دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵

به گزارش آوای خزر؛شمس الله شریعت نژاد  ، در رابطه با وضعیت زباله و پسماند در جنگل‌های شمال کشور، گفت: وضعیت نامناسب پسماند‌ها در جنگل‌ها یکی از معضلات شهرهای شمالی کشور بوده که نیازمند تامین منابع مالی، مدیریت و برنامه ریزی است چرا که این آلودگی‌ها مشکلات بسیار زیادی برای مردم ایجاد کرده است، از طرفی تولید و رها کردن پلاستیک‌ در طبیعت، روند تخریب جنگل‌ها را سرعت می‌بخشد.

حجم انبوه زباله‌ در جنگل‌ها چالش جدی شهر‌های شمالی کشور است

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی جنگل‌های شمال کشور وجود پسماند و زباله‌ها در سطح وسیع است، افزود: این موارد در سال‌های اخیر یکی از چالش‌های جدی شهرهای شمالی کشور بوده است، البته برنامه‌های متعددی برای ساماندهی پسماند‌ها اجرا شده است، اما موفقیت چندانی به همراه نداشته و علت اصلی آن هم نبود منابع کافی برای این امر مهم بوده است.

تبدیل زباله به  انرژی مهم‌ترین رویکرد لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی

شریعت‌نژاد با اشاره به تصویب لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی، در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این لایحه با هدف مدیریت و تولید انرژی، مهرماه سال ۹۶ با امضای رییس جمهوری به مجلس ارسال شد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی تبدیل زباله به انرژی بوده است، افزود: وزارت نیرو در این لایحه مکلف شده است که برق حاصل از سوختن پسماندها را از سرمایه‌گزاران خریداری کند اما برق تولیدی از این طریق حدود 1500 تومان به ازای هر کیلو وات هزینه دارد در حالی که تولید برق با شیوه‌های دیگر تنها حدود 290 تومان تومان است، بنابر این ممکن است وزارت نیرو به دلیل کمبود، منابع مالی با آن موافقت نکند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، در پایان با تاکید بر اینکه مدیریت زباله‌های شمال کشور نیازمند منابع مالی پایدار است، خاطر نشان کرد: ساماندهی پسماندها در کشور به منابع مالی و اراده ملی نیاز دارد.

انتهای پیام/۱۰۰۰

منبع: خانه ملت
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار