دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
وزیر کشور گفت: بیش از 90 درصد از شهرداری ها با مشکلات ساختاری و کمبود درآمد به ویژه درآمد پایدار و حجم بالای نیروی انسانی مواجه هستند و تقریبا 4 برابر ظرفیت فعلی و رسمی در شهرداری ها نیرو داریم.

به گزارش آوای خزر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست علنی امروز (شنبه، 26 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، به سوال علی ادیانی نماینده قائمشهر مبنی بر علت عدم اجرای کامل مواد (173) و (174) و بند ب ماده (187) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چیست؟ پاسخ داد.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت در خصوص مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری در محدوده شهرها، تحقق توسعه پایدار شهرها و تمرکز مدیریت و انجام بهتر وظایف در حوزه شوراها و شهرداری ها مجاز به انجام مجموعه اقداماتی بوده است، به همین منظور در وزارت کشور با توجه به وضعیتی که شهرداری ها در شرایط کنونی دارند و ضعف ها و آسیب هایی که متوجه آن ها است مجموعه اقداماتی را انجام داده ایم.

بیش از 90 درصد از شهرداری ها با مشکلات ساختاری و کمبود درآمد مواجه هستند

وی با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد از شهرداری ها با مشکلات ساختاری و کمبود درآمد به ویژه درآمد پایدار و حجم بالای نیروی انسانی مواجه هستند، افزود: تقریبا 4 برابر ظرفیت فعلی و رسمی در شهرداری ها نیرو داریم لذا با توجه به وضعیت عدم ثبات درآمدی که عموما به وضعیت صدور پروانه ها مرتبط می شود و مجوزهایی از این دست با کاهش ساخت و ساز مواجه هستیم به همین دلیل برای رفع مشکلات، از ظرفیت قانون برنامه پنجم توسعه استفاده کرده و اقداماتی برای رفع مشکلات انجام داده ایم.

رحمانی فضلی ادامه داد: مسئله مهم این است که با انبوهی از مقررات، قوانین و دستورالعمل ها در شهرداری ها روبه رو بودیم لذا تنقیح مجموعه قوانین شهرداری کار سنگینی بود که الحمدالله توانستیم در حوزه تنقیح قوانین در شهرداری ها وام های خوبی برداریم و بستر و زمینه تحرکاتی در زمینه ساختاری و عملکردی مبنی بر وضع قوانین جدید داشته باشیم.

مدیریت یکپارچه شهری یکی از مسائل مطرح و به حق در شهرداری ها

وزیر کشور مدیریت یکپارچه شهری را یکی از مسائل مطرح و به حق در شهرداری ها از دیرباز عنوان کرد و افزود: این مهم همواره مورد درخواست شهرداری ها بوده است لذا با توجه به مطالعات تطبیقی و کمک کارشناسان در این زمینه کار کرده و لایحه آن را به دولت آوردیم.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به اهمیت شهرداری ها و ضرورت بررسی کارشناسانه و دقیق موضوع برای نخستین بار در دولت یازدهم کمیسیون این مسئله را مورد توجه قرار داده و مسئولیت آن با وزارت کشور است.

وزیر کشور با بیان اینکه لایحه مدیریت یکپارچه شهری به کمیسیون دولت رفته و طی جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: اجرای مدیریت یکپارچه شهری در شهرداری ها مستلزم پایش اختیارات دستگاه های اجرایی مشغول به کار در حوزه شهری و اضافه کردن آن به شهرداری ها است.

وی ادامه داد: این موضوع دارای دو اشکال است، ابتدا اینکه ساختار وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی به گونه ای تعبیه شده اند که هرگونه انفکاک و وظیفه مستلزم تغییرات بسیاری در ساختار آن ها و مقررات است، همچنین ملزم کردن شهرداری ها به انجام این وظایف مستلزم به کارگیری ساختار جدیدی است اما در حوزه واگذاری ها از طریق دستگاه های اجرایی نیز همیشه مقاومت شده است البته مقاومت آن ها نیز با توجه به دلایل و استدلال هایی است که همواره ارائه می دهند. 

لایحه مدیریت یکپارچه شهری ابتدا باید به صورت الگو و نمونه فقط در کلانشهرها اجرا شود

رحمانی فضلی با بیان اینکه طرح فوق در کمیسیون مطرح و طی جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است، مطرح کرد: در نهایت لایحه به دولت رفته و پس از بحث های مفصل مجددا به کمیسیون و وزارت کشور عودت شده است و نهایتا این مسئله منجر به این شده که اگر به مدیریت یکپارچه شهری آنگونه که در این لایحه پیش بینی شده دست یابیم حتما باید به صورت الگو و نمونه حداقل ابتدا در کلانشهرها اجرا شود و سپس به بقیه شهرها تسری پیدا کند.

وزیر کشور معتقد است: اجرای لایحه مدیریت شهری مستلزم تغییرات بسیاری در حوزه ساختاری قوانین، مقررات و نیروی انسانی است.

وی همچنین در خصوص لایحه درآمد پایدار توضیح داد: این مسئله جزو مواردی است که در شهرداری ها به عنوان یک معضل و آسیب جدی دیده شده اند، شهرداری ها برای اداره امور خود به درآمدهایی نیاز دارند اما اغلب این درآمدها به فعالیت های غیرپایدار مربوط می شود که این مسئله منجر به تغییرات بسیار سالانه شده، همچنین در بسیاری از شهرداری ها منجر به تراکم و اقدامات دیگر مانند منظر معماری شهری و ترافیک شهری شده که با این معضلات بیشتر در کلانشهرها مواجه هستیم.

وی از تلاش چندساله اخیر وزارت کشور با هماهنگی شورای شهر و شهرداری ها برای ممانعت از صدور مجوزهایی که فقط به نیت تامین منابع درآمدی است، خبر داد و افزود: پس از بررسی ها کارشناسی نهایتا تصمیم بر این شد که منابع ثابت خود را از طریق درآمدهای خود شهرداری ها و کمک های دولت و اخذ عوارض از طریق مردم و سایر فعالیت ها تامین کنیم.

وزیر کشور افزود: قانون به ما تکلیف کرده که این لایحه باید به کاهش عوارض صدور پروانه ساختمانی، تعیین نقش شهروندان در تامین درآمد، سهم دولت و ساز و کار مدیریت هزینه ای منجر شود و نهایتا لایحه درآمد پایدار در دولت تصویب شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: لایحه فوق در تاریخ 11 شهریور 97 به مجلس ارسال و اکنون در کمیسیون های تخصصی مجلس در حال بررسی است. اگر مجلس کمک کند در این لایحه به صورت منطقی، درآمدهای پایدار و مستمر دیده شود و همچنین هزینه ها واقعی شوند البته با قید کردن هزینه ها مستلزم کاهش نیرو است تا بتوانیم امر بسیار مهمی را در حوزه شهرداری ها محقق کنیم.

تهیه 9 مجموعه اسناد آسیب شناسی توسط وزارت کشور

وزیر کشور با بیان اینکه 9 مجموعه اسناد آسیب شناسی توسط وزارت کشور تهیه شده است، توضیح داد: 6 سند از این اسناد آسیب شناسانه در دولت تصویب و ابلاغ شده است، اسنادی همچون میادین بالاشهری، محیط زیست شهری و ... بنابراین با توجه به فعالیت حوزه شهرداری ها و مجموعه متنوع وظایف، نیازمند است به صورت روزانه و در سطح کلان در مجلس، دولت و شورایعالی، هماهنگی بیشتری داشته باشیم. 

وی همچنین در خصوص سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل توضیح داد: اساسنامه این سازمان قبل از دولت یازدهم در شورای نگهبان تصویب شده بود اما تاکنون به دلیل گسترش ساختار و نیروی انسانی به عنوان سازمان مستقل به وزارت کشور ابلاغ نشده است اما دولت وزارت کشور را مسئول و متولی این سازمان کرده است که با همان ساختار موجود در استانداری ها مسئولیت ها را انجام دهد.

رحمانی فضلی در خصوص مستقل نبودن سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل بیان کرد: زمانی که یک سازمان مستقل نباشد ردیف بودجه و امکانات مستقلی نیز نخواهد داشت اما به دلیل اهمیت موضوع به خصوص در حوزه فرهنگی و اجتماعی در سواحل ردیف بودجه مشخصی پیش بینی شده است یکی از اصلی ترین موضوعات برای ما بوده است همچنین بحث آزادسازی سواحل را در رأس رسیدگی ها قرار داده ایم.

وزیر کشور با بیان اینکه برای موضوعات اجتماعی و فرهنگی سواحل ردیف بودجه مشخصی کنار گذاشته شده و روند کاهشی افراد غرق شده در استان های سه گانه شمالی از نتایج اجرای این طرح است، گفت: علاوه بر مسائل اجتماعی و فرهنگی، به لحاظ امنیتی و انتظامی تلاش هایی شده است تا این مناطق در شرایط مناسب تری قرار بگیرند.

ساخت و سازهای جدید در کناره دریا و رودخانه ها ممنوع شده است

وی همچنین در خصوص عقب نشینی 60 متری ویلاها و ساختمان ها از محدوده رودخانه و دریا، توضیح داد: ساخت و سازهای جدید ممنوع شده است و مالکان باید تا تاریخ مشخصی اقدامات لازم را انجام دهند در غیر این صورت به محاکم قضایی معرفی خواهند شد البته اولویت رسیدگی را با نهادهای دولتی و غیردولتی گذاشته ایم چرا که اگر در ابتدا با این نهادها برخورد نشود در ادامه نمی توانیم با مردم برخورد کنیم.

انتهای پیام/1000 

منبع: خانه ملت
برچسب ها: رحمانی فضلی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها