دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

سرماخوردگی شایع توسط بیش از ۲۰۰ نوع ویروس مختلف ایجاد می‌شود که می‌توانند به دستگاه تنفسی فوقانی حمله کنند. آن‌ها در هوا پراکنده هستند و از فردی به شخص دیگر منتقل می‌شوند. افرادی که سیستم ایمنی یا کمبود مواد مغذی دارند ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی باشند. دلایل معمول ابتلا به سرماخوردگی عبارتند از: فقدان خواب، استرس عاطفی، دستگاه گوارش ناسالم و سفر. بسیاری از سرماخوردگی‌ها با شروع آبریزش بینی و چشم خود را نشان می‌دهند. ممکن است این سرماخوردگی به انسداد سینه شما راه پیدا کند و باعث ایجاد سرفه شود. سوالی که خیلی از افراد دارند این است که چگونه می‌توان سرماخوردگی را یک روزه درمان  و ریشه کن کرد؟ متاسفانه باید بگوییم این اتفاق نمی‌افتد و این پروسه چند روزی طول می‌کشد. سرماخوردگی چند روز طول می‌کشد؟ به طور معمول، سرماخوردگی حداقل سه تا هفت روز طول می‌کشد، اما می‌تواند تا دو هفته دیگر باقی بماند. خبر خوب این است که روش‌های طبیعی برای درمان سرما خوردگی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بیماری خود را به سرعت پشت سر بگذارید و این درمان‌ها به جلوگیری از سرما خوردگی هم کمک می‌کنند. در ادامه مطلب با مواد مناسب برای درمان سرما خوردگی آشنا می‌شویم.

درمان‌های سریع برای رهایی از سرماخوردگی

مواد مناسب برای درمان سرماخوردگی

آب

آب این احتمالا ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش‌های درمان سرماخوردگی است، اما اهمیت آن را دست کم نگیرید. آب هم باعث هیدراته شدن بدنتان می‌شود هم به دفع تراکم کثیف ویروس‌ها کمک می‌کند. هنگامی که آب بدنتان کم می‌شود هر لحظه سرماخوردگیتان را بیشتر احساس می‌کنید. نوشیدن زیاد آب یکی از ساده‌ترین راه‌های درمان سرما خوردگی است.

آب ولرم، لیمو و عسل

این یک مخلوط بسیار عالی است که می‌تواند از انباشته شدن خلط جلوگیری کند و همچنین باعث مرطوب نگه داشتن سینه شما می‌شود. عسل بیشترین تاثیر را در این ترکیب دارد و مانند آب روی آتش عمل می‌کند. این ماده غذایی دقیقا مانند مواد اولیه در داروهای ضد سرفه است.

این نوشیدنی را در هنگام سرماخوردگی قبل از خواب امتحان کنید تا از علائم سرماخوردگی به خصوص سرفه در امان بمانید. این راه از راه‌های درمان خانگی هندی است.

زنجبیل

تحقیقات نشان داده زنجبیل دارای موادی است که به پیشگیری از سرما خوردگی کمک می‌کند. نوشیدن چای زنجبیل و عسل خام باعث تسکین التهاب گلو درد و آبریزش بینی می‌شود.

سیر

سیر واقعا می‌تواند به افزایش عملکرد سیستم ایمنی با خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتری آن کمک کند. اغلب این موارد به ترکیبی که آن را آلیسین می‌نامند، نسبت داده می‌شود. برای از بین بردن ویروس می‌توانید سیر خام یا پخته را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید و برای از بین بردن ویروس سرما خوردگی آن را امتحان کنید.

سوپ استخوان

سوپ استخوان حاوی آمینو اسیدها و مواد معدنی است که به طور طبیعی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. تحقیقات نشان داده است این سوپ برای درمان سرما خوردگی بسیار مفید و دارای خواص ضد التهابی است.

همچنین نوشیدن و خوردن مواد غذایی گرم بهترین راه برای خارج کردن مخاط است. به این سوپ سبزیجات مختلف را اضافه کنید و از خواص آن‌ها هم بهره ببرید.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها