دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
مدیرکل دامپزشکی مازندران:
مناطق آلوده به تب کریمه کنگو سمپاشی شد
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: مناطق آلوده و احتمال به آلودگی تب کریمه کنگو براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سمپاشی شد. همچنین از دامداران خواستیم که نسبت به احتمال شیوع دیگر بیماری یعنی تب برفکی اقدام و واکسن دام‌ها را جدی بگیرند.

سید حسین رضوانی امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در شهرستان ساری درباره اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: هر ساله در فصول گرم سال به دامداران تاکید می‌کنیم که مراقب بیماری‌هایی که دام‌ها در معرض شیوع آن هستند و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، باشند.

وی افزود: تقریبا همه دامداران می‌دانند که نباید کنه را روی دست خود یا روی دام له کنند و یا بکنند. می‌دانند که در صورت بروز علائمی شبیه آنفلوآنزا باید سریعا به پزشک مراجعه کنند، این‌ها مواردی است که دائما گوشزد می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با تایید سه مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو که از دام به انسان منتقل شده بود، گفت: این موارد در تنکابن رخ داد، پس از اعلام گزارش، سریعا کارشناسان دامپزشکی وارد منطقه آلوده شده و محل را سمپاشی کردند.

مناطق آلوده به تب کریمه کنگو سمپاشی شد

 وی با تاکید بر عامل پیشگیری تصریح کرد: باتوجه به اینکه اثر سم پس از سمپاشی از بین می‌رود و استفاده زیاد آن برای طبیعت نیز آسیب‌زاست؛ لذا همچنان بر پیشگیری اصرار داریم؛ دامدار، قصاب، سلاخ، چوبدار و حتی افرادی که سمپاشی محل و معالجه بیماران را پیگیری می‌کنند در معرض خطر هستند.

 رضوانی از مردم خواست در این فصل از سال که برای گردش و تفریح به مرتع و جنگل و دشت می‌روند احتمال بدهند که آلودگی از طریق کنه وجود دارد، لذا مراقب خود باشند و بهداشت فردی را رعایت کنند.

"مصرف گوشت باید با گذشت حداقل 24 ساعت پس از کشتار باشد تا جمود نعشی آن از بین برود، استفاده از جگر، دل و قلوه نیز بلافاصله پس از کشتار نباشد و حداقل 24 ساعت از زمان کشتار و نگهداری آن در دمای (0 تا 4 درجه) گذشته باشد".

مدیرکل دامپزشکی مازندران همچنین از بیماری تب برفکی گفت که دامداران مراقب باشند و برای واکسن دام با دامپزشکان همکاری کنند.

قیمت واکسن تب برفکی 6 تا 7 هزار تومان است اما اگر در تزریق واکسن سهل‌انگاری شود، هزینه‌های ناشی از تلفات دام قابل مقایسه با هزینه خرید واکسن نیست.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار