دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
در گفتگو با رئیس محیط زیست بهشهر اعلام شد
دستگیری عاملان چهارشنبه‌سوزی در میانکاله!
رئیس اداره حفاظت محیط زیست میانکاله گفت: عاملان آتش‌سوزی اخیر در میانکاله، شناسایی و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، ظهر گرم و سوزان 29 خردادماه 98 بود که آتش در بخش مرکزی شبه‌جزیره میانکاله افتاد. آتشی که بوته‌های تمشک و  سازیل و درختچه‌های انار وحشی را سوزاند.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر، این حادثه 300 هکتار از پوشش گیاهی را در بر گرفت که 30 درصد انارستان و 70 درصد نیز پوشش سازیل و تمشک و گونه‌های علفی منطقه بودند.

"موضوع قابل تامل و تاسف این است که قرقاول‌ها در فصل زادآوری بودند و قریب به یک‌ماه می‌شد که جوجه‌ها سر از تخم برداشته و تعداد زیادی نیز چند روزی با حیات فاصله نداشتند؛ جمعیت قابل توجهی از جوجه قرقاول‌ها و تخم‌ها در آتش سوختند و تعدادی لاک‌پشت و خرگوش هم".

در همان زمان اعلام شده بود که عمدی‌بودن حادثه دور از انتظار نیست، چه اینکه به دفعات از سوی ذی‌نفعان و بیشتر از سوی متخلفان محیط زیست برای تسویه حساب‌های شخصی، به جان میانکاله تاخت و تاز شده است.

دستگیری عاملان آتش‌سوزی اخیر میانکاله

 حالا 2 هفته از حادثه می‌گذرد و امروز که پیرو خبری با عنوان "میانکاله محل تسویه حساب شخصی نیست..."پرس و جو کردیم مشخص شد عاملان آتش‌سوزیِ ظهر چهارشنبه در میانکاله شناسایی و دستگیر شده‌اند.

 زمان رضااحمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر می‌گوید: با بررسی‌هایی که انجام دادیم؛ 2 کارگر دامداری در میانکاله مظنون بودند که دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 وی درباره اینکه هدف آنها از این اقدام چه بوده است، اظهار می‌دارد: قطعا اعترافاتی را در دادگاه خواهند داشت اما از این دست اتفاقات سالانه در میانکاله داریم و هر چیزی مانند تسویه حساب ممکن است باشد.

رضااحمدی با تاکید بر اینکه محیط زیست همواره حضور ذی‌نفعان را به عنوان حافظان پناهگاه حیات وحش میانکاله تایید، و تا جایی که قانون اجازه داده با آنها همکاری کرده است، می‌گوید: برخی‌ها از محیط زیست می‌خواهند کار خلاف قانون انجام دهد و برابر با میل و مطالبات آنها خارج از چارچوب اداری رفتار کند اما سازمان دستورالعمل‌ها و برنامه‌های خود را دارد که پایبندی به آنها هم به سود ذی‌نفعان و حیات زیست‌کره و هم به سود محیط زیست است.

او اظهار می‌دارد که در شبه جزیره میانکاله براساس ممیزی سال 64، 90 دامداری داریم و در حال حاضر 70 دامداری فعال هستند.

به گزارش آوای خزر، میانکاله بخش مهمی از حیات خود را مدیون سازمان‌های مردم‌نهادی است که در این منطقه فعالیت دارند و نقش جوامع محلی و ذی‌نفعان به‌ویژه در فصل برداشت انار و صیادی و شکار مشهود است اما گاهی در این بین، افرادی هستند که منافع شخصی را بر منافع جمعی و خارج از برنامه انسان و کره‌ی مسکون ترجیح داده و بی‌رحمانه بر تنوع زیستی و جانوری می‌تازند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354/ ب

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسماعیلی محیط زیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
0
0
خوبه اونارو هم بذاریم تو آتیش بسوزونیم مثل جوجه قرقاولها . متخلف رو باید حسابی تنبیه کرد مگه میانکاله مال پدر پدر... شونه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار