در نامه رییس خانه صمت مازندران به مدیرکل صدا و سیمای طبرستان:
صدا و سیمای مازندران فاقد استراتژی حداقلی در رشد فرهنگ کسب و کار
رییس خانه صنعت و معدن مازندران در انتقاد به صدا و سیمای استان، تصریح کرد: صدا و سیما فاقد هرگونه استراتژی حداقلی در خصوص رشد فرهنگ کسب و کار، انتقال چالش های بخش تولید و ارج بخشی به مدافعان کشور در جنگ های اقتصادی چندین ساله است.
به گزارش آوای خزر، سید مجتبی رضوی رییس خانه صنعت و معدن مازندران در نامهای سرگشاده از هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیما به دلیل سیاست هایی که از نگاه او «فاقد درک درست از نقش تولید در تامین امنیت و آرامش جامعه است» انتقاد کرد که به شرح ذیل است.
ریاست محترم صدا و سیمای استان مازندران
جناب آقای دکتر ابراهیمی
موضوع : دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن
احتراماً
همانگونه که مستحضرید همه ساله دهه صنعت معدن تجارت از ابتدای تیرماه با روز اصناف آغاز و در دهم تیرماه با روز ملی صنعت و معدن گرامی داشته و به اتمام می رسد. به رسم معمول نیز هر کس به طریقی تلاش میکند که به تجلیل از زحمات این اصلی ترین افسران جنگ اقتصادی پرداخته و نسبت به روحیه بخشی به این پاسداران تامین مایحتاج و آرامش اقتصادی کشور اقدام نماید.
متاسفانه سالهاست که نحوه سیاست گذاری و برنامه ریزی در صدا وسیمای کشور بطور اعم و صدا و سیمای استان بطور اخص نادیده انگاری زحمات، عدم انعکاس نقطه نظرات صریح بخش خصوصی و حذف بحث های علمی در خصوص چالش های اقتصادی کشور و ... بوده و به برنامه هایی ناشی از هجمه های نشات گرفته از تخاصمات جناحی، بخصوص اگر قوه مجریه منتخب از سوی مردم از جناح مقابل صدا و سیما باشد محدود شده و در کنداکتور برنامه های سیما خود نمایی میکند و اندک برنامه هایی هم که از این دایره خارج میشوند بسرعت حذف میگردند.
برادر بزرگ و ارجمندم!
شما دارای سابقه معاونت سیاسی نیز بوده اید و حضورتان بر منصب مدیریت صدا و سیمای استان این نوید را در ما زنده کرده بود که شخصی با این سبقه مشعشع، قطعاً از ارتباط مستمر و برنده – برنده با صنعت استان رویگردان نخواهد بود. اما از قرار ما قدرت سیطره چهل ساله سیاست های ضد تولید و دلال پرور کشور را دست کم گرفته بودیم و به اشتباه حال که دوهفته ای از حمله رژیم ددمنش و کودک کش صهیونی به کشورمان گذشته، در توهم حافظه و فراست دست اندرکاران صدا و سیمای استان در تجلیل از صنعتگران و معدنکاران و تشکر از زحمات آنانی بودیم که در تمام برهه ها از پاندمی کرونا گرفته تا تحریم ها و تا همین جنگ ناخواسته با مساعی خود کاری کردند کارستان تا آب در دل مردم عزیز و شریفمان تکان نخورد.
جناب آقای دکتر ابراهیمی!
عدم وجود برنامه ای هر چند کوتاه در حد یکی از پیامهای بازرگانی صدا و سیما در خصوص بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن نه تنها بیانگر این موضوع اساسی است که سهواً یا عمداً روابط عمومی های صدا و سیما، سازمان صمت استان، سازمان جهاد کشاورزی استان و .... اصولاً از انجام اصلی ترین ماموریت های خود جا خالی داده اند بلکه مشخص میکند صدا و سیما فاقد هرگونه استراتژی حداقلی در خصوص رشد فرهنگ کسب و کار، انتقال چالش های بخش تولید، ارج بخشی به مدافعان کشور در جنگ های اقتصادی چندین ساله و در یک کلام فاقد درک درست از نقش تولید در تامین امنیت و آرامش جامعه است.
اینکه برخی تهیه کنندگان صدا و سیما برای تامین بودجه جهت برنامه هایشان کاسه چه کنم بدست گرفته و با فانوس گرد شهر صنعت برای تامین اسپانسر برای برنامه هایشان میگردند ناشی از این عدم درک این نکته است که اصولا اسپانسرهای بالقوه در استان با سیاست های جاری شما مایوس و این فکر را در آنها متبادر است که حمایت از برنامه فاقد جذابیت و بیننده مکفی چه محلی از اعراب دارد؟
و کلام آخر اینکه
قصرِ فردوس به پاداشِ عمل میبخشند ما که رندیم و گدا، دیرِ مُغان ما را بس
انتهای پیام/