دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد
روشن‌شدن چراغ زرد فشارخون برای بیش از 376 هزار نفر در مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه یک‌میلیون و ۵۷۶ هزار و ۲۵۱ نفر در این استان در طرح ملی غربالگری فشار خون تست شدند، از روش‌شدن چراغ زرد برای ۳۷۶ هزار و ۲۷۳ نفر خبر داد که پیش فشارخون هستند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سید عباس موسوی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف طرح ملی غربالگری فشار خون گفت: در بسیج ملی فشارخون به دنبال آگاهی رسانی در زمینه اهمیت و عوارض فشارخون، کشف فشارخون افراد بالای ۳۰ سال، شروع درمان مناسب برای افرادی که فشارخون بالا تشخیص داده شدند، پایش افرادی که در حال درمان بودند، توانمندسازی مردم برای دقت کردن در فشارخون و کنترل بیماری و پررنگ کردن نقش پزشکان خانواده، بوده‌ایم.

وی با اعلام اینکه در کشور در مجموع بالغ بر ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۷۳۷ نفر غربالگری شدند، افزود: ۲۲ میلیون نفر در سامانه سیب، ۸ میلیون نفر در ایستگاههای سلامت و ۴۶۹ هزار نفر خوداظهاری کردند و سهم مازندران درمجموع، یک‌میلیون و ۵۷۶هزار و ۲۵۱ نفر بوده است که ۱۰۲ درصد پوشش جمیتی در استان با توجه به مهمان پذیر بودن استان را شامل می‌شود.

روشن‌شدن چراغ زرد فشارخون برای بیش از 376 هزار نفر در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: تعداد سنجش گران این طرح حدود 4 هزار نفر بودند که شامل پزشکان خانواده، مراقبین سلامت ماماها و بهورزان و حتی همکاران بازنشسته بودند.

این مسئول تصریح کرد: از مجموع غربالگری ها ، 50.4 دهم درصد یعنی ۷۹۴ هزار و ۶۸۰ نفر دارای فشار خون طبیعی و پیش فشارخون ها نیز ۲۴ درصد جمعیت را تشکیل می دهند که آمار زیادی است. که اگر مراقبت نکنند به جمعیت فشارخونی استان اضافه می شوند.

وی ادامه داد: ۳۷۶ هزار و ۲۷۳ نفر نیز پیش فشارخون هستند که چراغ زرد برای آنها روشن شده است، همچنین تعداد فشارخون بالا قبل از طرح ۲۱۰ هزار و ۱۲۴ نفر بودند که بعد از طرح ۳۲ هزار و ۲۸۵ نفر به آمار قبلی اضافه شدند.

موسوی گفت: تعداد مواردی که باسابقه قبلی و کنترل نامطلوب غربالگری شدند ۱۲ درصد بودند و ۲۴ هزار و ۸۲۷ نفر، بیماری خود را به خوبی تحت درمان و کنترل داشتند.

وی در پایان یکی از دلایل موفقیت در طرح ملی غربالگری فشار خون را حضور مجریان طرح در مراکز پرجمعیت اصناف و مراسمات عنوان کرد که کاملا میدانی اجرا شده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار