دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
در نشست روز خبرنگار عنوان شد
50 درصد وعده‌های شهردار نکا عملی شد/ عملیاتی‌شدن 7 پروژه شهر نکا تا پایان دوره پنجم شورا
شهردار نکا از عملیاتی‌شدن 7 پروژه از 14 پروژه‌ای که قول آن را در نخستین روزهای مسئولیت خود در این سمت به مردم شهر نیکان داده بود خبرداد و اعلام کرد که باقی پروژه‌های وعده داده شده را نیز تا پایان پنجمین دوره فعالیت شورای شهر جامه عمل می‌پوشاند.

به گزارش آوای خزر از نکا، سید مهدی احمدی به مناسبت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه این شهرستان که با هدف تجلیل از زحمات یک‌ساله آنها برگزار شده بود از فعالیت‌های شهرداری و ضرورت اطلاع‌رسانی عملکردهای صورت‌گرفته به مردم شهر توسط اصحاب رسانه سخن گفت.

وی با بیان اینکه از همان روز نخست فعالیتم در شهر نکا با برنامه وارد شدم و اعلام کردم که 14 پروژه را تا پایان دوره مسئولیتم به اتمام می‌رسانم، به اقدامات خود در شروع، اجرای عملیات، اتمام و یا پیگیری آنها پرداخت.

شهردار شهر نیکان از انجام بلوار و پل آزادگان این شهر گفت و البته این را هم گفت که ایراداتی بر آن وارد شد که رفع خواهد شد.

احمدی همچنین ساماندهی مرکز دفن زباله شهری را یکی از اقدامات مناسب در مدیریت شهری عنوان کرد که مصمم است شهرداری نکا در آینده‌ای نزدیک مرکز دفن پسماند روستایی که در کنار این سایت قرار دارد را نیز در اختیار بگیرد و با دیوارکشی آن همانند سایت پسماند شهری، فضای نازیبای فعلی را به بهترین شکل مدیریت کند.

او از ساماندهی وضعیت فضای سبز و بحث ساماندهی دریای نکا(مروارید) گفت؛ "دریا ملک استیجاری نکا از بهشهر است، در تلاشیم که آن را به‌صورت دائم تحویل بگیریم. طرح مروارید نکا در شرق مازندران به همراه طرح دریای کلاردشت در غرب مازندران یک فضای پاکیزه و نمونه در بین تمامی طرح‌های دریای استان است".

شهردار نکا افتتاح مجتمع شهید گرائیلی را نیز یکی از اقدامات خوب شهرداری نام برد. او در ادامه به آغاز پروژه ممیزی املاک و ابنیه با تقسیم شهر به چهار منطقه اشاره کرد که از این طریق، تمامی املاک و ابنیه دارای شناسنامه می‌شوند.

"از 4 منطقه شهر نکا، در یک منطقه ممیزی املاک و ابنیه برداشت شده است؛ این اقدام به ما می‌گوید که آنچه برابر اسناد موجود است در واقعیت نیز صحیح است یا خیر؟ اگر مغایرت داشته باشد باید مراحل قانونی آن انجام شود".

50 درصد وعده‌های شهردار نکا عملی شد/ عملیاتی‌شدن 7 پروژه شهر نکا تا پایان دوره پنجم شورا

احمدی درباره پروژه تفریحی رفاهی پارک جنگلی قرمرض نیز با اشاره به مسافت 5 کیلومتری آن تا مرکز شهر و اینکه سالها مغفول مانده بود؛  از هزینه 1.5 میلیارد تومانی آن گفت.

شهردار شهر نیکان در ادامه از تامین 2.5 میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل پروژه قرمرض خبرداد که به‌زودی حدود 700 میلیون تومان واریز می‌شود.

"به‌زودی طرح نهایی "قرمرض" شامل آبشار، اتاق نگهبانی، رستوران، کافی شاپ و پارک بازی و سایر امکانات رفاهی که در طرح دیده شده است آغاز می‌شود، اگر هوا مناسب باشد در بهار سال آینده به اتمام خواهد رسید".

احمدی از انجام مبلمان شهری و نورپردازی در شهر نکا گفت. همچنین طرح ساماندهی ورودی شهر و دروازه قرآن را در دست اقدام عنوان کرد و قول داد که تا پایان این‌دوره "چشمه بادو" نیز احیا شود.

او با بیان اینکه برای پارکینگ طبقاتی که قول آن را داده بودیم هنوز اقدام اجرایی انجام نشده است؛ تاکید دارد که به دنبال یک سرمایه‌گذار دارای اهلیت هستیم تا پروژه در موعد مقرر و بدون کمترین مشکل به اتمام برسد.

شهردار نکا از دیگر وعده خود یعنی پایش تصویری در شهر گفت و اینکه تاکنون 7 دروبین خریداری شده است و شهرداری تصمیم دارد که اتاق مانیتورینگ را در ساختمان شماره 2 مستقر کند و درباره مدیریت آن نیز باید با نیروی انتظامی نشستی انجام و مدیریت نهایی مشخص شود.

احمدی درباره ساماندهی رودخانه نکا نیز، انجام آن را بسته به در اختیار دادن قطعی این پروژه به شهرداری دانست.

به گزارش آوای خزر، براساس عملکرد ارائه‌شده از سوی شهردار نکا، تاکنون 7 قول او از تعداد 14 وعده‌ای که در نخستین روزهای مسئولیت خود به عنوان شهردار داده بود عملیاتی شد. احمدی مصمم است که نیمی دیگر از پروژه‌های وعده داده شده، تا اتمام دوره فعلی شورای شهر به سرانجام برسد.

در پایان این نشست، از خبرنگارانی که در طول یکسال گذشته اخبار و عملکردهای شهرداری نکا را منتشر کردند، قدردانی شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار