دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
مديرعامل شركت مديريت توليد برق نكا خبرداد
بهینه‌سازی در نیروگاه نکا صرفه‌جويي 4 هزار ميليارد ريالي را رقم زد
مديرعامل شركت مديريت توليد برق نكا گفت: اجراي پروژه هاي بهينه سازي و رفع موانع توليد در این نیروگاه، علاوه بر افزايش توان توليد، صرفه جويي 4 هزار ميليارد ريالي را رقم زد.

به گزارش آوای خزر از ساری، محسن نعمتي در توضیح پروژه های بهینه سازی و رفع موانع تولید در نیروگاه نکا بیان کرد: به‌دليل فرسودگي تجهيزات و كاهش توان توليد واحدهاي بخاري پس از 40 سال كاركرد، چندين پروژه بازسازي و بهينه سازي در راستاي رفع موانع توليد و ارتقای آمادگي واحدها با هزينه اي حدود 20 ميليارد تومان اجرا شد كه در نتيجه ميزان آمادگي و توان توليد واحدها در مقايسه با تابستان سال گذشته 42 مگاوات افزايش يافت.

وی صرفه اقتصادي پروژه هاي اجرا شده را 4 هزار ميليارد ريال عنوان و اظهار کرد: در شرايط فعلي احداث نيروگاه بخاري معادل 42 مگاوات حدود 420 ميليارد تومان هزينه دربر خواهد داشت و به حدود 2 سال زمان نياز دارد، ولي با اجراي پروژه هاي بهينه سازي، بستر توليد 42 مگاوات انرژي در اين نيروگاه تنها با 20 ميليارد تومان اعتبار و در زمان خروج واحدها براي انجام تعميرات نيمه اساسي و مياندوره اي فراهم شده است.

مديرعامل شركت مديريت توليد برق نكا تصریح کرد: اين بدان معناست كه اجراي اين پروژه ها دو هدف را محقق كرد؛ اول اينكه در بخشهايي از نيروگاه جوان سازي و بهسازي تجهيزات به انجام رسيد و در ثاني بدون احداث نيروگاه جديد و نصب مولد توليد انرژي، توان توليد نيروگاه نكا به ميزان 42 مگاوات افزايش يافت به طوريكه در واحد يك بخار در چهلمين سال بهره برداري ثبت ركورد توليد 440 مگاوات به ظرفيت اسمي را نيز شاهد بوديم.

بهینه‌سازی در نیروگاه نکا صرفه‌جويي 4 هزار ميليارد ريالي را رقم زد

نعمتی، دیگر مزاياي اجراي پروژه هاي بهينه سازي در نيروگاه نکا را استفاده از توان متخصصان و سازندگان داخلي و جلوگيري از خروج ارز، افزايش توان توليد و بهبود راندمان واحدها، ارتقاء آمادگي و پايداري واحدها، كاهش مصارف انرژي داخلي، آب و سوخت واحدها و بهره برداري بهينه از ظرفيت هاي موجود و از همه مهمتر حذف خاموشي ها و افزايش رضايتمندي هموطنان بخصوص مردم مازندران عنوان کرد.

وي بر ضرورت حفظ آمادگي واحدهاي موجود جهت پاسخگويي به نياز مشتركان تأكيد كرد و گفت: در سال هاي اخير مصرف برق كشور بخصوص در تابستان به صورت فزاينده اي رشد كرد، از طرفي ساخت نيروگاه جديد زمانبر و پرهزينه است، لذا انجام تعميرات دقيق و بهره برداري بهينه از ظرفيت واحدهاي منصوبه بايد به عنوان يك راه ميانبر و كم هزينه در اولويت كار نيروگاه ها قرار گيرد.

مديرعامل شركت مديريت توليد برق نكا گفت: براساس مذاكرات و توافقات انجام شده با وزارت نيرو، از ابتداي دي ماه سال گذشته تا پايان خردادماه سال جاري 14 پروژه بهسازي و بازسازي در واحدهاي بخاري و سيكل تركيبي نيروگاه نكا به اجرا درآمد.

نيروگاه شهيد سليمي نكا به ظرفيت 2 هزار و 214 مگاوات و با تامين بالغ بر 4 درصد از برق كشور، نقش مهمي در پايداري شبكه سراسري برق كشور دارد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار