دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
جهاد کشاورزی
تاکنون 374 میلیون تومان کمک های بلاعوض به کشاورزان سیلزده مازندرانی پرداخت شده است.

به گزارش آوای خزر، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم ‌بهره به کشاورزان خسارت دیده از سیل استان گفت: بر اساس مصوبات هیئت دولت، 171 میلیارد و 900 میلیون تومان کمک بلاعوض و 160 میلیارد تومان تسهیلات بانکی 4 درصد به مازندران اختصاص یافت.
حسین نگهدار افزود: پس از وقوع سیل و ابلاغ دستورالعمل سامانه سجاد به مازندران در 25 اردیبهشت امسال، ثبت اطلاعات خسارت دیدگان مشمول دریافت کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره 4 درصدی در این سامانه انجام و تاکنون 20 هزار و 748 پرونده به مبلغ 128 میلیارد و 530 میلیون تومان (کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره) به خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از سیل در کمیته تخصصی شهرستان ‌ها تصوب شد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران افزود: از تعداد پرونده‌های مربوط به کمک‌های بلاعوض مصوب در کمیته ‌های شهرستانی، 17 هزار و 704 مورد به مبلغ 95 میلیارد و 80 میلیون تومان در سامانه سجاد وزارت کشور ثبت به ثبت رسید.
حسین نگهدار گفت: تاکنون 610 پرونده به مبلغ 374 میلیون تومان از کمک‌های بلاعوض خسارت سیل به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد که با توجه به تخصیص 50 درصد این اعتبارات، این پرداختی‌ها در مرحله اول با تخصیص اعتبار 50 درصد انجام شده است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران در باره پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک‌ های استان به کشاورزان خسارت دیده از سیل افزود: 611 پرونده (3 میلیارد و 787 میلیون تومان) به بانک کشاورزی، 571 پرونده (یک میلیارد و 444 میلیون تومان به بانک ملی)، 309 پرونده (7 میلیارد و 873 میلیون تومان) به بانک سپه و 423 پرونده ( یک میلیارد و 433 میلیون تومان) به بانک تجارت ارسال شده است.
حسین نگهدار با بیان اینکه تاکنون ‌هزار و 914 پرونده با اعتبار 14 میلیارد و 537 میلیون تومان به بانک‌های عامل ارسال شده است گفت: روند پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره به کشاورزان خسارت دیده از سیل روزانه در حال انجام بوده و با توجه به اختصاص اعتبار مربوطه، با هماهنگی فرمانداران مازندران، همه کشاورزان خسارت دیده تحت پوشش دریافت خسارت قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/1000

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار