دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
گزارش/نشست شورای آموزش و پرورش مازندران
400 میلیون در برابر 8 میلیارد/ خیران مازندران پیشتاز مشارکت در آموزش و پرورش
400 میلیون تومان اعتبار دولتی در برابر 8 میلیارد تومان کمک خیران مازندران در سال 97، این عدد اصلاً با هم قابل مقایسه نیست، اما قابل تامل است که در شرایط بد اقتصادی، خیران مازندران همچنان پیشتاز مشارکت در تحقق اهداف تعلیم و تربیت هستند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش مازندران در سالن شماره یک استانداری برگزار شد. در این نشست که خیران مدرسه‌ساز نیز پای ثابت شورا هستند، درباره اهمیت رشته‌های مهارتی و ضرروت تعامل بین دستگاهی برای در اختیاردادن امکانات و تجهیرات باهدف کیفیت آموزشی هنرآموزان تاکید شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به پروژه مهر و اهداف آن برای آغاز یک مهر بانشاط و مدیریت‌شده، گفت: در سه سال گذشته با همکاری مدیران مدارس و همکاران ما در اداره‌کل، رتبه این استان در کشور اول بوده است.

عسکری نیکزاد با اشاره به اینکه حدود 550 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مهر 98 وارد 4 هزار و 834 مدرسه می‌شوند، اظهار کرد: پوشش نزدیک به 100 درصدی مازندران در دوره‌های تحصیلی نشان از پشتکار این مجموعه بزرگ در استان دارد، به طوریکه تنها در مقطع ابتدایی شاهد پوشش بیش از 98 درصدی هستیم.

400 میلیون در برابر 8 میلیارد/ خیران مازندران پیشتاز مشارکت در آموزش و پرورش

 وی ادامه داد: اعتقاد و باورمان این است که حتی یک دانش‌آموز از تحصیل بازنماند و اکنون نیز در مازندران 9 مدرسه تک‌دانش‌آموز داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اهمیت پرورش در نظام تعلیم و تربیت گفت: مازندران هرساله نفرات ممتازی را در مسابقات و جشنواره‌های مختلف دارد، سال گذشته بیش از 500 هزار دانش‌آموز در مسابقات استانی و کشوری شرکت داشتند.

نیکزاد همچنین با قدردانی از حمایتهای بی‌دریغ خیران یادآور شد: سال گذشته 400 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی در آموزش و پرورش هزینه شد اما خیران استان 8 میلیارد تومان کمک کردند که اصلا قابل مقایسه با بودجه‌های دولتی نیست.

***

حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه اهداف آموزش و پرورش مشخص است و باید به کیفیت آموزشی و آماده‌سازی امکانات و تجهیزات برحسب نیاز روز توجه کنیم، اظهار کرد: ما طرح‌ها و روش‌های مختلفی را آزمودیم، اکنون نیاز به استفاده از تجربیات است. باید دانش‌آموزی را تحویل آموزش عالی بدهیم که بتواند حداقل نیاز خود را برطرف کند.

400 میلیون در برابر 8 میلیارد/ خیران مازندران پیشتاز مشارکت در آموزش و پرورش

وی افزود: اگر آموزش و پرورش هر جامعه‌ای از توانمندی برخوردار باشد، مشکلات حداقلی را در آینده خواهد داشت، زیرا دانش‌آموزان امروز مدیران آینده کشور هستند. لذا از همه دستگاه‌های استان می‌خواهیم که همراه آموزش و پرورش باشند، ضمن اینکه به فرمانداران تمامی شهرستان‌ها ابلاغ شود تا امکانات موجود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

***

سید مصطفی آذرکیش مدیرکل کار دانش و فنی حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: خروجی آموزش و پرورش براساس سیاست‌های ابلاغی باید تربیت دانش‌آموزان خلاق، باانگیزه و بانشاطی باشد که بتوانند در توسعه اقتصادی کشور موثر باشند.

وی استقرار 7 هزار و 100 هنرستان در سراسر کشور با پوشش 100 درصدی را یک ظرفیت بزرگ تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: رغبت به سمت رشته‌های نظری خوب است اما نیاز جامعه در سایر بخش‌ها نیز باید تامین شود، شرکت‌ها و موسسات و کارخانجات مختلفی داریم که نیاز به نیروی کار ماهر و تکنسین‌های مجرب دارند. این نیاز را هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش برطرف می‌کنند.

آذرکیش بیان کرد: مازندران توانسته است در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی پیشگام باشد، این استان اکنون 40.5 درصد از دانش‌آموزان را به سمت فنی حرفه‌ای و کاردانش هدایت کرده است در حالیکه میانگین کشوری 36 درصد است.  

مدیرکل کار دانش و فنی حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید به کمک نظام آموزشی بیایند. در تمام دنیا با مشارکت نهادهای مدنی، دولت و بخش خصوصی است که آموزش و پرورش می‌تواند موفق عمل کند و خروجی خوبی داشته باشد.

***

اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه اداره‌‌کل آموزش و پرورش مازندران در نشست شورای آموزش و پرورش استان اعلام کرد: 49.1 درصد دانش‌آموزان این استان در مقطع ابتدایی، 35.72 درصد در مقطع متوسطه، 8.54 درصد در مقطع فنی و مهارتی، 0.54 درصد در استثنایی و 7.1 درصد در پیش‌دبستانی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به 4 هزار و 834 واحد مدرسه در مازندران بیان کرد: 1334 مدرسه با 124 هزار و 595 دانش‌آموز، خصوصی اداره می‌شوند که بدون احتساب پیش‌دبستانی 18.8 درصد از مدارس استان را تشکیل می‌دهند. میانگین مدارس خصوصی کشور نیز بدون احتساب پیش‌دبستانی 13 درصد، و مازندران بالاتر از میانگین کشوری است.

400 میلیون در برابر 8 میلیارد/ خیران مازندران پیشتاز مشارکت در آموزش و پرورش

نظری افزود: به‌طور کلی 22.73 درصد دانش‌آموزان مازندران در مدارس خصوصی تحصیل می‌کنند.

***

مهدی عابدی معاون توسعه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست گفت: براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش قطع خدمات آب، برق و گاز مدارس به دلیل بدهی ممنوع شده است و حتی اگر میزان مصرف در مدارس بیش از حد مجاز باشد، به صورت تقسیطی از مدارس دریافت شود.

وی همچنین یادآور شد که براساس توافق وزارتخانه‌های نیرو و آموزش و پرورش قریب به 100 میلیارد تومان از مصرف آب و برق و گاز توسط شرکت‌های مربوطه به صورت رایگان محاسبه می‌شود.

عابدی تاکید کرد: این مصوبه لازم‌الاجراست اما در مواردی با برخی کوتاهی‌ها مواجه می‌شویم که انتظار داریم در سال تحصیلی جدید شاهد قطع خدمات در مدارس بدون اطلاع مدیر و فرماندار(رئیس و دبیر شورای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها)  نباشیم.

***

در این نشست، آقای شهسوارانی یکی از خیران مازندران گفت: مشکلات اقتصادی روی خیران هم هست. اما در هر شرایطی از کمک دریغ نمی‌کنیم. آموزش و پرورش در کنار خیران، نیاز به تعامل با سایر دستگاه‌ها دارد و همه باید به این نهاد مهم و اساسی کمک کنیم.

400 میلیون در برابر 8 میلیارد/ خیران مازندران پیشتاز مشارکت در آموزش و پرورش

مدیرعامل خیران مدرسه‌ساز مازندران و دو خیر دیگر استان نیز از کمک به آموزش و پرورش گفتند و اعلام کردند؛ بیش از 43 درصد مدارس مازندران نیاز به مقاوم‌سازی دارند که باید به این نکته توجه کنیم.

***

بخشی از دستور کار نشست به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داشت؛ جوادی‌بورا معاون تحقیقات اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: سهیمه امسال برای اضافه‌شدن نیروی انسانی تربیت معلم 538 نفر است اما 830 نفر اضافه می‌شوند که برای نیاز 4 سال آینده است.

400 میلیون در برابر 8 میلیارد/ خیران مازندران پیشتاز مشارکت در آموزش و پرورش

اسلامی، رئیس دانشگاه فرهنگیان ساری اظهار داشت: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید پذیرش 922 دانشجوست اما 1326 نفر سهمیه دادند که خارج از ظرفیت است. باید بالاجبار مراکز علوم در نوشهر،بابل،آمل و پردیس را موظف کنیم که هر کدام 100 نفر را پذیرش کنند.  

به گزارش آوای خزر، آموزش و پرورش با بودجه‌ها و اعتبارات سالانه نمی‌تواند راه به جایی ببرد، از اینرو نیازمند مشارکت خیران است، در مازندران سالانه 10 میلیارد تومان تعهد خیران است که در سال گذشته 80 درصد آن محقق شد یعنی خیران علیرغم مشکلات اقتصادی که گریبانگیر آنهاست، 8 میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک کردند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها