون در دست پرداخت داریم و عملکرد استان مازندران نیز بسیار مثبت است.

خیریانپور با اعلام اینکه از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه، حدود 900 میلیارد تومان تسهیلات تنها در بخش کشاورزی داریم، تصریح کرد: این اعتبار برای کارکردهای کشاورزی بویژه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی است که با سود اندک در اختیار متقاضیان روستایی قرار می‌دهیم.

وی در پایان گفت: مازندران ظرفیت‌های فراوانی  دارد، در هر شهر و دیاری تولیدات متنوعی داریم که برای آن منطقه یک برند و شاخص محسوب  می‌شود، با نگاهی که استاندار جوان مازندران به حوزه اشتغال و اقتصاد استان دارند؛ اگر این ظرفیت‌ها را کنار هم قرار دهیم مازندران می‌تواند کارکرد فراکشوری داشته باشد.

به گزارش آوای خزر، جشنواره تمشک جنگلی نکا، تا دوم تیرماه از ساعت 10 تا 23 برگزار است، در این ساعات می‌توانید از غرفه‌ها بازدید کنید، همچنین هر شب از ساعت 21 تا 23 می‌توانید بیننده مجموعه برنامه‌های شاد و متنوع جشنواره باشید.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار