دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۰۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
مدیرکل شیلات مازندران اعلام کرد
فعالیت 12 هزار بهره‌بردار شیلاتی در مازندران/ پیش‌بینی افزایش 20 درصدی صادرات آبزیان خزر/ درآمد 30 میلیون دلاری صادرات خاویار مازندران در سال 97/ سرانه مصرف ماهی هر مازندرانی؛ 14 کیلوگرم
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه 12 هزار بهره‌بردار فعالیت‌های شیلاتی در این استان داریم که سال گذشته 1730 میلیارد تومان درآمد داشتند؛ پیش‌بینی کرد در سال 98 با افزایش تولید و صادرات بویژه در ماهیان خاویاری روبرو خواهیم بود که درآمد این بخش از 30 میلیون دلار فراتر خواهد رفت.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، ولی‌الله محمدزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در ادامه مجموعه نشست‌هایی با عنوان "تابستان داغ خبری" که از سوی روابط عمومی استانداری مازندران ترتیب داده شده است، به ارائه عملکرد شیلات استان پرداخت.

وی با بیان اینکه مازندران با تولید بیش از 52 درصد خاویار پرورشی و 55 درصد از گوشت ماهیان خاویاری قطب و کانون تولید ماهیان خاویاری در کشور است، اظهار کرد: 3 هزار و 540 مزرعه پرورش ماهی در مازندران داریم که 6 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم مشغول کار هستند.

"بیش از 4 هزار صیاد در قالب شرکت‌های پره در طول نوار ساحلی رامسر تا جزیره میانکاله از 15 مهر تا 15 فروردین‌ماه سال بعد، به صیادی می‌پردازند. 42 شناور صید کیلکا و 70 شناور صید ماهیان خاویاری با هدف تکثیر ماهیان خاویاری در دریای خزر مشغول فعالیت هستند".

فعالیت 12 هزار بهره‌بردار شیلاتی در مازندران/ پیش‌بینی افزایش 20 درصدی صادرات آبزیان خزر/ درآمد 30 میلیون دلاری صادرات خاویار مازندران در سال 97/ سرانه مصرف ماهی هر مازندرانی؛ 14 کیلوگرم

وی با اعلام اینکه در سال گذشته 105 هزار تن تولید ماهیان خاویاری داشتیم که بیش از 10 درصد نسبت به سال پیش از آن رشد داشته است، اظهار امیدواری کرد با اقداماتی که انجام شده و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تولید ماهیان خاویاری را از 105 هزار تن به بیش از 115 هزار تن برسانیم.

مدیرکل شیلات مازندران همچنین از فعالیت حدود 12 هزار نفر بطور مستقیم در فعالیت‌های شیلاتی مازندران گفت که درآمد آنها در سال گذشته 1730 میلیارد تومان بوده است. از این میزان بیش از 7 هزار تن را به کشورهای مختلف اروپایی با درآمد 30 میلیون دلار صادر کردیم؛ خاویار پرورشی به آلمان، فرانسه و ایتالیا و گوشت ماهی عمدتاً به روسیه و ارمنستان و عراق صادر شده است.

"ماهیان گرمابی به‌ویژه کپور را نیز به افغانستان صادر می‌کنیم".

این مسئول با یادآوری اینکه میزان صادرات عمدتاً در 6 ماهه دوم افزایش می‌یابد، اعلام کرد: در سه ماه نخست امسال حدود 650 تن صادرات داشتیم که ارزش ارزآوری آن 2.7 میلیون دلار بوده است.

"پیش‌بینی می‌شود که صادرات نهایی آبزیان مازندران حداقل 10 تا 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد".

محمدزاده میزان تولیدات ماهیان پرورش در قفس طی سال گذشته را 570 تن اعلام و تصریح کرد: در ارزیابی و مطالعاتی که انجام شد مازندران بهترین شرایط برای پرورش ماهیان خاویاری در قفس‌های دریایی را دارد.

فعالیت 12 هزار بهره‌بردار شیلاتی در مازندران/ پیش‌بینی افزایش 20 درصدی صادرات آبزیان خزر/ درآمد 30 میلیون دلاری صادرات خاویار مازندران در سال 97/ سرانه مصرف ماهی هر مازندرانی؛ 14 کیلوگرم

 وی با اشاره به آلودگی‌هایی که گفته می‌شود دریای خزر با آن مواجه است، گفت: این آلودگی مشکلی در ماهیان ایجاد نمی‌کند، همه‌ی گونه‌های آبزی خوراکی در دریای خزر سالم هستند و مردم نسبت به استفاده از آن نگران نباشند.

 مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به وجود بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در چپکرود جویبار با نام شرکت «قره برون» به مدیریت آقای اسلامی، گفت: پایانه آبزیان نیز توسط همین سرمایه‌گذار در جویبار تاسیس خواهد شد که قطعاً برای استان‌های شمالی کارکرد دارد.

 این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ماهی یک غذاداروست، سرانه مصرف ماهی در مازندران را 14 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف ماهی در کشور 10 کیلوگرم، میانگین مصرف آن در دنیا نیز 22 کیلوگرم و در کشور ژاپن بالای 70 کیلوگرم است.

وی این را هم گفت که در دنیا 250 نوع غذا از ماهی طبخ می‎شود اما معمولا 4 یا 5 نوع آن را طبخ می‌کنیم، بر همین اساس کلاس‌های طبخ آبزیان را داریم که تقاضا داریم استقبال بیشتری شود. 

به گزارش آوای خزر، در حال حاضر 25 مزرعه خاویاری در مازندران فعالیت دارند، 7 مزرعه خاویاری را نیز در دست ساخت داریم و 5 متقاضی نیز در نوبت دریافت مجوز هستند.

انتهای پیام/ 1354/ب

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی رادمهر
|
Sweden
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
من خاویارم را از مرکز فروش خاویار ایران خریداری کردم وبعد از استفاده متوجه شدم که این خاویار ، خاویار اصل است چرا که وقتی میل کردم واقعا تاثیر اون رو متوجه شدم ، ( انرژی گرفتم ، انگار یه بمب انرژِی بهم وصل شد ) و الان هم جز مشتریان نقره ای کلاب خاویار ایران ، شدم وپیشنهاد می کنم شما هم اولین تجربتون را با این شرکت آغاز کنید اینم تلفن تماسشون
www.khaviarco.ir
09104301218
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار