دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
مدیرکل سیاسی اجتماعی استانداری مازندران:
وضعیت 1400 کودک بازمانده از تحصیل بررسی می‌شود
مدیرکل سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به آماری که از سوی یکی از ادارات کل استان درباره وجود 1400 کودک بازمانده از تحصیل در استان عنوان شد، گفت: باید بررسی شود که آیا این رقم درست است و اگر درست است چرا وجود دارد و چه اقداماتی صورت گرفته است؟

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حسین حسن‌نژاد امروز در دومین نشست اعضای کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به موضوع حقوق کودک و با بیان اینکه اگر کسی خوب ساخته شود می‌تواند یک جهان را تغییر دهد، این سوال را مطرح کرد که آیا خانواده‌های ما اشرافیت و نگاه جدی به کودکان امروز که قرار است آینده را تغییر دهند، دارند یا  خیر؟

وی معتقد است امروز می‌خواهیم دنیایی از معلومات را به کودک تزریق کنیم اما اساساً تشخیص ما برای نیاز کودکان باید به چه شکل باشد؟ حدود 90 درصد از کودکان ما در شرایط قابل قبولی زندگی می‌کنند اگر این شرایط برای آنها حفظ شود؛ مطمئناً 50 تا 60 درصد به بهبود وضعیت فرزندانمان می‌رسیم.

"برای 10 درصد دیگر که دچار مشکلاتی هستند، از ظرفیت دستگاه‌ها استفاده کنیم".

"اگر نگاه مجموعه اولیا نسبت به این 90 درصد بهبود یابد؛ می‌توانیم جلوی رشد یا تولید کودکان بازمانده از تحصیل را بگیریم"

مدیرکل سیاسی اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه گفته شده است 1400 کودک بازمانده از تحصیل در استان داریم، گفت: باید بررسی شود که آیا این رقم درست است و اگر درست است چرا وجود دارد و چه اقداماتی صورت گرفته است؟

وی ادامه می‌دهد که اگر قرار است حقوق کودکان تامین شود باید نهادهای مطالبه‌گر در حوزه کودک و خانواده هم افزایش پیدا کند، سمن‌های تخصصیِ بیشتری راه‌اندازی شود زیرا این سازمان‌های مردم‌نهاد برای عمومی‌کردن کارهاست.

عضو کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری مازندران به ضعف موجود در حوزه سمن‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: هم به لحاظ عنوان و هم بلحاظ فعالیت با ضعف روبرو هستیم، اگر قرار است توفیقی داشته باشیم باید در حوزه سمن‌ها یعنی مشارکت مردمی فعالیت کنیم.

به گزارش آوای خزر، در رابطه با وجود کودکان بازمانده از تحصیل، نماینده کمیته امداد مازندران اظهار می‌دارد که این نهاد، 5 هزار و 818 کودک را تحت پوشش دارد(براساس آمار تا پایان اسفند97)، سامانه‌ای تعبیه شده که اطلاعات بازماندگان از تحصیل نیز در آن ثبت است، براساس این اطلاعات 900 بازمانده از تحصیل شناسایی شدند و با آموزش و پرورش تفاهمنامه‌ای منعقد شد که این افراد به دوران آموزش بازگردند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار