دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
شهریه پیش‌دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی اقساطی شد
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش استان گفت: خانواده‌ها می‌توانند شهریه پیش‌دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی را یکجا و یا به‌صورت اقساطی پرداخت کنند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، عسکری نیکزاد صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش مازندران درباره موضوع تغییر کاربری 17 مورد از اماکن متعلق به این اداره‌کل بیان کرد: اوضاع مدارس ما برابر با انتظارات خانواده‌ها نیست، بسیاری از مدارس استان حتی یک ریال هم سرانه دریافت نکردند و در این شرایط نیاز به برنامه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای کیفیت‌بخشی به امر تعلیم و تربیت داریم.

وی افزود: الزامات و شاخص‌هایی برای تغییر کاربری تعدادی از مدارس مطرح شده است، این الزامات رعایت خواهد شد، پیوست‌های فرهنگی و آموزشی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین درباره شهریه مدارس در مقطع پیش‌دبستانی شهری و روستایی ضمیمه دولتی گفت: این مبلغ برای مدارس شهری یک میلیون و پنجاه هزار تومان و برای مدارس روستایی 950 هزار تومان است که خانواده‌ها می‌توانند به‌صورت اقساطی تا اسفندماه سال 99 آن را پرداخت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: پیش‌بینی ما این است که 44 هزار کودک پیش‌دبستانی در سال تحصیلی جدید وارد عرصه تعلیم و تربیت شوند.

***

عیسی میرشفیعی معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست، گفت: هویت و شخصیت هر انسانی در دوران کودکی شکل می‌گیرد؛ 80 درصد آنچه که برای پرورش کودکان و بالفعل درآوردن ظرفیت آنها لازم است در پیش از سن 7 سالگی و 20 درصد آن در دوران دبستان است.

وی با اشاره به نقشی که فضای رسانه‌ای(مجازی) در زندگی افراد دارد، افزود: ما امروز با کودکانی سر و کار داریم که پیش از آمدن به دوره ابتدایی حداقل 10 هزار ساعت برنامه تلویزیونی دیده‌اند و باید برای هر کدام از دانش‌آموزان برنامه‎ریزی داشته باشیم.

معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ما اکنون جامعه بدون "کودکی" داریم؛ کودکانی که این دوره را به خوبی نگذراندند و کودکی نداشته‌اند، گفت: پیگیری حقوق کودکان، ترویج و پرورش شیوه‌های فرزندپروری و فرهنگ‌سازی در خصوص اهمیت نقش مادران در رشد و تربیت کودکان را با ادارات کل امور اجتماعی و امور بانوان و خانواده استانداری خواهیم داشت.

***

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز در این نشست با اشاره به تاثیرات دوران کودکی در آینده شغلی و زندگی شخصی فرزندان اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته، سرمایه‌گذاری بر روی کودکان شکل می‌گیرد و آنها در آینده به استخدام شرکت‌های و مجموعه‌های بزرگ در می‌آیند.

وی از آمادگی برای همکاری با آموزش و پرورش در جهت حمایت از کودکان مستعد که با سرمایه‌گذاری روی آنها می‌توان به جامعه خدمت کرد، خبر داد.

سمیه قاسمی‌طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در سخنانی از اضطراب و نگرانی خانواده‌ها نسبت به آینده شغلی فرزندانشان گفت و اینکه متاسفانه گاهی در صدا و سیما تبلیغاتی درباره کلاس‌های کنکور و تست و آموزش‌های مختلف درسی ارائه می‌شود که "کاسب‌کارانه" است که بیشتر برای خانواده‌ها ایجاد نگرانی می‌کند.

وی بیان کرد: هر چند که هیچ بودجه‌ای را در سالجاری به امور بانوان اختصاص نداده‌اند اما یکی از طرح‌های مشترکی را که دنبال می‌کنیم درباره کودکان بازمانده از تحصیل است و تاکنون به نتایج خوبی هم رسیدیم.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: سال گذشته نیز طرح مهارت‌افزایی و آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی را به‌صورت پایلوت در تعدادی از دبیرستان‌های ساری داشتیم که با نتایج به دست آمده، جلساتی با مشاوران تربیتی برگزار شد تا موارد عنوان شده توسط اساتید، در دبیرستان‌ها اعمال شود.

وی درباره هوش مالی نیز گفت: فرزندان ما باید یاد بگیرند که چه‌طور در اقتصاد خانواده مشارکت داشته باشند و مبالغی را که خانواده در اختیار آنها به‌عنوان "پول توجیبی" اختصاص می دهند را خرج یا پس‌انداز کنند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها