دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
توسط محققان پارک علم و فناوری مازندران انجام شد
تولید مکمل پروبیوتیک متناسب با ذائقه ایرانی در مازندران
محققان پارک علم و فناوری مازندران موفق به تولید مکمل پروبیوتیک‌های صنعتی متناسب با عادت خوراکی ایرانیان شدند. شرکت مربوطه می‌تواند ماهانه حدود 2 هزار واحد از این مکمل را تولید کند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، مدیرعامل شرکت شمس باوران سلامت نور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان آمل گفت: مکمل پروبیوتیک‌های حاوی انواع باکتری‌های مفید و متابولیت‌های اثربخش آن‌ها بوده و برای تولید محصولات غذایی فراسودمند و مفید سلامت بخش نظیر دوغ پروبیوتیک، ماست پروبیوتیک، شکلات سین بیوتیک به‌عنوان ماده اولیه کاربرد دارد.

دکتر بهزاد علاءالدینی اظهار کرد: برای هر تن از بچ تولید این محصولات در فرمولاسیون آنها استفاده شده و محصول استاندارد پروبیوتیک حاصله در هر گرم محصول، دارای حدود ۱۰ میلیون باکتری مفید است که البته تعداد باکتری در گرم محصول، بسته به طراحی که برای مکمل انجام می‌شود، قابلیت تغییر کاهشی و افزایشی دارد.

تولید مکمل پروبیوتیک متناسب با ذائقه ایرانی در مازندران

 وی افزود: کلیه باکتری‌های مفید مورد استفاده در مکمل، بومی کشور بوده و با توجه به شرایط اقلیمی و تغذیه‌ای مردم کشور، کاملاً سازگار و اثربخش می‌باشد.

 دکتر علاءالدینی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به روش فناوری منحصربه‌فردی که این واحد فناور پس از سال‌ها تحقیق به آن دست‌یافته است؛ می‌تواند در ماه حدود 2 هزار واحد مکمل پروبیوتیک تولید کند.

این محقق و پژوهشگر ادامه داد: اگر هر واحد مکمل را برای یک تن محصول پروبیوتیک در نظر بگیریم، می‌توانیم با این میزان تولید در ماه، 2 هزار تن محصول غذایی پروبیوتیک را به‌عنوان ماده اولیه، در کارخانجات تأمین کند و در صورت حمایت مناسب برای توسعه آن، قابلیت تولید این مکمل صنعتی، با توجه به دانش موجود، به هر میزانی می‌باشد.

 وی اظهار کرد: قیمت کاملاً رقابتی با نمونه‌های خارجی، کیفیت بالا از لحاظ نوع و تعداد باکتری و متابولیت‌های اثربخش موجود در مکمل، قابلیت زنده‌مانی بالای باکتری‌های این مکمل در محصولات غذایی فراسودمند در طول مدت‌زمان، نگهداری محصول غذایی تولیدشده، جلوگیری از خروج ارز و حتی دارا بودن زمینه صادرات و ارزآوری آن، پیشگیری‌کننده از انواع بیماری‌ها در کوتاه و درازمدت، بالا بردن سطح سلامت و ایمنی بدن افراد از جمله مزایای این داروست.

 علاءالدینی  در پایان گفت: تا سال ۲۰۲۵ گردش مالی این مکمل‌ها در جهان از ۳۲ میلیارد دلار امروز، به حدود ۷۲ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم نشان‌دهنده، اهمیت رو به رشد مصرف و تجارت این نوع محصولات در دنیاست.

 "پروبیوتیک‌ها حاوی باکتری‌های زنده هستند که گفته می‌شود سلامت روده و دستگاه گوارش شما را بهبود می‌بخشد".

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار