دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
معاون استاندار مازندران:
60 درصد بودجه‌های مازندران جذب شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: 60 درصد بودجه‌های اختصاص‌یافته به طرح‌ها و پروژه‌های پیشنهادی مازندران جذب شده است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حسن خیریانپور روز شنبه 15 تیرماه در ششمین نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه، و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با اشاره به موارد سی‌گانه طرح‌های اقتصاد مقاومتی، از مسئولان خواست مواردی را که ابهام نداریم؛ دستگاه‌ها مقدمات کار عملیاتی را مهیا کنند.

وی یکی از معضلات استان‌های شمالی را بحث زهکشی و مانداب‌ها عنوان و اظهار کرد که اگر رسیدگی به این دو مورد به خوبی انجام شود، هم صرفه‌جویی در آب است و هم کشت دوم برای تولید می‌تواند باشد.

معاون استاندار مازندران دیگر موضوعی که در بحث اقتصاد مقاومتی می‌تواند برای استان‌های شمالی ازجمله مازندران تاثیرگذار باشد را اصلاح نژاد دام عنوان کرد که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

جذب 60 درصد بودجه‌های یکسال گذشته در مازندران

خیریانپور راه‌اندازی پنجره واحد تجاری، برندسازی و تاسیس شرکت‌های هلدینگ را از ضروریات دانست و افزود: این نیاز(شرکت‌های هلدینگ) کاملا محسوس است و استاندار نیز به همین دلیل تمامی شرکت‌ها را پای کار آورده است تا یک مجموعه واحد با اهداف واحد را در استان داشته باشیم.

وی از نزدیک شدن به پایان سال مالی و احتمال افزایش مهلت زمان جذب بودجه‌ها در کشور، اظهار کرد: تاکنون 60 درصد بودجه‌های یک سال گذشته در مازندران جذب شده است.

"برابر اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران، ميزان درآمدهاي استان براساس لايحه بودجه سال ۹۷، هزار و ۶۶۰ ميليارد تومان است. اين ميزان به حدود 2 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است".

معاون استاندار مازندران در بخش پایانی سخنان خود ضمن دعوت از مدیران برای دانستن دقیق جایگاه و وظایف استانداری مازندران تاکید کرد: استانداری دستگاه مجری نیست. در عین حال در خدمت همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی است.

خیریانپور در پایان گفت: حفظ سیاست‌های عمومی دولت، نظارت عالیه بر تمامی امور استان، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و مجموعه کانون‌های قدرت استان برای تحقق هدف‌گذاری‌ها، 3 وظیفه اصلی استانداری است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
0
پارسال هم تمدید شده بود و هیچ ... نکردند امسالم مثل پارسال خیلی از بودجه ها برگشت داده میشه مدیریت ضعیفی داریم
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار