دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
نگاهی به سیمای سلامت در چالوس و نوشهر
شناسایی 18259 بیمار فشارخون و 12310 بیمار دیابتی در نوشهر و چالوس
معاونان بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با نگاهی به سیمای سلامت در چالوس و نوشهر از شناسایی و تحت مراقبت بودن 18 هزار و 259 بیمار فشارخون و 12 هزار و 310 بیمار دیابتی، و شاخص‌های درمانی در نوشهر و چالوس گفتند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سفر اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افتتاحیه و بازدید از چند طرح و خدمات بهداشتی در شهرهای نوشهر و چالوس سبب شد که نگاهی به وضعیت سلامت این دو شهرستان بیندازیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران می‌گوید: نوشهر با ۴۲ هزار و ۶۲۹ خانوار دارای جمعیتی حدود ۱۲۲ هزار و ۴۵۰ نفر است که از این تعداد، ۷ هزار و ۹۱۵ نفر کودک زیر ۵ سال و ۱۶ هزار و ۲۵۹ نفر سالمند محسوب می‌شوند.

محسن اعرابی می‌افزاید: در این شهرستان ۱۸ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و شهری، ۷۹ خانه بهداشت، ۱۴۲ بهورز، ۲۴ پزشک خانواده روستایی، ۱۷ مامای طرح بهبر و ۲۰ پزشک خانواده شهری مشغول ارائه‌ی خدمات سلامت سطح اول هستند.

شناسایی 9 هزار و 624 بیمار فشارخون در نوشهر

براساس آخرین آمارهای مستند، میزان موالید خام در نوشهر ۱۲/۴۷ درصد و میزان مرگ خام ۳/۵۶ درصد و میزان رشد جمعیت در نوشهر ۸/۹۱ درصد است.

در شهرستان نوشهر تعداد مبتلایان به بیماری پرفشاری خون ۹ هزار و ۶۲۴ نفر است که بیش از ۷۸ درصد آنان در طول یکماه گذشته مراقبت شده‌اند. تعداد بیماران دیابتی این شهرستان ۶ هزار و ۳۱۶ نفر است که بیش از ۹۴ درصد آنها نیز در طول ۹۰ روز گذشته مراقبت شده‌اند.

شناسایی 18259 بیمار فشارخون و 12310 بیمار دیابتی در نوشهر و چالوس

سیمای سلامت چالوس

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: شهرستان چالوس ۳۶ هزار و ۷۳۰ خانوار با جمعیتی حدود ۱۰۳ هزار و 28 نفر دارد که ۶هزار و۲۷ نفر آنها کودک زیر ۵ سال و ۱۴ هزار و ۳۶۶ نفر نیز سالمند هستند.

"۳۶ پزشک خانواده شهری و روستایی، ۱۱ مامای طرح بهبر و ۹۱ بهورز در ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری و ۴۸ خانه بهداشت و مطب شخصی در حال ارائه خدمات سطح اول به مردم شریف شهرستان چالوس هستند".

وی بیان کرد: میزان موالید خام در چالوس ۱۱/۲۸ درصد و میزان مرگ خام ۳/۵۶ درصد و میزان رشد جمعیت در چالوس ۸/۶ درصد است.

شناسایی ۸ هزار و ۶۳۵ بیمار فشارخون در چالوس

اعرابی اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به پرفشاری خون در چالوس ۸ هزار و ۶۳۵ نفر است‌ که بیش از ۸۱ درصد آنها در ماه گذشته مراقبت دریافت کرده‌اند.

"بیماران دیابتی در چالوس نیز ۵ هزار و ۹۹۴ نفر هستند که بیش از ۹۷ درصد در طول سه ماه گذشته مراقبت شده‌اند.

شاخص‌های درمانی نوشهر و چالوس

دکتر حامد روحانی‌زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره شاخص‌های درمانی شهرستان‌های نوشهر و چالوس اظهار می‌دارد: در شهرستان چالوس ۶۰ پزشک عمومی، ۹۳ پزشک متخصص در همه‌ی رشته‌ها و ۵ پزشک فوق تخصص در رشته‌های نوزادان، خون و آنکولوژی، گوارش و جراحی دست داریم که مجموعا ۱۵۴ نفر هستند.

شناسایی 18259 بیمار فشارخون و 12310 بیمار دیابتی در نوشهر و چالوس

"بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس با ۱۸۰ تخت فعال، ۳۴ تخت ویژه دارای لخش‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی، ICU, CCU, NICU و ۱۰ تخت دیالیز و بخش‌های متنوع از جمله داخلی، قلب، اکو، ارتوپدی، جراحی اعصاب، جراحی چشم، گوش و حلق و بینی، عفونی، کودکان، نوزادان، جراحی عمومی، جراحی زنان و زایمان، ارولوژی، CT اسکن، MRI، رادیولوژی و سونوگرافی، آزمایشگاه و پاراکلینیک است".

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در شهرستان نوشهر بیمارستان شهید بهشتی با ۹۰ تخت مصوب و فعال در بخش‌های داخلی، کودکان، جراحی، زنان و زایمان، ارولوژی، ارتوپدی، چشم و عفونی و ... مشغول ارایه خدمات درمانی است.

" این بیمارستان دارای بخش‌های ویژه CCU و ICU و قلب، اکو و سی.تی.اسکن است".

روحانی‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر در نوشهر ۱۱۱ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در حال فعالیت هستند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها