دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
تحویل منازل سیل‌زدگان آغاز شد
نخستین منزل احداثی سیل‌زدگان در مازندران افتتاح شد
تحویل منازل احداثی سیل‌زدگان مازندران از امروز استارت خورد. مازندران نشان داد که مدیریت جهادی در کمک به آسیب‌دیدگان حوادث غیرمترقبه دارد. علاوه بر آغاز ساخت واحدهای تخریب‌شده با تلاش بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های همراه این نهاد، هر ماه 1000 خانه تعمیر شد و 4 هزار سیل‌زده پس از تعمیر منازل خود، به زندگی عادی بازگشتند.

به گزارش آوای خزر، سیل روزهای آخر اسفندماه 97 و اوایل فروردین‌ماه 98 خسارات فراوانی را به بخش‌های مرکزی و شرقی و به میزان کمتر در بخش غربی استان مازندران وارد ساخت. در شرق استان با آبگرفتگی معابر روبرو بودیم. شهرستان سیمرغ از بخشهای مرکزی مازندران بیشترین خسارت‌ها را دید به طوریکه برابر اعلام بنیاد مسکن، 90 درصد از خانه‌های روستاهای رکنی‌کلا و تالارپشت این شهرستان طعمه سیل شد.

دولت علاوه بر کمک‌های بلاعوض، 40 میلیون تومان برای احداث و 15 میلیون تومان نیز وام تعمیرات برای واحدهای خسارت‌دیده در نظر گرفته است. از مجموع 5 هزار و 550 واحد مسکونی که در سیل مازندران نیاز به تعمیرات داشتند؛ 4 هزار واحد مسکونی توانستند از طریق تسهیلات بانکی تعمیر شوند و صاحبخانه‌ها نیز به منازل خود بازگردند.

"450 واحد مسکونی در مازندران نیز در سیل فروردین‌ماه 98 و اسفندماه 97 به صورت صد درصدی تخریب شدند".

نخستین منزل احداثی سیل‌زدگان در مازندران افتتاح شد

"امروز اما یکی از واحدهای تخریب‌شده در روستای تالارپشت سیمرغ، پس از گذشت 4 ماه از سیل، تکمیل و تحویل خانواده‌ای شده است که به لحاظ سن و سال نیز عمری از آنها گذشته است. به زودی نیز 6 واحد مسکونی در روستای رکنی‌کلا تحویل مالکان می‌شود".

سپاه کربلای مازندران نیز در تعمیر و ساخت واحدهای مسکونی خسارت‌دیدگان کم‌بضاعت، وارد عمل شده و حتی خیران را پای کار آورده است. تاکنون تنها در بخش مرمت خانه‌ها، 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به‌صورت نقدی و غیرنقدی از سوی خیران کمک شد، از طرفی سپاه کربلا نیز در این مدت 3 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه کرده است. در نهایت 284 واحد تعمیر شد و 15 واحد دیگر نیز تا پایان ماه جاری تحویل مالکان می‌شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار